“אבק ודמעות” האור שבאפל

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
תתתתתתת

תערוכת יחיד של הצלם דניאל צ’ציק במוזיאון מוז”א ארץ ישראל

אוצרת: סופי ברזון מקאי, מגלריה בארי 

פתיחה היום 19 בינואר 2024  עד יוני 2024 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

צילום מתוך התערוכה "אבק ודמעות" של הצלם דניאל צ'צ'יק
צילום מתוך התערוכה “אבק ודמעות” של הצלם דניאל צ’צ’יק

התערוכה אבק ודמעות הייתה אמורה להיות מוצגת בגלריה של קיבוץ בארי, אשר נשרפה באירועי שבעה באוקטובר, אך כמו בחיים עצמם. האמנות חיה בועטת, ונמשכת. מאירה את החושך בנקודת אור ותקווה.  

תערוכתו של דניאל צ’צ’יק ‘אבק ודמעות’ נולדה מתוך דיאלוג ממושך בין האמן לבין האוצרת סופי ברזון מקאי תוך עיון משותף בארכיון שהצטבר אצל הצלם מזה כעשור

העבודה המשותפת, שנמשכה מעל לשנה, מציגה פענוח והרחבה של רעיונות ומושגי יסוד שנוכחים בעבודותיו לאורך זמן, כאדם בחייו, לצד קריירה אמנותית כצלם.

צ’צ’יק  מאיר באופטימיות זרקור לעבר הפוטנציאל הגלום בצמיחה ושינוי פנימיים.

התערוכה אמנם התגבשה חודשים ארוכים לפני 7.10, אך מנכיחה את הרלוונטיות שלה לגבי התקופה ובכלל המסע הפנימי של צ’צ’יק הוא מסע אנושי שכולנו עוברים. מסעות וטקסי חניכה, או מעבר דרך מצבי משבר גדולים, אלו מרחבים ואירועים שתמיד חוזרים על עצמם בכל התרבויות לאורך דורי דורות. השלבים של המעבר דרך האפלה ידועים, והאפשרות להיחלץ מהם  היא אפשרית, ידע שנובע משורשים קדומים, יכולת ריפוי וצמיחה פנימית, שורדת וקיימת.

אבק ודמעות" דניאל צ'צ'יק
“אבק ודמעות” דניאל צ’צ’יק

ספי האוצרת ריגשה אותנו בנאומה לגבי אירועי ה7/10 ושוב מפתיעה אותנו בתערוכה קטנה ומרגשת, שמוז”א בחר לאמץ לחיקו את גלריית בארי בימים אלו מתוך חובה וזכות כפי שמציין מנכ”ל מוז”א – מר כץ “המבנה הפיזי של גלריה בארי אמנם נשרף בבוקר הנורא של ה־7 באוקטובר, אבל את הקיום האמנותי שלה וגם את הקיום הרוחני והריגשי אי אפשר להרוס”

אוצרת התערוכה סופי ברזון מקאי בנאום מרגש ציינה בטכס הפתיחה “אני מודה מעומק הלב למוז”א על הושטת היד האנושית והמקצועית, זו שאפשרה את השת”פ בין גלריה בארי למוז”א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל-אביב. שיתוף פעולה אשר הוליד תערוכה נכונה וחשובה במיוחד בימים אלו בהם אנו זקוקות וזקוקים למרחבי תרבות, זו שמחברת אותנו לנביעה של כוח החיים, וליכולת שלה להפרות אדמה ביכולת לחלום וליצור”.

בחלל התערוכה צ’צי’ק מזמין אותנו לצעוד לצידו בתוך סיפורי המסע, במרחב שקט וחשוך עם נקודות אור לחיבור מחודש מתוך מערבולת התרחשויות, מצבים אשר שורדים מכוח הרצון והאהבה. זהו מסע פילוסופי, מוסרי, עמוק ומרגש, מוגדר ונוכח באמצעות הרע לצד הטוב שאנו מסוגלים לו.

דניאל צ’צ’יק אמן, צלם, מייסד ועורך בלוג הצילום של עיתון הארץ, הציג במוזיאונים ובגלריות מובילות בישראל, ניו יורק, קאסל, סן פרנסיסקו, שוודיה, ברלין, המבורג והודו. עבודותיו נמצאות באוסף מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית, גלריית פיטר בלום בניו יורק, הגלריה לאמנות אום אל פחם, MUSEUM FOR SEPULCHRAL CULTURE, קרן מארק ריץ’, המכון הצרפתי וכן במספר אוספים פרטיים.

חשוב לציין רז סמירה, האוצרת הראשית של מוז”א יצרה את היוזמה והחיבור בין גלרית לבארי למוזיאון מוז”א ארץ ישראל אשר הוביל לפתיחת התערוכה.

תערוכת אבק ודמעות // מוז”א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב

להמלצות על תערוכות נוספים לחצו  המלצה על תערוכה שירות של רות

הצטרפו אלי לפייסבוק, ועקבו גם באינסטגראם כי עשרות אלפי מנויים חברים ונהנים. כבר מעל 10 שנים.

 

נעילה: יוני 2024

כתובת: מוז”א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב. רח’ חיים לבנון 2, רמת אביב, תל אביב

 

מחיר כרטיס: 52 ש”ח

ילדים עד גיל 18: ללא תשלום | חיילים: 26  ₪ | סטודנטים: 35 ₪ | אזרחים ותיקים: 26 ₪

הכניסה למפונים ולחיילים תתאפשר ללא עלות

שעות פעילות: שני, רביעי  10:00–16:00, שלישי, חמישי  10:00–20:00, שישי 10:00–14:00, שבת  10:00–18:00,

יום ראשון המוזיאון סגור

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים