תנו לחיות הבר לחיות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
חיה

תנו לחיות הבר לחיות בגבעה ובמרחב הטבעי שלהם.

כל הודעה של אביהוא שרווד יו”ר עמותת למען חיות הבר מעוררת בי תקווה למידע מרגש, כמי שקיימות ואיכות סביבה חלק חשוב בחייה. לצערי, הפעם המידע מקומם, הרס לטבע הישראלי כשחיות הבר בסכנה, מעבר להעלמת שטחים ירוקים לטובת תעשייה מזהמת או מסכנת

הרס הטבע הישראלי – חיות הבר בסכנה ! 

תופעה מסוכנת זו מתרחשת בגבעת קוזלובסקי הייחודית בגבעתיים. אך לא רק, גם במרחב נחל רבה ושער שומרון מתגבשת תכנית הרסנית מזיקה ליעוד שטחי מחיה של חיות הבר בשטחי טבע קסום לטובת בנייה. 

צילום: אבי צודקביץ יח"צ: כרסנטי תקשורת
צילום: אבי צודקביץ יח”צ: כרסנטי תקשורת

אחת התוכניות ההרסניות ביותר לטבע הישראלי: הקמה של אזור תעשייה חדש ממזרח לראש העין ולכפר קאסם, במרחב של נחל רבה ושער השומרון.

ע”פ דיווח של אביהוא שרווד יו”ר עמותת למען חיות הבר: “תכנית ו תגרום לנזק חסר תקנה, באזור רגיש עם עולם עשיר של מני חיות, אשר  חיים בתוכו שפע של יונקים, זוחלים וציפורים, ואף צבאים ומינים נדירים אחרים. זהו אחד ממרחבי הטבע האיכותיים ביותר במרכז הארץ, וכאן התפקיד של כולנו לנסות ולהצילה.

בגבעת קוזלובסקי הייחודית בגבעתיים, מגיעים באופן קבוע פעילי סביבה ומתנדבים כמוני, על מנת לגונן על הגבעה מפני שוד חלקת טבע נדירה זו.

הצטרפו לשומרים.ות על גבעת קוזלובסקי גבעתיים
מדף  שומרים.ות על גבעת קוזלובסקי גבעתיים

גבעת קוזלובסקי מהווה בית גידול ייחודי במישור החוף למינים רבים ביניהם מינים אדומים הנמצאים בסכנת הכחדה בין המינים: זוחלים כמו: יונקים – קיפודים, דבורי בר, פרפרים, ציפורים, כולל תחנה חשובה לציפורים נודדות ועוד. מאגר מים שנמצא בחלק מהשטח, נרכש כבעלות קניינית לעיריית תל אביב לפני עשרות שנים, כך שהתכנית לשנות את הייעוד ולבנות בניינים על השטח הייחודי והערכי הזה, שאין כמוהו בגוש דן, הפכה לאיום ממשי. לתקוות התושבים ולפעילי סביבה בפרט, השתייכות רוב השטח לעיריית גבעתיים, ימנע את התממשותה של התכנית.

צילום: אבי צודקביץ
צילום: אבי צודקביץ

בנייה בשטח תחסל זנים ייחודיים החיים באזור השמורה הקסומה. גבעת קוזלובסקי גבעתיים

תכנית הבניה במרחב נחל רבה ושער שומרון, עלולה לגרום אף היא לנזק בלתי הפיך, לחסל את אוכלוסיות כל הצבאים ובעלי החיים שבמרחב אלקנה ולמעשה הם ינותקו לגמרי מאוכלוסיות מרחב נחל שילה. כלומר תכנית זאת תחסום את המדרון האקולוגי החיוני שיצרו להישרדותם של מינים וסוגים שונים של חיות הבר כגון הצבאים.

המגמה שלי כפעילה חברתית, ושל רבים כמוני צמצום הבזבוז במשאבי טבע, עידוד למחזור וצרכנות מושכלת. 

איכות הסביבה חשוב לכם, ההתחממות הגלובלית מטרידה אתכם?   

חתמו כעת על העצומה להתנגדות התכנית ועזרו למנוע בנייה הרסנית עבור חיות הבר, בשער השומרון ונחל רבה! 

למידע נוסף >> https://www.teva.org.il/campaigns/open-land/37976

ד”ר ענת בר כהן, מתכננת סביבתית מגבעתיים מציינת: “לאור הערכים הרבים והייחודיים של גבעת קוזלובסקי, צריך לשמר ולטפח את הגבעה הכורכרית כשטח אקסטנסיבי טבעי, ערכי ולשקם את הנזקים שנגרמו לשטח”

יחד עם זאת, חובה עלינו, שוחרי איכות הסביבה, אקולוגים, מחנכים, וכלל תושבי האזורים הללו בפרט, להתנגד לתכניות מהסוג הזה.

אני מאמינה כי שטחי גבעת קוזלובסקי יהפכו לשמורת טבע מוכרזת רשמית,  ולא רק ככינוי לשטח טבעי וקסום בעיר הצפופה גבעתיים.

למידע נוסף  ולהצטרפות לקבוצת הפעילים למען הגבעה  לחצו 

 

בעידוד הגרינפיס ועמותת הגינות הקהילתיות, ב Black Friday מופק אירוע קיימות בראי האמנות, תצוגת אופנה של מאוריסיו פולצ’ק האמן הבריזלאי שמעצב בגדים שהושלכו לזבל, שוק קח תן, סדנת אמנות מחומרי מחזור לילדים, תחנת יצירת פרפרים, ופרחים מגלילי נייר ריקים, ועוד. עקבו אחרינו 

הצטרפו אלי לפייסבוק, ועקבו גם באינסטגראם כי עשרות אלפי מנויים חברים ונהנים. כבר מעל 10 שנים

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים