למה אתם צריכים לחסוך למצבי חירום?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

במציאות בה רבים מתקשים לגמור את החודש, ולממן את ההוצאות השגרתיות שלהם, יכול להיות שזה מרגיש לכם בלתי אפשרי להפריש כסף למקרי חירום. בהתחשב בכך שהם עשויים לא להתרחש לעולם, אולי זה אפילו נראה מיותר.

עם זאת, חיסכון למקרי חירום הוא לא דבר שניתן לוותר עליו. כפי שהוכיחה הקורונה, לפעמים דברים יכולים להשתבש בפתאומיות ובאופן מאוד בלתי צפוי.

בארצות הברית, סקר שערכה חברת MagnifyMoney בדצמבר 2020 מצא כי 43 אחוז מהצרכנים עם קרן חירום היו צריכים לנצל את הכספים שצברו בה במהלך המגיפה. מספר זה זינק ל-64 אחוזים עבור אלו שפוטרו או הוצאו לחופשה ללא תשלום.

בעוד שמגיפה היא אירוע של פעם במאה, יש שלל מצבי חירום פיננסיים עם פוטנציאל להרוס אפילו את התקציב המתוכנן ביותר.

אם דחיתם יצירת קרן חירום בעבר, הנה חמש סיבות משכנעות להתחיל לחסוך לקרן כזו עכשיו.

סיבה 1: אובדן עבודה

גם אם יש לכם עבודה יציבה לכאורה, למרבה הצער דברים עלולים להשתבש. מקום העבודה עשוי להחליט לפטר אתכם בשל קיצוצים או מסיבות אחרות, ופתאום אתם צריכים להסתדר ללא ההכנסה אליה התרגלתם, ולו רק לתקופה קצרה. לחלופין, בעקבות פציעה אפשר לאבד כושר עבודה, ואתם לא רוצים להיות תלויים רק בחסדי הביטוח הלאומי או הפרטי.

סיבה 2: הוצאות בריאות

בימי שגרה, הוצאות בריאות מסתכמות בדרך כלל בתשלום החודשי לקופת החולים, ואולי ברכישת כמה תרופות שמסובסדות על ידי סל התרופות. עם זאת, אתם עלולים להיתקל במחלות ובפציעות מורכבות יותר, שטיפול בהן יהיה כרוך בהוצאות כבדות. אפילו אם יש לכם ביטוח, ייתכן שעדיין תצטרכו לכסות עלויות השתתפות עצמית.

סיבה 3: תיקוני בית או רכב

בתור בעלי נכסים, אתם יודעים היטב שמפעם לפעם – דברים מתקלקלים או פשוט מתבלים. החלפה של חלקים מסוימים ברכב, או תיקונים מורכבים ברחבי הבית, עלולים לגרור הוצאות משמעותיות.

סיבה 4: בעיות בריאות של חיות מחמד

מה אם הכלב או החתול שלכם סובל ממצב חירום רפואי או זקוק לניתוח? אפילו פוליסות ביטוח חיות מחמד של היום אינן מכסות את כל העלויות. ביקור החירום של הווטרינר לבדו יכול לעלות כמה מאות שקלים, ובהתאם לסוג הטיפול, אתה עלולים למצוא את עצמכם עם חשבון גדול מאוד.

סיבה 5: נסיעות לא צפויות לחוץ לארץ

נסיעה לחו”ל היא בדרך כלל דבר משמש, אבל לא תמיד. אם בן משפחה או חבר שגר רחוק מאושפז או נפטר, אולי תרצו/תצטרכו להיות שם לצדו.

ישנן מספר סיבות קטנות יותר אך חשובות לייצר חיסכון לקרן חירום. למשל: טלפון סלולרי שהלך לאיבוד, מחשב שצריך להחליף, ימי מחלה שבהם אתם לא מקבלים דמי מחלה, משקפי ראייה שבורים, מדי ספורט לילדים – אפילו הוצאה קטנה יכולה להפר את האיזון אם היא לא צפויה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים