מאוריסיו פולצ’ק

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
תצוגת האופנה צילום: ‎לוברסקי לוי

מאוריסיו פולצ’ק  אמן יהודי מוכשר ומפורסם בעולם♥ מעצב אופנה בר קיימא מושא הערצה בשמירת איכות הסביבההגרופיס של עולם הקימות והמחזור♥ תצוגת אופנהתערוכת יחיד בטרמינל העיצוב בבת ים 

ארז משולם, תצוגת האופנה צילום: ‎לוברסקי לוימאוריסיו פולצ’ק מעצב “המחייה בגדים”, גדל בבית חרדי בסאן פאולו בברזיל, בן בכור לאבא יהלומן ואמא עקרת בית, עבר מסכת חיים מרתקת, נדד בין מדינות שונות, יצר קריירה מרשימה, עבר חטיפה מצמררת, אירוע טראומטי שממנו ניצל בנס, אשר בעקבותיו ומתוך ציונות עמוקה, ליבו אמר: כן לעליה לישראל! מאוריסיו פולצ’ק החליט לעשות עלייה לבדו ולהמשיך בעיסוקו הפורץ דרך בתחום עיצוב אופנה. כיום מאוריסיו פולצ’ק המעצב המוביל בישראל לאופנה ממוחזרת, שערכה  המשמעותי שמירה על איכות הסביבה מעבר ליופיה האסתטי. מאוריסיו פולצ’ק “מחייה” מחדש שלל בגדים שנס לייחם, עם ניסיון של למעלה מ 3 עשורים, ואלפי פריטים בעיצובו.

בימים אלו מוצגת תערוכת היחיד שלו, פתיחתה כללה גם תצוגת אופנה עם 30 מערכות לבוש מקוריות להפליא וזו ה -41 במספר שלו.

סיפור חייו המרתק: כבר בגיל 18 הבין כי הוא רוצה ללמוד אופנה, לאחר שסיים את  מגמת הפרסום והמכירות באוניברסיטה בברזיל, מאוריסיו פולצ’ק, הגיע לארץ למבחנים בשנקר מתוך רצון להתקבל למגמה לעיצוב אופנה בישראל. הוא עבר את כל הבחינות בהצלחה עד אותו הרגע שלאה פרץ מנהלת המגמה דאז, הקימה עימו ראיון אישי וציינה בפניו בכעס, “איך אתה רוצה להתקבל ללימודי אופנה אצלנו עם עיוורון צבעים” ???

מאוריסיו מספר לי בראיון אישי ומרגש, כיצד לראשונה בגילו הצעיר הרגיש “דקירה בלב” ולאובד עצות. עד לאותו  מפגש רוחני וקשר מיסטי עמוק ומיוחד עם סבתא שמעולם לא פגש. מאוריסיו פולצ’ק מתאר את החוויה העוצמתית עם סבתו, ורואה בה מכוון תמידי לדרך הנכונה עבורו, בכל צומת דרכים בחייו עד כה.

בעיניים בוהקות הוא מספר לי כי סבתא מלכה אמרה לו. “תשאר ללמוד בארץ. אוני ת”א”! אלו היו מילותיה שהובילו אותו להישאר בארץ ולא לחזור לברזיל. מאוריסיו פולצ’ק לא ויתר והחליט שהוא נרשם ללימודים במסלול לעולים חדשים באוני’ תל אביב.

תודות למרצה מהחוג לאומנות, הוא הגיע הלום.  “מאוריסיו יקר אתה מצייר כ”כ נפלא למה שלא תלך ללמוד אופנה?” ציינה בפניו, כשבחיוך מבויש סיפר לה על תגובת מכשול עיוורון הצבעים, היא עוררה את אמונתו לא לוותר “אין כזה דבר”! בחו”ל בטוח תתקבל בברכה ללימודים למרות עיוורון הצבעים”. בזכותה ניסה את מזלו בשליחת ביוגרפיה ואיורי אופנה, פולצ’ק התקבל לכל האוניברסיטאות הנחשבות בארה”ב, כמו: ניו יורק, בוסטון פילדלפיה ועוד,  נותר לו רק לנעוץ על המפה היכן יבחר ללמוד….

ארז משולם, תצוגת האופנה צילום: ‎לוברסקי לוימאוריסיו פולצ’ק בחר ללמוד בעיר פילדלפיה מתוך רצון לחיות חיי קמפוס, בעיר ידידותית וחמה. מאוריסיו פולצ’ק הצטיין בכל הקורסים ואף למד מעבר לנדרש. מאוריסיו פולצ’ק נהנה מכל רגע בלימודיו וכל ציוניו היו A. “התהלכתי על עננים במשך 4 השנים” הוא מציין .

הוריו התגרשו כשהיה בן 10, הם מימנו את לימודיו בחלוקה שווה, למרות שאביו לא האמין בתחום לימודיו תוך שהוא מציין את המשפט: “אתה רוצה להתפרסם רק אחרי מותך כמו כל שאר האומנים”? למרות זאת מאוריסיו פולצ’ק הצליח לשכנע את הוריו  באהבת חייו  הגדולה ואמונה ביכולתו להגשים את כישוריו  עוד במגמת הפרסום, התגלה בכישוריו, הכל החל כשתלמיד ביקש ממנו לצייר בגדים עבור הצגת תאטרון  העוסקת במדע בדיוני ובעצם אין רעיון לתלבושות, כי צריך לצייר אותן, אין מאין. פולצ’ק נדהם מהמחמאות, והתגובות האדירות על כישרונו להמציא ולעצב את תלבושות השחקנים למופע, ועד כמה יכול איור להפוך למציאות,  רגע מכונן , ליכולת לתרגם רעיונות של אנשים לממשיים

כאמור, הזדמנות זו  ניתנה לו ע”י אותו תלמיד במגמת תאטרון באוניברסיטה בברזיל והמורה לאומנות באוניברסיטת ת”א בישראל שהאמינה בכישרונו העצום, הן המפתח לעשייה ולהצלחה מסחררת במרוצת השנים.

בגיל 23  פולצ’ק  עבר לניו יורק והתקבל לעבודה אצל “מלכת הסריגים” לתקופתה, Adrienne Vittadini מעצבת הונגרייה אמריקאית. לשמחתה פולצ’ק  דיבר הונגרית מהבית, כך שהתקשורת ביניהם הפכה לחברות. במהלך שהותו בניו יורק המנוכרת בתחושת בדידות, פגש במקרה מעצב ברזילאי שהציע לו תפקיד מפתה בחברת האופנה שלו,מה שהצריך ממנו לחזור לברזיל. וכך היה.

מאוריסיו פולצ’ק עבד כמעצב בחברה שמנתה 2,500 עובדים ובין שלל התפקידים היה גם אחראי על כל תצוגות האופנה של המותג.

מאוריסיו פולצ’ק  עם השנים בסאן פאולו הפך למעצב מבוקש. ולאחר 3 שנים שהחברה נסגרה, מאוריסיו פולצ’ק קבל  לעצב קולקציה אישית לשבוע האופנה בברזיל. עם מעט כסף,  תקווה ענקית לצד בן זוג מפרגן ואוהב, פולצ’ק  לקח על עצמו את ההחלטה לבצעה, שינס מותניו למרות שלא היה לו כסף לרכישת בדים עבור תפירת הקולקציה.

תצוגת האופנה צילום: ‎לוברסקי לוי
תצוגת האופנה בטרמינל לעיצוב צילום: ‎לובסקי לוי

באמצעות עוזרת הבית של אמו, ואשת סודו, קבל  מגבות, מצעים ומפות של אמו, מהם הוא גזר תפר ויצר די בסתר את הקולקציה האישית הראשונה בחייו לשבוע האופנה. תודעה לאפשרות לתרגם פריט לבוש, מחומרים שונים משימוש קודם. מכאן יצר את “הקולקצייה הלבנה ” שהייתה מורכב מפריטים לבנים מבית אמו. מפות, מגבות ומצעים לבנים.

כנער מתבגר עוד בימיו בברזיל הוא העריץ את זמרת הרוק, טינה טרנר והזמין מניו יורק לתצוגה  15 פאות שדמו לשערה של טינה עבור הדוגמנים והדוגמניות כך שאווירת הקולקציה הייתה עם סממני רוק אנד רול.

מאוריסיו פולצ’ק אהוד ומוערך מאד בתעשיית האופנה. תצוגה שלו קיבלה ביקורות נלהבות ומפרגנות בתקשורת, הן מצד מבקרי אופנה, שוחרי איכות הסביבה, וחובבי אמנות . התצוגה  נקראת “תחייה” כי יצר בגדים מבדים ישנים מבית אמא שלא היו כבר בשימוש ופריטים מהרחוב שמהם תפר פריטי לבוש והצליח להעניק להם רוח חיים חדשה וכולם, בלבן. שנה לאחר מכן זכה לקבל את תואר תצוגת השנה על הקולקציה שהציג בשבוע האופנה בברזיל.

מכאן ואילך הוא הפך למותג מצליח, פתח חנות של 350 מ”ר עם תדמיתניות תופרות, ובזכות כשרונו, התקדם והתבסס, עד אותו הרגע בו חל המהפך ששינה את גישתו לחיים והוא ניצל בנס.3 רעולי פנים דפקו על חלון רכבו ברמזור אדום, והורו לו לעבור אחורנית עם אקדח לרקתו. פולצ’ק וחברו  נחטפו באותו לילה  תמים והיו בסכנת חיים. הודות לתושייתו של פולצ’ק ופניתו ללב החוטפים, הם שחררו אותם למזלו הרב, ללא הרכב והארנק. מצא את עצמו לפנות בוקר עומד ללא רכבו,  נטוש בצדי הכביש. נהג מונית שעבר במקום אסף אותו והביאו בשלום לביתו.

‎תצוגת אופנה טרמינל העיצוב,צילום: לוברסקי לוי

מאותו רגע הבין פולצ’ק כי אינו מעוניין לחיות בשגרת חיים מהולה בפחד תמידי, לאור זיקתו ליהדות החליט לעלות ארצה בגיל 38.

יכולותיו של פולצ’ק כמעצב מעוררת השראה, יכולתו לבנות בגד תוך כדי עבודה וללא יצירת גזרה הינה כשרון מופלא. פולצ’ק פשוט רואה את הבד, מתחיל לגזור ואז לתפור את הבגד מתוך מודל בסיסי, ככתב אופנה וסטייליסט, ראיתי זאת במו עיני במהלך 15 שנות היכרותינו.

דוגמן: לוברסקי-לוי ‎תצוגת אופנה טרמינל העיצוב,צילום: לוברסקי לוי

לפתיחת התערוכה שהתקיימה בטרמינל בת ים נערכה תצוגת אופנה מרשימה וססגונית במיוחד, דוגמנים ודוגמניות לקחו חלק בתצוגה מתוך אהבתם למ עצב כאות הוקרה, ואני מבניהם, ולא רק, הציג בתצוגת האופנה הדוגמן הברזילאי MARTIN SAINTS  המלווה את פולצ’ק למעלה מ 15 שנים בתצוגותיו, הדוגמן  פורץ הדרך, ארז משולמי אשר הפתיע אותי בנשיקה מרגשת, לכל תרועת הכפיים המרגשת, ולעני כל הצופים, כך שמבחינתי האישית זו התחלה נהדרת להתחיל את שבוע הגאווה.

שלכם שחר רבן סטייליסט.

106il מגזין הלייף סטייל, יח”צ: דרורה נבון, קרדיט צילום: לוברסקי לוי

תערוכת הביגוד הממוחזר טרמינל העיצוב בת ים 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים