5 קומיקאיות שהפכו לאייקון של ממש

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
צילום: unsplash

מבחינה מספרית ישנן פחות סטנדאפיסטיות בהשוואה לסטנדאפיסטים וקומיקאים גברים. עם זאת, אי אפשר להתווכח עם העובדה שישנן כיום בישראל קומיקאיות שהפכו לאייקון של ממש שמובילות את התחום. מדובר בנשים מוכשרות ממש, אשר עוסקות במקביל במספר דברים ושולחות את ידן גם במשחק, כתיבה, הופעות בטלוויזיה, פרסומות ומופעים על במות הסטנדאפ הגדולות.

בין חמשת קומיקאיות מפולפלות שהפכו לברנד ניתן לכלול את רותם אבוהב, עדי אשכנזי ותום יער אך גם כמובן את אורנה בנאי וליטל שוורץ. הכרטיסים להופעותיהן מבוקשים מאד ונחטפים לפעמים מייד לאחר שהם מופקים. אז מה הפך אותן לכה מוערכות ואייקוניות? האם יש דרך אחת להצלחתן? ננסה לברר את סוד הצלחתן ולגלות עוד קצת על כל אחת מהן במאמר הבא.

רותם אבוהב

למי שלא יודע, רותם אבוהב התפרסמה כבר כילדה בתוכניות כמו “רחוב סומסום”, “זהו זה” ובפרסומת ל”טלטקסט”. ככל שהשנים עברו, הקריירה שלה נסקה למעלה ודמותה ב”סברי מרנן” במשך מספר רב של עונות סללה לה את הדרך הבטוחה והמצליחה להופעת סטנדאפ משלה. רותם משתדלת להביא לכלל עבודותיה את הפן ההומוריסטי והקליל שלה, לרבות פרסומות שהיא עושה כמו “תפוזינה”.

עדי אשכנזי

עדי אשכנזי הופיעה בדומינו גרוס, מספר שנים לפני שהתפרסמה בתוכנית הפריים טיים של יאיר לפיד, שם מהר מאוד היא הגישה פינה קבועה. מאז היא הצליחה לבסס מספר תוכניות טלוויזיה מוצלחות במיוחד, בהם היא לקחה חלק פעיל ובלעדי כמו “מה זה השטויות האלה” ו”בלתי הפיך”. עדי מצליחה ללהטט בין דימוי שובבני ונערי, לבין מראה מוקפד ונשי ועדיין להיות פצצת אנרגיה מלאת שמחה ואופי.

הופעות של עדי אשכנזי נסגרות ומתמלאות עד אפס מקום מהר מאוד, בייחוד ומאחר והן מדברות לקהלים נרחבים, הן גברים והן נשים.

תום יער

תום יער היא קומיקאית בכל רמ”ח איבריה. תום לא פחדה מעולם להופיע על במות, וכבר בתחילת דרכה היא הקימה את “קבוצת הסטנדאפ של תום יער”, שזכתה לפופולריות רבה בתל אביב.  במקביל היא כתבה טורים בעיתונות והשתתפה בתוכניות טלוויזיה כמו “בלתי הפיך”, “היום בלילה עם גורי אלפי” ועוד, עד שהגיעה לתוכנית משל עצמה “תום יער עושה את שביל ישראל” וכיום גם לתוכנית האייקונית “ארץ נהדרת”.

בהתאם לכך ובשל השתתפותה בתוכניות רבות כל כך, היא הפכה לאייקון, כאשר בהופעותיה כיום היא משלבת הומור שנון ויוצא דופן במגוון נושאים, שבכל אחד מהם היא חולקת את תובנותיה, לא מפחדת לדבר על נושאי טאבו כמו משקל ודימוי גוף ומצליחה בהומור משובח והרבה תזזיתיות לגרום להנאה רבה בהופעותיה.

אורנה בנאי

אורנה בנאי התפרסמה לא רק בזכות ייחוסה המשפחתי אלא בעיקר לאחר ההתוודעות ליכולותיה הקומיות. אורנה החלה את המסע ואת הופעותיה כסטנדאפיסטית במועדון הקאמל קומדי קלאב, משם עברה לטלוויזיה לתוכניתו של דודו טופז עם הדמות לימור.

הצלחתה של הדמות הובילו אותה בהמשך לעוד מגוון חיקויים ודמויות שהציגה בארץ נהדרת. היא מיצבה את עצמה כקומיקאית אייקונית גם בזכות הופעותיה ב”מועדון לילה” ו”גב האומה”, כאשר היא ממשיכה לשאת בדגל זה כיום, גם לאחר הופעותיה בסדרות דרמתיות יותר כמו “אמא’לה” ו”תיק נעדר”.

ליטל שוורץ

לאחר שחרורה מצה”ל ולימודיה בבית ספר למשחק, התפרסמה ליטל דווקא בזכות היותה שחקנית במספר רב של הצגות. עם זאת, את הפריצה הגדולה שלה היא עשתה בזכות תוכנית הפריים טיים של יאיר לפיד בו הופיעה בפינה מצחיקה.

את ההצלחה היא מינפה עוד ועוד במספר תוכניות טלוויזיה לרבות “צחוק מהעבודה”, “מלחמת המינים” ובקומדיית המצבים המצליחה “חברות”. בנוסף, ליטל הצליחה למצב את עצמה כאייקון במהלך השנים, כאשר הקהל נחשף עוד ועוד להתבגרות ולהתפתחות שהיא עברה ולהומור המשובח שהיא מציגה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים