בצלאל כמיטב המסורת

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
תערוכת בוגרי האקדמיה בצלאל, פיתוח-האפליקציה,  סיגלית כרמלי המבורג, Green Room

כמידי שנה, נערכת תערוכת הבוגרים של האקדמיה לאמנות ועיצוב בבצלאל, עבור הקהל הרחב. בתערוכה בבצלאל מוצגים עבודות ציור, פיסול, צילום, עיצוב, תכשיטים ואביזרי לבוש ואופנה, מייצבים, מיצגים, סרטי וידיאו ואנימציה, כלי קרמיקה וזכוכית, מכל נבחרי הדספלינות באקדמיה. הזדמנות מרתקת להיחשף לפרויקטים המובילים, שנוצרו מתוך מחקר, תשוקה ואמירה אישית ייחודית של כל אחד ואחת מהן.

 ב- 16.6- עד 29.6.22 בכתובת: דובנוב 8 ת”א.

תתקיים התערוכה של התכנית לתואר שני בתקשורת חזותית בבצלאל. בנושא המפגש שבין זהות מגדר וטכנולוגיה 

ערב הפתיחה: 19:00 | א’-ה’ 16:00-21:30 | ו’ 9:00-13:30 | ש’ 12:00-17:30

אוצרות ועיצוב: דניאל ויינברג

מפיק: דרור אמסלם

ראשת המחלקה: ד”ר ליאת לביא

התערוכה מאפשרת לפגוש את הבוגרים על מנת להכיר ולהתרשם ממעצבי המציאות העתידית שלנו. כמו תמיד, הצפייה לחוות יצירות בעלות מעוף, תעוזה. חשיבה עיצובית חדשנית, שיש בה מענה לבעיות סביבתיות, חברתיות, שיפור איכות חיים מעבר ליופי ואסתטיקה צרופה. בוגרי בצלאל מאופיינים כמעבדות מחקר של צוותים יצירתיים במטרה למצוא פתרונות עיצוביים, עם חידוש וחדשנות, הן מבחינה רעיונית והן מבחינת טכנולוגיות, תוך שימוש בחומרים שונים בעבודותיהם.ן, כשלצד אלו, ניתן להבחין בהתכתבות עם מדיות מסורתיות ושיח לעבר מורשת, שורשים, ותרבות. כך שתמיד מרתק לבקר ולסקר בכל פעם.

השנה יוצגו 16 פרוייקטי גמר העוסקים בתכנים חדשניים ובועטים – בשאלות של זהות, טכנולוגיה ומגדר, בחקירה פואטית של מושגים כגון בית, יצירה, והיסטוריה, ובסוגיות שבלב מדיום התקשורת החזותית:  בשאלות היסוד של השדה, ובכוחות המעצבים אותו.

הבוגרים.ות המציגים.ות:

חמוטל אתר, אלה בן עמרם, רינת הדר, אוהד חדד, עמית חכמוב, ניראל יגר, סיגלית כרמלי, אלעד מדן, קרן ניר, ציפי ספרן, אורית עריף, קטיה קורין, ליבי קנטור, נעמי קרוגר, חוסאם אל שאער, שלי שלו.

שלושת אופני מבט ומחשבה ביחס לפרויקטים הם:

  1. מבט על הכח של המדיום לחולל שינוי חברתי ותרבותי, לאתגר נורמות ולהביא לתוך שדה הראיה חוויות שברגיל מודרות ממנו.
  2. עיצוב וחקירה של צורות מבע חדשות, ניכוס, תרגום ויצירה מקורית וחדשנית בזירה החזותית.
  3. חקירה רחבה ומעמיקה של המרחבים הצורניים שבלב הדיסציפלינה.

ההיכרות עם סיגלית כרמלי המבורג, אחת מבוגרות התכנית הפגישה אותי עם פרויקט מעורר השראה לקידום איכות חיים. נקודת המוצא הבסיסית של הפרויקט מדגישה את התודעה המשמעותית בחיינו, האנושות צריכה את חיק הטבע על מנת לשרוד.

 סיגלית כרמלי המבורג, תערוכת בצלאל 2022 Green Room
סיגלית כרמלי המבורג, תערוכת בצלאל 2022 Green Room

סיגלית כרמלי המבורג, מאיירת, מעצבת, ממתגת, ומוכשרת מולטי דיסציפלינרית. כמי שגדלה במושב, היא מחוברת לערך האדמה והצמחייה. משלבת בין העיסוק המתמיד בתחומי העיצוב לאיכות חיים, סביבתה הם חלק בלתי נפרד מחייה.

מאחר החיים המודרניים והטכנולוגיים שינו את דרך החיים הטבעית שלנו. אנשים מבלים את רוב זמנם בתוך חלל סגור (בניינים, כלי רכב וכו’), היעדר פעילויות וזמן בילוי בטבע, מחזק את הניתוק של בני האדם ממנו. ולכן, חיזוק הקשר והחיבור של בני האדם עם הטבע, הופך לחשוב ביותר. מחקרים מראים כי צמחייה ביתית, ואפילו חלון לנוף באותו חדר שבו מאושפזים חולים יכולים לסייע בזירוז תהליך הריפוי שלהם.

עבודתה גרין רום Green Room מאפשר הקמה של גינה פרטית וצמודה באפליקציה מבוססת מציאות רבודה, המציעה שירותי גינון וליווי בטיפול בגינות בתוך חללים פנימיים.

האפליקציה Green Room סורקת את החלל, מעבדת את הנתונים של מיקום  האור, והלחות ומאפשרת:

  1. איך לעצב את הבית? אילו צמחים לבחור? הצעות לסוגים שונים של עיצוב גינות.
  2. קונים צמח במשתלה האפליקציה אומרת איפה הכי כדאי למקם, כמה מים להשקות? אם הצמח סובל ממשהו? ואיך לטפל
  3. יכולת שיתוף חברים ליצירת קהילה ירוקה של המלצות חברים ביחד, החלפת איחורים וזרעים טיפים ליצירת קהילות צמיחה משותפות.
פיתוח-האפליקציה, סיגלית כרמלי המבורג, Green Room
פיתוח-האפליקציה, סיגלית כרמלי המבורג, Green Room

 

 

חשיבה עיצובית היא מתודולוגיה המתארת מכלול פעולות קוגניטיביות וביצועיות המיושמות במהלך תהליך העיצוב לצורך פיתוח פתרונות חדשניים. שילוב אמפתיה להקשר של בעיה, יצירתיות, הפקת תובנות וחיפוש אחר פתרונות רציונליים. משלב ניתוח מגוון הפתרונות אל התאמת ההקשר של הבעיה. התאמת פתרונות טכנולוגיים אפשריים לצרכיהם של אנשים.

ללא ספק, עבודתה מציגה מענה לחובבי גינות וצמחיה בגידול ביתי אורבני, ולעידוד החיים לצד הטבע.

עבודות נוספות, של סטודנטים נוספים ומוכשרים, שקצרה היריעה מלתאר, מחכים לכם בתערוכת הבוגרים והבוגרות, אל תחמיצו!! עבודות אלו משקפות עיסוק מורכב מרובד אישי, חברתי, מקומי וגלובלי. דור העתיד של פני תחום המעצבים והאמנים מהארץ.

 

הצטרפו אלינו לפייסבוק, ועקבו גם באינסטגראם כי עשרות אלפי מנויים חברים ונהנים. כבר מעל 10 שנים
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים