דרכים לשמור על הכסף ולסייע להוזיל את יוקר המחייה

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
משכנתא

המועצה הישראלית לצרכנות: “נראה כי גל המחירים שנכפה כעת על הצרכנים מצריך גישה אחרת מצד הצרכנים. יש דרכים לשמור על הכסף ולהוזיל לצרכנים את יוקר המחייה”

” המועצה יוצאת בקריאה אל ציבור הצרכנים שלא להישאר אדיש ולסייע במלחמה ביוקר המחיה”.

מחירי המזון בישראל גבוהים מהממוצע במדינות ה-OECD בעשרות אחוזים, ואלו גם עלו בהתמדה בעשור האחרון, מאז המחאה החברתית ב-2011 וחרף הוועדות, החוקים והרפורמות שהתרחשו בעקבותיה.

המועצה לצרכנות פועלת במגוון דרכים על מנת להילחם  ביוקר המחיה, כאשר לצד בדיקה ופרסום קבוע של סלים השוואתיים לשקיפות ועידוד צרכנים לרכישה מושכלת  ולעידוד הגברת התחרות בין הרשתות, המועצה גם פועלת בדרך של בחינת הטעיה בפרסום ובסיוע פרטני לציבור הצרכנים בישראל.

לאחר שפרסמנו סקר מחירים לפיו המחירים עלו בשנה האחרונה בממוצע בכ- 4%, אנו נמצאים בראשיתו של גל גדול של עליות במחירי הדלק, המזון, המשקאות, החיתולים, הבגדים ומוצרי הצריכה ונראה כי בתקופה הקרובה אין משפחה בישראל שלא תרגיש עליות המחירים, וזאת במהלכה של מלחמה בה נפגעים הצרכנים מיוקר המחיה שעה שהם עסוקים גם בענייני קיום אחרים.

לעמדת המועצה, לסל המוצרים בפיקוח לא נוספו מוצרים חדשים תקופה ארוכה וקיים צורך בעדכון והתאמת סל המוצרים בפיקוח באופן שיבטיח ביטחון תזונתי למשפחות מעוטות יכולת.

המועצה יוצאת בקריאה אל ציבור הצרכנים לסייע במלחמה ביוקר המחיה. לעמדת המועצה גם על הצרכן קיימת חובה אישית להיות עירני ומחושב בקניותיו לצד שינוי בהרגלי הצריכה, זאת  על מנת שלא להמשיך ולעודד בעקיפין את עליית המחירים.

  • נתקלתם בהטעיה בפרסום המהווה חסם לצרכן לבדיקה מושכלת – למשל אם קיים הפרש בין מחיר המוצר על המדף ובקופה, הסתרת מבצעים, היעדר סימון וכו’ – דווחו לנו.
  • צאו לסופר רק עם רשימה מסודרת: היצמדו לרשימה ואל תרכשו מוצרים שאין לכם כרגע צורך בהם.
  • מומלץ גם לעשות השוואת מחירים בין הסופרים השונים וגם בין המותגים השונים; לעיתים ישנם הפרשים של עשרות אחוזים בין אותם המוצרים הנמכרים אצל קמעונאים שונים. השתמשו באפליקציות הייעודיות להרכבת רשימת הקניות והשוואת מחירים.
  • המועצה מעודדת רכישת מוצרים מקבילים למוצרים הנדרשים לכם שהם לא “ממותגים” (Non Branded Products) תוך הדגשת פערי המחירים בינם לבין המותגים המובילים.
  • ערכו השוואת מחיר גם בהתאם למחיר ליחידת מידה, מהר מאוד תגלו שעבור מוצר מסוים תשלמו יותר כסף בשביל כמות פחותה.

לצד העליות במחירי הטובין, גם מחירי השירותים השונים משתנים והתקשרות עם ספקים בכלל ובפרט ברחבי האינטרנט, מצריכים תשומת לב של הצרכנים:

  • היזהרו ממלכודות אינטרנט. לפני כל עסקה עם כל עוסק, יש לקרוא ביקורות על בית העסק ולפעול בהתאם. אין למהר להקליק על הכפתור המנצנץ שמאשר את ביצוע העסקה. לפני שמתקשרים בעסקה – בודקים האם העסק אמין, האם תנאי העסקה מקובלים עליכם ורק לאחר מכן מאשרים.
  • מבטיחים לכם קורס אונליין למקצוע נחשק ורווחי? היו זהירים ואל תתקשרו בעסקה לפני בדיקה מקיפה ולאחר “שישנתם על זה”, לדאבוננו אנו עדים למקרים בהם הקורסים אינם מקצועיים/ ממצים/ נגישים דיו והצרכנים מתקשים לבטל את העסקה.
  • מבטיחים לכם הלוואות בקלות? לא משלמים לגורם שמבטיח לכם קבלת הלוואה בקלות ולא מתחייבים. אין מתנות חינם ואין פתרונות קסם – פונים ישירות ואך ורק למוסדות פיננסים מאושרים.
  • התנתקו ממינויים ומשירותים לא נחוצים – עיברו על פירוט כרטיסי האשראי ועל הוראות הקבע והיפרדו מכל מה שלא בשימוש. זכרו, חברות איתם התקשרתם בעסקה מתמשכת מחויבות לשלוח אליכם אחת לחצי שנה סיכום שנתי המפרט את העלויות והתשלומים, אל תוותרו על בדיקתו.
  • ספקי השירות כגון אינטרנט, סלולר, טלויזיה, עיתונות וכד’ – בדקו היטב את ההסכמים שלכם וודאו שאתם משלמים את התעריף שסוכם. מפעם לפעם ערכו סקר השוואת מחירים ובדקו האם קיימת חבילה מוזלת יותר. אם אתם משנים ספק, קחו בחשבון גם את עלויות הניתוק מהשירות הקיים (ככל וישנו).
  • בדקו את חשבון המים והחשמל שאתם מקבלים:
  • חשבון המים – שימו לב כי הוא מחושב לפי מספר הנפשות בבית פנו לתאגיד המים ועדכנו זאת, דבר המוזיל את עלויות צריכת המים,
  • חשבון החשמל – בדקו את קריאת המונה בפועל  לעומת זה שכתוב בחשבון החשמל. לעיתים נשלח חשבון עם “הערכת קריאת המונה” ולעיתים היא אינה תואמת את הצריכה בפועל. במקרים של אי התאמה, זכותכם לפנות לחברת החשמל ולדווח טלפונית על קריאת המונה.
  • רכזו את פוליסות הביטוח שלכם: רכב, רכוש, בריאות וכד’. ככל שיש צורך בידקו באינטרנט ב”הר הביטוח” את מכלול הפוליסות שעל שמכם. ערכו השוואה ואת הצורך בביטוח (אולי קיימת כפילות בביטוחים) ובדקו עם הסוכן האם ניתן להוזיל את הפרמיות.

הציבור הישראלי מפסיד מיליארדי שקלים בשנה בגלל “כפל ביטוחים” ומשלם המון כסף לשווא על פוליסות שאין בהן כל צורך.

לעמדת המועצה: “עלית מחירים נרחבת זו, כואבת מאוד עבור הצרכנים ואינה מתחשבת באי עליית השכר מחד ומאידך משעת המלחמה בה הצרכן עסוק בבעיות קיומיות אחרות.

היא מטילה על הצרכן את מלוא כובד עליות המחירים בכל התחומים, בין היתר כתוצאה מהעדר תחרות תוך שליטה מונופוליסטית על סוגי מוצרים ומותגים הנרכשים על ידי הצרכן.

הבטחות אינטרנטיות ל”אישור הלוואות” ול”עסק קטן מהבית” עלולות לגרום להוצאה נוספת שאינה נחוצה או יעילה לצרכן, כך שגם בתחום השירותים, המועצה קוראת לצרכנים להיות ערניים לכך, כמו גם לשינוי בחיובים במהלך ההתקשרות. גם בשירותים יש לערוך השוואות מחירים ולעמוד על זכותכם לבטל התקשרות ככל שהיא לא נחוצה עוד.”

 

לטיפים והמלצות לצרכנות  נבונה לחצו

הצטרפו אלי לפייסבוק, ועקבו גם באינסטגראם כי עשרות אלפי מנויים חברים ונהנים. כבר מעל 10 שנים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים