תצוגת אופנה

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
שירל אברג'ל,  I used to be you תצוגת אופנה עיצוב אופנה, בוגרת ויצו חיפה

באירוע חגיגי, באצטדיון עופר בחיפה, הוצגו 18 פרויקטים מרשימים, ומיוחדים של קולקציות האופנה, אותם ייצרו בוגרות ובוגרי המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה, לשנת 2022.

מה הקשר בין  פסולת ים / דרי רחובות / גירושין/ נכות פיזית/ לעיצוב אופנה? יצירת קולקציות מרתקות, לתצוגת אופנה חדשנית ורדיקלית, בעלת אמירה חברתית, מעבר ליצירתיות מרהיבה ואסתטיקה מרשימה.

מגוון הקולקציות המרתקות ויוצאות הדופן של בוגרות ובוגרי המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה, נולדו מתוך הסיפור האישי של הסטודנטים. השפעת הסביבה החברתית והחוויה הפרטית. כל נושאי הפרויקטים בהם התמקדו הסטודנטים שזורים בחייהם. נוגעים ומלבישים את הקולקציה בשיח על נושאים הקרובים לליבם כמו: הטרדות מיניות, התמודדות עם נכות פיזית, התמודדות עם מחלת הסרטן, המרחק בין העולם החילוני לדתי, הקשר בין גירושין לאופנה ועוד

שיר אוחנה, בלוק קז'ואל מתוך תצוגת האופנה
שיר אוחנה, בלוק קז’ואל מתוך תצוגת האופנה

בתצוגת האופנה נכחו ראש עיריית חיפה- ד”ר עינת קליש-רותם, נשיא המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה פרופ’ שמעון עמר, נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ’ רון רובין, נשיא בורסת היהלומים העולמית ויו”ר הועד המנהל של המרכז האקדמי ויצו חיפה, מר יורם דבש וממלא מקום ראש עיריית חיפה, נחשון צוק. כתבי אופנה וסטייל, אורחים נכבדים, ועוד. 

וכפי שציינה רחל גץ-סלומון, ראש המחלקה: “תצוגת האופנה היא הזדמנות להתבונן בדיסציפלינה העיצובית מתוך המבט הרענן והחוקר של הסטודנטיות והסטודנטים,  התצוגה מזמינה אתכן/ם לחשוב על הבגד כמחולל ומשפיע על הדרך בה אנחנו חווים את גופנו, ובכך גם את עצמנו, ולכן גם את העולם”.

מבין הפרויקטים מעוררי ההשראה אציין במיוחד את הפרויקט  BLUE SEA  עיצוב קולקציה דרך המבט הקרוב והדואג לסביבת החוף והים, של מאיה כסיף הגולשת. כל הפסולת והפלסטיק שנזרק  מזהמים את המים ומסכנים את חיי הדגה, מעבר לתעשיית הדייג,  האמירה הרדיקלית לשינוי הולידו למאיה כסיף קולקציה אסתטית, בועטת ואלטרנטיבית מאותם רעלים. כך שבמקום להזיק לים, כפי שתעשיית האופנה ידועה בפגיעתה במשאבי הטבע, מאיה עוסקת בלכסות וליפות את הגוף בלוק הורס מאותם חומרי פסולת, רשתות דייג, חבלים, שקיות וחפצים מפלסטיק כמו מצופים. ובכך לצור תודעה לנזק שנגרם, ותודעה לחשיבות השמירה על ניקיון החופים והים.

מאיה כסיף, אומנות המחזור, בוגרת מגמת עיצוב אופנה ויצו חיפה. קולקציית תצוגת אופנה רדיקלית ומרשימה, מפסולת החופים והים.
מאיה כסיף, אומנות המחזור, קולקציית תצוגת אופנה רדיקלית ומרשימה, מפסולת החופים והים.

I used to be you  עיצוב קולקציה דרך המבט אל השקופים בחברה, דיירי הרחוב, אלו אשר ביטויי ההתייחסות אליהם הוא בסם, או נתינת נדבה.  שירל אברג’ל,  רוצה לגונן, להבליט את רגשותיהם, ומכך נוצרת קולקציה משלל בדים ושכבות כממוחזרות ומגוננות. כפי שמציינת שירל “להתמקד במעיל עוטף כמגן, כובעים עומס ושכבות,  המבטאים את המציאות היום יומית שלהם בשילוב של צבעוניות עזה וחזקה של רגשותיהם”. מעבר לכך ששימוש חוזר בחומר גלם שומר על איכות הסביבה. (בתמונה הראשית מוצגת אחת מעבודותיה).

בקולקציה “מתגרשים על זה” גל מחלוף עיצב בגדים מתוך המחאה על נורמת חשיבות עריכת טכסי חתונות בישראל, אלו אשר הפכו מזמן לייצוג סטטוס, כשהחומריות והראוותנות בהם כביכול מסמלת את גודל האהבה, מעבר לייצוג פערים חברתיים, ולדיכוטומיה בין קבוצות,  ההשקעה הגדולה בהן מיותרת, במיוחד לאור העובדה שרבים מתגרשים לאחר מכן. הפער בין ניסיונות ההחצנה לבין הרגש עצמו, צורם. אלו שבוחרים לא לחיות בזוגיות מוצגים כחריגים חברה אשר מקדשת את הזוגיות והקמת המשפחה, הקולקציה של גל מדגישה את הפערים בחברה, באמצעות ייצוגים וסמלים כמו איפור כבד ומוקצן לעומת עדין.

לפרטים ומידע על בוגריי מגמת עיצוב האופנה באקדמית ויצו חיפה  https://www.2022.wizodzn.ac.il/fashion

 

הצטרפו אלינו לחצו כאן לפייסבוק, ועקבו גם באינסטגראם כי עשרות אלפי מנויים חברים ונהנים. כבר מעל 10 שנים
משפחות צמיד המעוניינות להצטרף ולקבל מידע על הטבות, הנחות ופעילויות מותאמות ישירות לווטסאפ/מייל לחצו 
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים