יום השוויון הבינלאומי לצמי”ד נמשך

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
נוגעים-בצלילים-עם-בטהובן-צילום--תאטרון-דאווי

יום השוויון הבינלאומי חל ב-3 בדצמבר. במטרה לצור תודעה לזכויותיהם של אנשי קהילת צמי”ד – אנשים עם מוגבלות, צרכים מיוחדים לשילוב בחברה.

בישראל חיים כמעל-1,600,000 אנשים. ילדים נוער או בוגרים עם מוגבלות, כ-270,000 מתוכם תלמידים עם מוגבלות.
המוגבלות יכולה להיות ממגוון גורמים, פיסית, נפשית, שכלית, קבועה או זמנית, ולא תמיד ליקוי או מגבלה אחת בודדת, ובעטיה מוגבל התפקוד באופן מהותי. נגישות משמעותית וחשובה עבור צמי”ד, צורך הסרת מכשולים החוסמים גישה עצמאית של כל אדם ואדם למקומות, למתקנים או למידע. וללא צורך בסידורים מיוחדים, כדי להיות חלק וליהנות כמו כולם בחברה.
כאמא לילדה עם נכות פיזית, פרוטזה ברגל, ונפשית אני פועלת למתן שלוב כל אדם עם המוגבלות כשווה בין שווים, בתוך החברה ולהבטיח לכל הקהילה ברחבי הארץ שוויון הזדמנויות.

השנה (תשפ”ג)  מוסדות החינוך בישראל ייקמו אירועי הסברה בכל מהלך שבוע, בתאריכים: 4-9 בדצמבר 2022

בעמותת “תו המשווה” הפועלת למען קהילת צמיד, חושבים כל השנה להעניק שוויון לאנשים עם מוגבלויות, לא רק יום אחד. עמותת “תו המשווה”, תקיים למעלה מ-20 אירועים ברחבי הארץ, בשילוב אומנים עם צרכים מיוחדים מגילאים שונים, במסגרת מיזם “מיוחדים בקדמת הבמה.

רינת אבישר, מייסדת העמותה: “לאירועים שיזמנו יש מטרה כפולה: להעצים את האדם עם המוגבלות על יכולותיו וכישרונותיו ולהנכיח במרחב הציבורי אנשים עם מוגבלות כחלק מהמארג התרבותי השלם”

בתכנית האירועים לחודש דצמבר וינואר, למעלה מ- 40 אירועי תרבות ואומנות השמים במרכז את אומנים עם צרכים מיוחדים- רקדנים, מוסיקאים, ציירים, זמרים, שחקנים, ועוד.

הצגה: “נוגעים בצלילים עם בטהובן” 

הצגה מוזיקלית פורצת דרך המונגשת במיוחד לילדים כבדי שמיעה – בה שומעים, רואים וגם נוגעים בצלילים. הצגה זוכת פרס נגישות ישראל, משתמשת במכשור חדשני שפותח עבור ההצגה, תדרי הנגינה של התזמורת מוקרנים בחי, נוצרת הנגשה חדשה של מוזיקה – במראה ובמגע. הילדים חווים כיצד חול משנה את צורתו ומייצר צורות גיאומטריות מופלאות, טיפת מים מגיבה לצליל, ואיך מרגישה המוזיקה בקצות האצבעות דרך מים רוטטים. גיבור ההצגה הוא המלחין לודוויג ואן בטהובן, אשר למרות חרשותו, ואולי אף בזכותה, תרם לאנושות יצירות מופת, ובכך מהווה סמל עוצמת הרוח האנושית ויכולתה לגבור על מגבלות הגוף.

מתי? 10/12/2022 שעה: 11:00

תראו-אותי צילום: דוברות עיריית גבעתיים, יח"צ מורן שמואלי
תראו-אותי צילום: דוברות עיריית גבעתיים,

היכן? משכן לאומנויות הבמה, רעננה

מתי? 29/1/2023 שעה: 17:30

היכן? היכל התרבות אור יהודה

רינת אבישר ויורם לכיש, מוזיקאים מוכשרים, יזמי ומייסדי העמותה,  הורים לארבעה ילדים, מתוכם שתיים כבדות שמיעה. ההיכרות האישית עם עולמם של אנשים עם צרכים מיוחדים, ומוגבלויות שונות – קהילת צמי”ד, והרצון להעלות את המודעות לצורך בהנגשת תרבות בכלל ומוסיקה בפרט כדרך לחיבור בין אנשים, הביאה אותם להקים את עמותת “תו המשווה” המחברת בין שני עולמות עיקריים בחייהם היומיומיים,  מוסיקה וכבדות השמיעה.

יום השוויון הבין-לאומי לאנשים עם מוגבלות, מזמן לנו הזדמנות נהדרת כדי לפתח אצל הילדים הקטנים כישורים בין-אישיים, את היכולת לקבל את האחר, להכיל את השונה ולגלות אמפתיה וסבלנות. כולי תקווה כי כל מערכות החינוך תראה ביום זה ערך משמעותי ליצירת תודעה. בישראל האירו בסגול ב 1.12.22 מוסדות ציבוריים ברחבי המדינה לרגל היום הבין-לאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. אותי זה מרגש!

יח”צ: מורן שמואלי, עמותת תו המשווה.

 

להמלצות על תערוכות נוספים לחצו

הצטרפו אלי לפייסבוק, ועקבו גם באינסטגראם כי עשרות אלפי מנויים חברים ונהנים. כבר מעל 10 שנים.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים