האם הנדסאי זה תואר

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
קרדיט: PEXELS

צעירים רבים עומדים בפני החלטה משמעותית היכן ומה בדיוק ללמוד, באיזה מסלול של לימודים לבחור ולאיזו קריירה לפנות. רבים מתלבטים בין הלימודים הארוכים לתואר ובין לימודים מקוצרים יותר המקנים תעודה משמעותית עמה ניתן להתחיל מיד לעבוד במגוון מקצועות, ולכן ניתן לראות שלימודי הנדסאי נחשבים למסלול לימודים מבוקש במיוחד.

מה זה בדיוק אומר לימודי הנדסאי, איזה תעודה מקבלים בסיום הלימודים והאם מדובר על תואר אקדמי? על ההבדלים העיקריים בין לימודי הנדסאי ולימודי הנדסה לתואר וגם על מה שקרה לתחום מאז חוק ההנדסאים והטכנאים המוסמכים בכתבה שלפניך.

האם הנדסאי זה תואר אקדמי?

הנדסאי הוא לימודי דיפלומה ואלה לא לימודים לתואר ראשון. גם משך זמן הלימודים קצר ממשך זמן הלימודים לתואר ראשון, כאשר ברוב המקרים לימודי הנדסאי אורכים כשנתיים. עם זאת, כדאי לדעת שלימודי הנדסאי פותחים את דלתות האקדמיה עבור מי שסיימו את הלימודים, בכך שהם מרככים את תנאי הקבלה לתואר ראשון בהנדסה ומספקים פטורים מקוסים מסוימים בלימודי התואר. כמו כן, כמו שיוסבר בהמשך, כשמדובר על התמודדות למשרות ציבוריות – דיפלומת ההנדסאי נחשבת כתואר אקדמי. 

מה קרה לתחום מאז 2012

בשנת 2012 מליאת הכנסת אישרה את חוק ההנדסאים והטכנאים המוסמכים שהסדיר את המקצוע בחוק. לאחר שהחוק עבר הוקמה מועצת הנדסאים וטכנאים שתפקידה לסייע לשרי החינוך והתמ”ת לקבל הכרה אקדמית ולהסדיר את כללי האתיקה של התחום כולו. החוק החדש השווה לראשונה את מעמד ההנדסאים לבעלי תואר אקדמי כאשר אנשים עם מעמד זה מבקשים להתמודד על משרות בגופים ציבוריים. 

קרדיט: PEXELS

מהם הבדלים העיקריים בין תואר לבין לימודי הנדסאי

ישנם הבדלים רבים בין לימודי הנדסאי ללימודי הנדסה לתואר הראשון. ההבדל המשמעותי ביותר הוא ככל הנראה מגוון מוסדות הלימוד ומגוון מסלולי הלימוד המוצעים למעוניינים ללמוד את התחום. ישנם לימודי הנדסאי בתחומים רבים מגוונים כגון מכונות, קול, אדריכלות ועיצוב, בניין ועוד. הלימודים גמישים במיוחד ומאפשרים עבודה במשרה מלאה וחיי משפחה לצד העובדה שלומדים לדיפלומת הנדסאי. בלימודים לתואר הראשון בהנדסה יש פחות גמישות והלימודים נפרשים על גבי שעות רבות במהלך השבוע, דבר שמקשה לעיתים קרובות על חיי משפחה או עבודה במשרה מלאה תוך כדי הלימודים. 

עוד הבדל בין שני מסלולי הלימוד הוא באפשרויות התעסוקה בסיום הלימודים והשכר אותו ירוויחו מסיימי הלימודים. יש ביקוש אדיר לשני המקצועות בכל ענפי המשק וגם בהייטק, אך בעוד שלהנדסאי יהיה קל מאוד למצוא עבודה בסיום הלימודים, למהנדס לעיתים ייקחו כמה חודשים עד שימצא את מקום העבודה שלו. עם זאת, ההנדסאי בדרך כלל ירוויח מיד אחרי הלימודים שכר שעומד על בין 6,000 ל-8,000 ₪, המהנדס יתחיל מיד עם סיום הלימודים בשכר של חמש ספרות וככל שהשנים עוברות הוא צפוי להרוויח יותר ויותר.  

ואולי לא מדובר על הבדל אך יש לציין את העובדה שבוגרי מסלול הנדסאי יכולים להמשיך בשלב מאוחר יותר ללימודים אקדמיים במסלולים מקוצרים, למשל בהנדסה או בתחומים רבים אחרים בהם הם זכאים לקבל פטור מחלק מהקורסים. כך מתאפשר להם כבר להתחיל ולעבוד במקצוע שלמדו, ולהמשיך ללימודים נוספים כדי להגדיל את אפשרויות התעסוקה והשכר בעתיד.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים