אמנות הטיפול, ציור לנפש

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
מרכז שיקום שיבא 5

סדנה שבועית של  “ציור לנפש” לפצועים על ידי מתנדבי “חברים לרפואה” במרכז החדש לשיקום נפגעי מלחמה בביה”ח שיבא תל-השומר

עם פרוץ אירועי השבת השחורה ופתיחת מבצע “חרבות ברזל”, חנך בית החולים שיבא תל השומר מרכז ייעודי חדש לשיקום נפגעי המלחמה. המרכז כלל בראשית הדרך 36 מיטות שיקום, עם יכולת להרחיב את הפעילות בו ולקלוט מספר גדול יותר של פצועים בהתאם לדרישה. את המשתקמים במחלקה הייעודית  מלווה גם עמותת “חברים לרפואה”, אשר בצד הדאגה לציוד הפצועים בתרופות יקרות הדרושות להחלמתם הפיזית המיטבית, גם מפעילה עבורם סדנת “ציור לנפש” במטרה לסייע להם בשיקום הנפשי מהטראומה.

לדברי ברוך ליברמן מנכ”ל חברים לרפואה,  “העמותה עובדת בשגרה בשיתוף פעולה פורה מול ביה”ח שיבא תל השומר, ושיתוף פעולה זה העמיק מאז פרוץ הלחימה. כעת, לצערנו, כמויות הפצועים הנזקקים לשיקום מאתגרות את המערך הרפואי כולו, ואנו כאן לתת כתף ולסייע במה שניתן. אין ספק שהשיקום של נפגעי המלחמה ואירועי השביעי לאוקטובר היא משימה לאומית ראשונה במעלה, הפצועים המשתקמים נמצאים רק בתחילת המסע הארוך שלהם, וחשוב מאוד להנגיש עבורם את מעטפת הטיפול המיטבית בכל הרמות, לרבות הליך הטיפול בפצעים הנפשיים הקריטי לשיקומם המלא.  מתנדבות העמותה מסייעות לפצועים לקדם ריפוי בכוחו של הצבע, והציור מאפשר להם להתבטא ולהביע את כאבם דרך דימויים וצבעים, מחוץ לשדה המילולי, כנדבך נוסף בדרך לאיחוי הפצעים בנפשם. ריפוי הנפש חיוני לריפוי מלא של הגוף”.

אודות חברים לרפואה: עמותת ״חברים לרפואה״ נוסדה בשנת 2003 מתוך חזון לתת תרופה לכל מי שזקוק לה. כיום מהווה העמותה את ארגון הגג הגדול בתחומו לסיוע בתרופות, החל מתרופות בסיסיות ועד לתרופות יקרות שאינן בסל הבריאות. בזכות פעילות העמותה עשרות אלפי חולים מקבלים סיוע בתרופות מדי חודש. עם פרוץ הלחימה פתחה “חברים לרפואה” מרלו”ג מרכזי דרכו היא מנהלת את אופרציית חלוקת התרופות והציוד הרפואי בהתאם לצרכים העולים מהשטח. עד כה, העבירה העמותה למפוני הדרום ולכוחות הביטחון ציוד ותרופות בשווי של מעל מיליון ₪. בכלל זה, כ- 5 טון ציוד חירום רפואי, למעלה מ-250,000 פריטי סיוע שונים לעומדים בחזית המלחמה, לכיתות הכוננות ולחיילים, למעלה מ-15,000 משלוחי תרופות לפצועים ולתושבי הדרום הנצורים בביתם והמפונים. בימים אלו, נערך הארגון להמשך הלחימה ומבצע רכש מתרומות על מנת לספק מענה לבקשות מידיות לציוד חירום רפואי ותרופות בהיקף של כ3 מיליוני שקלים.
לינק לאתר העמותה: https://www.haverim.org.il/donations

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים