מתי כדאי לעבור טיפול הצערת כפות ידיים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הגיל עושה את שלו ונותן את אותותיו על גופנו מבחינות רבות – למרבית האנשים יופיעו כתמי גיל וקמטים באזור הפנים והצוואר, לאחרים השיער ילבין ולאנשים רבים יהיו אלה כפות הידיים שיסבלו מתהליכי ההזדקנות במידה הרבה ביותר. 

אנחנו אוהבים שהידיים שלנו נראות צעירות, חזקות וחלקות, והיום כדי להתגבר על סימני ההזדקנות בעור כפות הידיים ניתן לבצע מגוון טיפולים יעילים. אז מהם הגורמים להופעת סימני ההזדקנות וכיצד ניתן להילחם בתופעה בצורה היעילה ביותר? הכנו עבורך מדריך עם כל המידע שצריך לדעת.

מהן הסיבות למראה כפות ידיים עם ורידים בולטים, כתמי שמש ועור מקומט? 

למרבית הנשים והגברים בגילאים מתקדמים יהיו איזה שהם סימנים להזדקנות בכפות הידיים. אלה יכולים להיות כתמי שמש מפוזרים על גב כף היד, זה יכול להיות עור מקומט שאיבד את השומן התת עורי ואת הקולגן שלו ואלה יכולים להיות ורידים בולטים אותם אנחנו מכירים גם מאזור כפות הרגליים. עבור נשים, כפות הידיים מסמלות את הבריאות, החוזק והנעורים, וכשאלה סובלות מאותם סימני הזדקנות הדבר יכול להפריע מאוד, ממש כמו סימני ההזדקנות על עור הפנים. לעיתים קרובות מה שיהווה טריגר לתחילת הטיפול יהיה ההבדל הגדול בין מראה עור הפנים והצוואר המטופח והמושקע לעומת אזור כפות הידיים שיהווה מעין תזכורת לכך שהגיל נותן את אותותיו. 

מדוע העור בידיים מזדקן? מדובר על הליך טבעי כיוון שהעור שלנו הופך עם השנים לדק יותר בעקבות אובדן רשמת שומן תת עורי ואובדן רקמת קולגן. עם השנים הוורידים יכולים לבלוט יותר תחת העור שנהיה דק יותר, והוא גם מאבד מהגמישות ומהברק שלו. 

דרכי טיפול להצעיר את מראה כפות הידיים

ישנן כמה וכמה שיטות להצערת עור כפות הידיים שנחשבות ליעילות במיוחד. חלק מהשיטות לא פולשניות וחלקן כן, כאשר כל מקרה נבחן לגופו ועל פי הצורך הספציפי בו. האפשרות הנפוצה ביותר הנה טיפול באמצעות חומרי מילוי וטיפולים לשיפור והורדת כתמי הפיגמנטציה.  

מבחינת חומרי מילוי ישנן כמה אפשרויות מובילות – הזרקת רדיאס שנחשב כיום לחומר המוביל בתחום בשל תוצאותיו הטובות לאורך השנים. חומר זה מאפשר את ייצור הקולגן לאחר ההזרקה, כך שהוא מהווה גורם לעיבוי עור גב כף היד, התמדה בטיפול מספקת תוצאה מצוינת לאורך השנים. 

ניתן להזריק גם שומן עצמי מאזורים אחרים בגוף אל כפות הידיים, או הזרקה של חומצה היאלורונית המסייעת להשיג מראה מתוח וצעיר. בשנים האחרונות נכנס שחקן חדש לתחום זה שנקרא SCULPTRA ויש לו תוצאות ארוכות טווח יותר מטיפולי ההזרקה האחרים. את הפיגמנטציה ניתן להסיר באמצעות טיפולי לייזר או באמצעות מריחת משחות שונות להעלמת הכתמים. 

מה חשוב לדעת לפני התהליך

טיפול נוסף להצערת כפות הידיים הוא הליך ניתוחי של הרדמה מקומית בלבד בה מבצעים חתכים כירורגיים זעירים בצידי כפות הידיים ועמם מותחים את העור, קצת בדומה למתיחת פנים. לפני הניתוח יש לעקוב אחר ההנחיות של הצוות המטפל, לבחון האם יש תרופות שיש להפסיק לפני הניתוח ולהימנע מחשיפה לשמש.

החלמה מהניתוח

ניתוח הצערת כפות ידיים נחשב לניתוח קל ופשוט המתבצע במרפאה תחת הרדמה מקומית ותוך חזרה לשגרת פעילות מלאה ביום שלאחר ניתוח. עם זאת, לאחר הזרקת חומרי מילוי מומלץ להימנע מפעילות מאומצת באזור כפות הידיים למשל יומיים ולעקוב אחר הוראות הצוות המטפל בכל הנוגע להחמרה – שטפי דם, כאבים או אדמומיות, שאמנם נחשבות לתופעות לוואי נדירות, אך הן אפשריות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים