אני אמן תערוכת “מקום להבעה”

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
אני אמן, נער הצעקה, גדי שטיינברג. מרכז דניאל לחתירה

אני אמן

מזמינים אתכם לתערוכה של צוות המוכשרים   “מקום להבעה” האוצרת יעל כהן, מפתחת השיטה הבעה באמצעות הקלדה. התערוכה נוגעת בנושאים שונים, אלו אשר היוו מקור השראה, כמו: הים כמטפורה, אנימציה, אייקונים מתולדות האומנות, רפואה סינית, מלחמה, שחמט, ועוד

היכן? במרכז דניאל לחתירה

מתי? 21.6 -29.6

בשבוע הבא תתקיים במרכז דניאל לחתירה תערוכת ציורים מרגשת בשיתוף  ‘מקום להבעה’ של יעל כהן, מפתחת השיטה “הבעה באמצעות הקלדה” ביחד עם האמן והחותר גדי שטיינברג, ממרכז דניאל לחתירה, בקבוצת החתירה לצעירים על רצף האוטיזם.

התוכנית ללימודי חתירה לילדים ומבוגרים על הרצף האוטיסטי שואפת לאפשר למשתתפים רגעי כיף והנאה, דרך פעילות ספורטיבית מחוץ לבית, תוך למידת מיומנות טכנית והתקדמות – כל אחד לפי יכולתו – בהפעלת משוט וסירה.

“מקום להבעה” מנוהל על ידי יעל כהן, במתנ”ס נווה עמל בהרצליה. יעל מפתחת שיטת “הבעה באמצעות הקלדה” ביחד עם גדי.

במרכז להבעה נפגשות קבוצות של ילדים, מתבגרים ובוגרים, אוטיסטים , כפי שהם קוראים לעצמם “האנים האוטיסטים”  על מנת  להביע את עצמם באמצעות ההקלדה, ולנהל שיח בנושאים רבים ומגוונים הנוגעים לחייהם האישיים והקבוצתיים, ומוכיחים שהם רוצים ומסוגלים ללמוד. במסגרת מקום להבעה החברים גם לומדים קורסים עיוניים בנושאים מגוונים שהם מציעים ורוצים ללמוד. העבודות לתערוכה נעשו בהשראת הקורסים שהם למדו, ונוגעים בנושאים שונים כמו הים כמטפורה אנימציה, רפואה סינית, מלחמת יום הכיפורים,  ושחמט ועוד.

התערוכה הוצגה בחלל “מקום להבעה”, וכעת תוצג גם במרכז דניאל לחתירה,

התערוכה תתקיים בין התאריכים 21-29.6 .

בתערוכה, יציגו האמנים גדי שטיינברג וחברי הקבוצה מהמרכז להבעה, חלקם מתאמנים אף הם בקבוצת החתירה.

על גדי: גדי, בן 29 מרמת גן, אובחן בגיל 3 כאוטיסט בתפקוד נמוך, ולא מדבר עד היום.  ליאורה שטיינברג, אימו של גדי מספרת: “שנים האמינו כי יכולותיו הקוגניטיביות נמוכות. ניסינו  טיפולים רבים ושונים,  ובגיל 6 הגענו ליעל כהן, מטפלת בילדים ובוגרים אוטיסטים. בגיל 12 יעל נוכחה לדעת כי הוא יודע קרוא וכתוב. היא לא נדרשה ללמדו דבר מלבד השימוש במקלדת. גד למד בעצמו קרוא וכתוב, למעשה זה היה הרגע שהבנו שהוא למעשה בעל יכולות קונטיביות גבוהות”. דרך הטיפול בגדי, גילתה יעל את היכולות החבויות אצל אוטיסטים לא מדברים, ופיתחה את שיטת העבודה “הבעה דרך הקלדה עם אוטיסטים”.  גדי החל לכתוב שירה וחשף כישרון גדול.

לפני כ-5 שנים החליטה ליאורה לתור אחר פעילות ספורטיבית עבור גדי. “אחרי חיפושים רבים גיליתי שספורט החתירה מתאים לו מבחינת פרמטרים שונים, המסגרת החברתית חשובה, לכן בדקתי אפשרות לצרף כמה מהחברים של גדי, שנמצאים איתו ב”מקום להבעה” שהתלהבו מהרעיון וכך קמה הקבוצה.

אייל מילר, מנהל תכנית קבוצת החתירה, במרכז דניאל לחתירה: “התערוכה מדברת  על החוויה שלהם כאנשים שנמצאים על הרצף האוטיסטי, ועל היחס של הסביבה, כאשר זו הדרך שלהם להביע את עצמם.

התערוכה תתקיים בכניסה למרכז כשהמטרה לחשוף לציבור את היצירות ולבני האדם שמאחוריהם.” ליאורה מוסיפה: “גדי מתרגש מאוד מהתערוכה כיוון שיש להם את האפשרות להתבטא, ולחשוף בפני אחרים את העולם הפנימי שלהם. וזה מעצים אותם מאוד שאנשים מגיעים ומתעניינים.”

מדור “צמיד בעיר”

משפחות צמי”ד המעוניינות להצטרף ולקבל מידע ישירות לווטסאפ/מייל לחצו 
הצטרפו אלינו לפייסבוק, ועקבו גם באינסטגראם כי עשרות אלפי מנויים חברים ונהנים. כבר מעל 10 שנים
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים