איך להצליח ללמוד גיאומטריה?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
אוריגאומטריה

השיטה החדשה שתלמד את הילדים שלנו גיאומטריה!

צוותי ההוראה, ומנהליי בתי ספר במערכת החינוך, זועקים להצלה. חוסר מורים, כיתות מרובות ילדים, ומבחני המיצב בישראל לדוגמא מראים כי אחוזי ההצלחה של תלמידים בגיאומטריה נעים סביב ה – 40%. הכירו את הפתרון היצירתי שהוכיח שאפשר להצליח יותר באמצעי למידה חדשניים. השיטה החדשה ללמוד – האוריגאמטריה זכתה בפרס החדשנות.

האוריגאמטריה, קוראת תיגר על דרכי הלימוד המיושנים ומוכיחה שהדרך לשוויון, ופיתוח סקרנות ללמידה, נעוצה ביצירתיות!

האוריגאמטריה פלטפורמה מקוונת שנוסדה ע”י ד”ר ג’וני אוברמן, כאשר המומחית הבינלאומית מירי גולן ופול ג’קסון אמן מאסטר בינלאומי מתמקדים בניסיון לפתור שני בעיות מרכזיות בלימודי גיאומטריה בישראל:

האחת – הפערים הגדלים בין ההוראה האפקטיבית של גיאומטריה בבתי ספר יסודיים לבין מיומנויות הגיאומטריה שהתלמידים זקוקים להן בתיכון והשנייה – השיטה לרוב הוראת הגיאומטריה באמצעות שינון מספרי הלימוד. הספרים משעממים, ומיושנים מדי בניסוחם כך שאינם מותאמים לדור שנת ה 2022.

מסתבר שחממת אדטק במכללת אורנים, קיימה תכנית מקוונת מדי שבוע, במשך שנה ב – 650 בתי ספר בישראל בשפה העברית, ערבית ואנגלית. ומכאן, תוצאות הפיילוט הראו כי האוריגאמטריה היא שיטה פרקטית, אינטראקטיבית, מועילה וכיפית. יתרה מכך, מעצימה ילדים עם קשיי למידה. בנוסף, האוריגאמטריה מעודדת מודעות מרחבית, חשיבה תלת ממדית, ומקנה למידה רציפה, ומסוגלות הבנת ההוראות.

במחקר שנעשה ע”י  המרצה ענת קלמר, ממכללת אורנים, על הפלטפורמה המקוונת, עלה נתון מרתק שהצביע על עלייה בציוני המבחנים בקרב אותם תלמידים מ – 48% ל – 71% לאחר שלמדו אוריגאמטריה       https://bit.ly/2Sbdp9Q

האוריגאמטריה הוכחה כמנוע יעיל להעלאת מוטיבציה לילדים, במיוחד לאלו עם קשיי למידה.

האוריגאמטריה מעניקה לתלמידים המשתתפים, הזדמנויות למידה מתאימות ובכך מבטלת את פער הידע הראשוני בין תלמידים ברמות סוציו-אקונומיות שונות, מגזרים, מגדרים ורמות הישגים שונות.

אז איך זה עובד? בכל שיעור מקפלים התלמידים דגם אוריגאמי ובמהלך הקיפול חוקרים את הנושאים בגיאומטריה. השימוש בקיפולי הנייר היא פעילות חווייתית, המסייעת להקניית תובנות בגיאומטריה באופן שבו התלמיד יוצר במו ידיו ומגלה, תוך כדי כך, מושגים בסיסיים בגיאומטריה תוך שיפור מיומנויות מוטוריות.

העיסוק באוריגאמי עונה במידה רבה על המטרות של טיפול חשיבה מרחבית תוך שימוש בשפה מתמטית בכלל, ובמושגים גיאומטריים בפרט. במהלך השיעור, התלמידים אינם יודעים מהו הדגם הסופי. הנייר משתנה במהלך הקיפולים והתלמידים מדמיינים ומנחשים מהו הדגם הסופי, פעילות זאת, מהנה ומסייעת לפיתוח הדמיון. הקיפול והחקר מותאמים ליכולות, ולשלב ההתפתחותי בו נמצאים הילדים. בחינת הצורות הגיאומטריות המתהוות במהלך הקיפול מאפשרת לקבוצת התלמידים לקיים דיון וחקר המסייע לחיזוק הביטוי והשפה המתמטית של הילדים.

צמי”ד בעיר,  קרדיט וידאו וסטילס:  המרכז הישראלי לאוריגמי

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים