בנק מזרחי ביוזמה מבורכת לקהילה חודש “מפגשפים” – הסודות שהפכו את אסף גרניט לסיפור הצלחה מעורר השראה

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

בנק מזרחי משקיע בקהילת הצרכנים שלו בסביבת הקהילה הקרובה.  רעיון חכם ויצירתי לפעילות של העמקת הקשר עם הלקוחות הקיימים בסביבה הפיזית. יוזמה שבאה מתוך מתן תרומה לקהילה שיש מאחוריה אינטרס כלכלי מובהק וראוי להערכה. הסניף המסחרי הופך למפגש קהילתי אחרי שעות פעילותו השוטפת בתחומים שונים והסביבה הקהילתית נהנית מהרצאות בנושאים שמעניינים ונוגעים אישית להעצמה. כמו זוגיות, ספורט, תזונה, ילדים ועוד. ערך מוסף להעניק חוויה לתושבי האזור, להרחיב את הקשרים הכלכליים אך ללא ספק, יוזמה מבורכת ראויה להערכה של בנק מסחרי. במהלך מפגשים אלו, נערכים בכל חודש מפגשים בנושאים שונים ומגוונים.  

החודש, יולי 2016, מתקיימות הרצאות בנושא קולינריה בשם “מפגשפים”. שפים מפורסמים מוזמנים להרצות על סודות מהמטבח,  טיפים להצלחות בתחום התזונה, סגנונות מטבח, וסיפורי הצלחה אישיים ויש המון מתעניינים כמוני.  ההזמנה למפגש פתוחה לכל הלקוחות ולכל התושבים רק דורש רישום באתר ללא עלות.

למפגשף הראשון שלי בבנק מזרחי טפחות הגעתי השבוע לשמוע את אסף גרניט, מה יותר פיקנטי ומעניין להציג ולהכיר את ההצלחה המהלכת השף אסף גרניט הירושלמי שפלס את דרכו לעולם הקולינריה הבינלאומי ומיצג הצלחה מסחרית מעוררת השראה לכל מי שמתעניין בתחום העסקים והמזון בכלל.  האמת שלא הבנתי את מהות, סוד הצלחת המסעדה המיתולוגית שלו “מחניודה” בירושלים עד ששמעתי את ההרצאה אותה הוא מכנה “ניהול תחת אש”. קורטוב של מזל, ניהול כריזמטי, לוקיישן, ויצרתיות הם שם המשחק? לא בטוח תחליטו בעצמכם!….

סיפור חיי השף אסף גרניט לפי השף אסף גרניט

נולדתי וגדלתי בירושלים. מחניודה מסעדה שהוקמה ב 2009, מסעדה שבה אין הפרדה בין הסועד לטבח. צבעוניות ואקלקטיות מאפיינים אותה. מחניודה הוקמה מתוך קונספט של “להרגיש בבית”. עוד מקום בשוק הירושלמי השוקק והאהוב על כולם.

מנקודת ההתחלה זו המסעדה הצליחה, שנה אח”כ גדלנו ולקחנו מטבח הכנה למסעדה מחנות אחרת וישנה. בין לבין ההכנות נעשה בר צמוד לאלו שכביכול מחכים… וכך חנות ההכנות הפכה למסעדת מחניודה המצליחה שלנו.

מנות השף במחניודה צילום: 106il ישראל לייף סטייל מגזין
מנות השף במחניודה צילום: 106il ישראל לייף סטייל מגזין

המודל העסקי  אנשים שאנחנו מכשירים אותם. לא רכישת ציוד מטורף ויקר ולא עלויות פרסום. כח האדם של העובדים זה הקוו שאנחנו פועלים דרכו. לוקחים סו שף, שיודע לנהל ולהוביל וקולינרית מוכשר, אנחנו מקדמים ונותנים לו להיות שותף ולמוד ניסיון דרך ההדרכה שלנו ואני מאמין שלי. אחרי כן נפתחה יודלה ומונה ועוד…

האני מאמין המקום הוא חוויה מעבר לאוכל, אנשים באים למסעדה כדי לקחת פסק זמן מהחיים לחגוג ואנחנו צריכים לספק להם את החוויה שיזכרו את החוויה והיחס שהרגישו.

האתגר אחריי הצלחה בסביבה הביתית הירושלמית הרועשת, היה להצליח גם באווירה שקטה ויוקרתית. לפני שנתיים מכרנו אותה לשותף שלנו, שנה אח”כ הקמנו עוד מסעדה ועוד מסעדה…שאחריה כבר אנחנו בסוהו , אמצע לונדון ליד התאטרון פאלומר, מסעדה שב 2014 זכתה שלוש פעמים בתואר מסעדת השנה בלונדון. בשבילנו “פלומר”, מייצגת את ה די אן איי של ישראל, בהיותה מגישה את התפריט של מחניודה. היא הכסף הגדול שלנו והגאווה הישראלית.

התוצאה והסיפוק. אחרי יציאה מיום עבודה במסעדה,  לראות את הנאון של בירת אירופה, לייצג בעצם את המטבח של ישראל זו גאווה וסיפוק. הקמת מסעדת  אגריפס הכשרה, אתגר, זהו קייטרינג היחידי שלנו שמבשל כשר, מסעדת “ברברי” אחות קטנה של פלומר בלונדון. (ברברי על שם השבטים הברבים) רוצים לספר את הסיפור הקולינרי בישראל. בישראל בעצם כולנו בליל של אוסף תרבויות. והנה אותה אקלקטיות מתנקזת ל500 קמ”ר. כור ההיתוך מקסים, ואנחנו מנסים במטבח להביא לתפריט את כור היתוך.

כשלונות “אוטו אוכל”, רכב ברינקס שעבר במשך 30 יום ברחבי ירושלים. פותחים חלון ומזמינים סלאב. המבקרים משלמים מחיר סמלי ונהנים מארוחה סמלית. הכל כדי לצייר מפה קולינרית ולהוציא ספר. פרויקט שהפסדתי בו המון כסף”…להערכתי זו צורת תשלום משתלמת לפרסום מקורי שמביא תוצאות לטווח הארוך, למרות ההצהרה של השף אסף גרניט.

חסכונות ורעיונות יצירתיים שת”פ עם מחלקות בבצלאל. פרויקט לסטודנטים לעצב כלים עבורנו. להכין גרפיקה של מוצרי המיתוג מהמחלקה לעיצוב גרפי. במחלקת האופנה עיצבו ויצרו סינרים, מתקן למפות ועוד…(להשיג יצירתיות בזול) שת”פ שמעניק לסטודנט חשיפה ולמסעדה חסכון עלויות …

'ניהול תחת אש' צילום: 106il ישראל לייף סטייל מגזין
‘ניהול תחת אש’ צילום: 106il ישראל לייף סטייל מגזין

תכניות טלויזיה אסף גרניט משתתף במשחקי השף כבר עונה שנייה. התכנית “מהפכה במטבח” עזרה למסעדות כושלות בעונה אחת. צולמה לעונה שניה שתשודר בקרוב. לדברי אסף ולפי מה שנמצא בשטח יהיו עוד תכניות. “הכנת פיצות שף ברמה גבוהה עם דומינו גרמו לתוצאות ועליה יפה במכירות” .

את סרטון הפרסומת של המסעדה למשל, יצר עובד שלנו, שהיה סטודנט לתקשורת, והיום הוא מבוקש בתעשייה. המוטו שלנו הוא לגרום לעובד להתקדם במקום, לגדל כשרון אצלך. באופן זה ישנה היכרות מעמיקה עם העובדים, וסביבת העבודה אינה רק טכנית, נוצרים קשרים ועניין.

השראה ‘ניהול תחת שף’ ספר של מפורסם אמריקאי המספר מתי אסור לאכול דג? למה פותחים מסעדה? וכו.. התחיל כטור בעיתון ומשם לספר ותכנית טלוויזיה. מצאתי שם אנקדוטות יפות המסבירות למה לפתוח מסעדה, ולמה לא? הרבה נכשלים, גם אם הם בעלי ממון או שפים מוכשרים בעלי יכולת מקצועית, אבל הם שוכחים שבלעדי הקהל אין שף, מי שרלוונטי זה הלקוח, אם אין לקוח השף לא קיים אין.

משחקי אגו שף משחק אגו קיים אצל יוצר אבל בלי יוהרה לנסות לחנך, אפשר לצור צורת אכילה חדשה אך אי אפשר לכפות. להיות מסעדן שף זו משימה לעיתים מלחיצה, כיוון שיש המון פרמטרים המרכיבים את הניהול מעבר לבישול, ובמסעדה שאתה מקים אתה חייב לעצב את כל התפריט והקונספט אל תוך עטיפה מיוחדת, להעניק לקהל חוויה מיוחדת.

התייחסות לכל לקוח כמו דייט ראשון. כמו בדייט, התייחס אליה בחיבה ובהומור בתקווה שתחזור אליך. לעובדים שלנו, מציין אסף גרניט, יש דייט בכל יום ויש להם בנק שלם להשתמש בו, כדי לכבוש אותם שיגידו רוצה להיות שם שוב ושוב, לשם מכוונים- ללקוחות שירצו לחזור אלינו כל הזמן. זה המסר שאני תמיד רוצה להעביר וכעת האתגר הכי גדול להעביר את המסר לעובדים בחו”ל.

קידום בחו”ל לתפריט ישראלי כמו מטבוחה חריימה ועוד.. רק השמות קשים לביטוי. הכי טוב לארח בישראל את המנהלים מהמסעדות מחו”ל, לארוחת שישי להבין מהי משפחתיות ישראלית….להבין את חשיבות תרבות ארוחת השישי. אסף גרניט מנהל בעצם מפעל של 300 עובדים, השאיפות שלו להגיע אליהם כל יום, שיבינו מאיפה באו ומה המטען שהביאו מביתם לעולם.

השאיפה התמידית כל אלו שמגיעים לחגוג אירוע מיוחד ונתנו לנו את הכבוד שייערך אצלנו ייהנו ויזכרו חוויה. כששני צדדים מתחברים נוצרת החוויה. לפעמים מתפספס…

הכי חשוב- ניהול צוות עובדים משאב ערכי החשוב ביותר עבור אסף גרניט. הכי חשוב להעביר לעובדים מידע כמה אכפת לי כשף וכבעל מסעדה. כשאני שובר מנה למשל, ברור שאכפת לי. צריך לקבל המון כבוד מהצוות כדי שיקבלו זאת. זה כלי שמתאים לי כי העובדים מעריכים אותי. לי זה מתאים. החזרת מנה, זה עלבון, מנה שאדם לא רוצה לאכול. זה בדיוק כמו לבשל לילד שלך ואומר לא רוצה…שף אמיתי לוקח למקום פנימי עמוק.

למה כל המסעדות בירושלים? עיר מולדתי, הקרובה ביותר לליבי, בה אני פועל מהמקום הכי רגשי. השקעתי גם בחו”ל כי אחרי הבית ההצלחה עבורי בבירות העולם בחו”ל.

השף אסף גרניט נפגשפים בהרצאה במזרחי טפחות. צילום: 106il ישראל לייף סטייל מגזין
השף אסף גרניט נפגשפים בהרצאה במזרחי טפחות. צילום: 106il ישראל לייף סטייל מגזין

נפגשפים במזרחי טפחות,  מזמין גם אתכם לחודש “נפגשפים” – הרצאות עם שפים ואנשי קולינריה מובילים בסניפי הבנק בכל רחבי הארץ. 

ההרצאות פתוחות לקהל הרחב ללא עלות בין המשתתפים בפעילויות: אסף גרניט, ארז קומרובסקי, צחי בוקששתר, הילה אלפרט וניר צוק ועוד

זו שנתו הרביעית של בנק מזרחי טפחות בפעילות “נפגשים במזרחי טפחות” למען הקהילה, חודש יולי הוא חודש “נפגשפים” בו יארחו סניפי הבנק ברחבי הארץ שפים ואנשי קולינריה מהמובילים בישראל. תכנים מהעולם הקולינרי ובנושאים מעניינים ומעשירים בתחום: יצירתיות, מצוינות, ניהול עסקי, מטבחים ותרבויות מהעולם, סיפורים אישיים ועוד.

למגזרים תכנית מתאימה: חמודי עוקלה שירצה בסניף למגזר הערבי, היועצת הקולינרית הילה אלפרט ואלישבע גליקסברג שתרצה בסניף למגזר החרדי.

לאורך כל השנה מקיים בנק מזרחי טפחות פעילויות רבות במסגרת “נפגשים במזרחי טפחות”, בהן הופכים סניפי הבנק למקום מפגש קהילתי של תושבי השכונה. בפעילות מתארחים מרצים ואומנים מובילים. הפעילות פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום, בהרשמה מראש באתר הבנק בעמוד  “נפגשים במזרחי טפחות”.

הכניסה ללא עלות ופתוחה לקהל הרחב, יש להירשם דרך האתר של הבנק. אל תפספסו את החוויה המעשירה. להרשמה

www.mizrahi-tefahot.co.il/nifgashim  או בטלפון 077-6004060

מאת: רות ברונשטיין עורכת מגזין 106il ישראל לייף סטייל מגזין

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים