תערוכות השבוע

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
רפי-פרץ,-קיבוץ-בארי,-2023-(Large)

תערוכות ואירועי אמנות מומלצים, בסימן אמנות עם תרומה חברתית.

גלריה שטרית & וולף חונכת בית אמנות חדש בנווה צדק עם תערוכת התרמה ומכירה של אמנות ישראלית למען נשות וילדי המילואימניקים, שיקום וחיזוק משפחות הלוחמים

“משפחה אחת” 

מתי? 2.2.24 – 2.3.24

היכן?  שבזי 35, תל אביב-יפו

בין האמנים המשתתפים: צדוק בן דוד, זויה צ’רקסקי, סיגלית לנדאו, יעקב אגם, שמעון פינטו, מאיה גולד, יעקב דורצ’ין, מאיר פיצ’חדזה, גידי רובין, רוני טהרלב, תומי שנקר, משה גרשוני, מנשה קדישמן, יגאל עוזרי, יוחנן סימון, אנה טיכו

המכירה פומבית תערך באירוע בהנחיית השחקן ליאור רז, יוצר הסדרה “פאודה” לתורמים מהארץ ומחו”ל בנוכחות בכירי המשק, אישי ציבור, מיטב אמני ישראל, אנשי תקשורת ונציגי משפחות המילואים.

יום שלישי,  6.2.24 בשעה 19:00

התערוכה “משפחה אחת” מציגה מבחר של עשרות יצירות המשקפות את הרוח הישראלית המגוונת והנדיבה. תערוכה המחברת בין עבר להווה, בין דורות וסגנונות, משתתפים בה מבכירי האמנים בישראל, ידועים לצד אמנים צעירים ומבטיחים. האוסף מגוון מיצירות אמני דור המדינה כמו מנשה קדישמן, יגאל תומרקין, משה גרשוני דרך יצירות עם זיקה יהודית בין-דורית של יעקב אגם ועד שי אזולאי, עבודות של אמנים ישראלים בעלי שם עולמי כמו צדוק בן דוד ויגאל עוזרי לצד אמניות עכשוויות פורצות דרך כמו זויה צ’רקסקי, רוני טהרלב ומאיה גולד. הפתיעו והצטרפו לאלו גם אמנים בינלאומיים מפורסמים שביקשו להתגייס למען ישראל בשעתה הקשה.

התערוכה משלבת את מדיה הציור, פיסול, איור, צילום וקרמיקה

גלריית “שטרית & וולף” החדשה בעלת מבנה בן שלוש קומות וחללי תצוגה רחבים ומוארים בלב שכונת נווה צדק ת”א.

הרווחים ממכירת כל יצירות האמנות יתרמו לעמותת מאמטכ”ל.

מאמאטכ”ל  עמותה עם מערך קהילות נשים הפרוס על פני מפת המדינה, עם כ  125 קהילות נשים ברחבי המדינה.   קהילות נשים אשר מהוות אחוות “לוחמות עורף” באזור מגורים, ללא קשר לדרגה, גדוד או חייל.  ב- 7 באוקטובר השנה החלה מאמאט”כל בעבודה בנוהל חירום. פועלן וחזונן מגשים את עצמו

התערוכה פתוחה לציבור הרחב בין התאריכים 2.2.24 – 2.3.24 

גלריה Sheetrit & Wolf

_____________________________

תערוכת “אמנות ישראלית 23” בחסות בנק הפועלים תוקדש לעמותת אנוש למען בריאות הנפש – התופעה שרבים חווים מאז ה-7/10

תערוכת האמנות הישראלית ה-23, שמצדיעה לאמנים ישראליים, תוקדש השנה להעלאת התודעה בנושא בריאות הנפש וההתמודדות עם קושי נפשי וטראומות בעקבות מלחמה אלימות וטרור.

בנק הפועלים, באמצעות קרן פועלים בקהילה במרכז לבנקאות חברתית, בחר השנה ב-אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש אליה ייתרמו ההכנסות מהמכירות בתערוכה.

אנוש הארגון המוביל והגדול ביותר בישראל המעניק שירותי עזרה, טיפול ושיקום מקצועי לילדים, נוער ובוגרים המתמודדים עם קושי ומגבלה נפשית להם ולבני משפחותיהם 

העמותה פועלת בפריסה ארצית ומעניקה שירות לאלפי מתמודדים ב-85 מרכזי פעילות. כבר מיומה הראשון של המלחמה, אנוש פועלת במקומות רבים בהם נדרשת המומחיות בתחומה. כארגון הפרוס בכל רחבי הארץ אנוש הפעילה צוותים רבים למתן מענים דחופים לאלפי מתמודדים ובני משפחותיהם מכל המגזרים,  כולל פוסט טראומה על רקע צבאי.

בתערוכה יוצגו כ-600 עבודות של אמנים מובילים לצד אמנים צעירים ומבטיחים בתחילת דרכם  כמו כן, התערוכה תארח השנה אמנים מיישובי הנגב המערבי שפונו מביתם בעקבות מלחמת ‘חרבות ברזל’

בין האמנים המובילים בתערוכה השנה: סיגלית לנדאו, מרים כבסה, יונתן אולמן, משה טרקה, זויה נאדי צ’רקסקי, שמעון פינטו, זיו קורן, אמיר טומשוב, יאנה סטופ, חן זיו, פיליפ רנצר, יוני גולד, מישל פלטניק ועוד.

מתי? מוצ”ש 3.2.24 בין השעות: 19:00-22:00 ובימים ראשון – שני 4-5.2.24 בין השעות: 17:00-20:00

היכן? בבניין ההנהלה של בנק הפועלים ברחוב יהודה הלוי 63 ת”א

לפרטים מלאים באתר: https://www.artpoalim.co.il

 

מאז הקורונה דרך הטראומות של מלחמת “חרבות ברזל”, בריאות הנפש הפך לנושא בוער שמצריך טיפול יסודי ומתמשך. מחקרים מראים כי ישנה עליה משמעותית באנשים המצויים בדיכאון, ובהתפרצות מחלות נפש נוספות. בשנים האחרונות אנו עדים גם לעלייה במקרי פוסט טראומה בקרב חיילים משוחררים, נפגעי פעולות טרור ונפגעי אלימות על כל גווניה – בכלל המגזרים.

כל ההכנסות מהמכירות בתערוכה יועברו ל-“אנוש” – העמותה הישראלית לבריאות הנפש. האמנים יקבלו 25% מהמכירות.

בחנות מוזיאון שתפעל לאורך ארבעת ימי התערוכה יוצעו פריטים למכירה של המותג R U OK? של עמותת אנוש: חולצות, כובעים, מחזיק מפתחות, צמיד. כמו כן ימכרו לקהל הרחב גלילי אמנות עם הדפסי אמנות מיוחדים של סטודיו כנפיים – עושים אמנות.

____________________________

 אירוע פרפורמנס “רטט בעלי הכותרת” במיוחד לפעילי קיימות, ליקוט וחובבי טבע
היכן? גלריה אחד העם 9:
מתי? 1.2.2024, 20:00
אירוע פרפורמנס מוזיקלי של יפעת זיו (קול, אלקטרוניקה) ואור סיני (קונטרבס, אלקטרוניקה) שינוגן עם ומבעד לפסלים בחלל התערוכה.
התערוכה היא מיצב פיסול וסאונד אשר מקורו במחקר בוטני ישראלי הבוחן את הקשר הצלילי שבין פרחים למאביקיהם.
נטלי אילון מציגה פסלי פרחים המבוססים על חבצלות חוף . באמצעות התחקות פיסולית אחר מבני הפרחים ואיסוף הקלטות שטח של סביבתם הטבעית, בוחנות האמניות את האופן בו חזרתיות צלילית ומורפולוגית משפיעה על יחסי הכוחות בין האדם לטבע. באמצעות יציקה ופריסה יוצרת אילון חלל נגטיבי של מבנה הפרח, לתוכו היא יוצקת חומרים בעלי יכולת תהודה. יצירתו בקנה מידה וחומריות חדשים מאפשרים למבנהו האקוסטי להגביר סאונד, ובכך, להחליק לממד אחר.

אוצר: יאיר ברק.

לפרטים נוספים לחצו 

*********

תערוכות חדשות במוזיאון חיפה לאמנות:
סובבת שמש אדמתי: אוסף שוסטרמן במוזיאון
בבית: משכן האהבות והחרדות,
נטליה זורבובה חיה בציור
פיראנזי: מראות רומא

התערוכות החדשות במוזיאון חיפה לאמנות הן מחווה ליצירה הישראלית לדורותיה, מהקמת בצלאל ב-1906 ועד אמנות עכשווית, ובתקופה של אבל ואובדן מציגות את היצירה המקומית כמקור לחוסן תרבותי.

התערוכה “בבית: משכן האהבות והחרדות”, מבקשת בעת המאתגרת הזו לספק למבקרים מרחב בטוח כדי להגות באימה שתוקפת את ביתנו, מרחב של יופי, שמכיל את הדברים האהובים שביתינו אוצר.

התערוכה “סובבת שמש אדמתי” מציגה אוסף שנתרם לאחרונה על ידי קרן שוסטרמן – ישראל למוזיאון חיפה לאמנות, אשר החלה לתמוך במוזיאון באופן שוטף, ועיקרו אמנות ישראלית מהעשורים הראשונים של המאה העשרים.

אירוע פתיחה: יום חמישי 1.2.24 בשעה 19:00

הכניסה לקהל הרחב חופשית.

_________________________

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים