אמנות פוסט מודרנית נאיבית

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

 תערוכה חדשנית,"השראה לובשת צורה," חיבור בין מדיומים שונים במציאות פוסט מודרנית. 

האומנות הפוסט מדרנית בעידן הדיגיטלי, מבטלת את הדיכוטומיה בין אמנות גבוה לנמוכה, בין מופשט לראליסטי, בין מקור לשעתוק, לאמן מותר הכל מהכל, בתנאי שהיצירה תכיל אמירה אישית, וצורת ביטוי מעוררת חשיבה והשתהות, ומכאן גם כל "השראה לובשת צורה" תערוכה המחברת בין אמנות הסגנון הנאיבי המתקשר לז'אנר הבינלאומי המכונה 'ילדי' או 'שבטי', אומנויות עתיקות שלא נס ליחם, ועיצוב בקרמיקה וזכוכית  –  יצירת כלים קלסיים וטרנדים מעולם עיצוב אומנות שימושית, לכדי יצירת אמנות מעוררת השראה, מחמרים שאינם שייכים כאצילים בתולדות האמנות

התערוכה "השראה לובשת צורה" בגלריה ג'ינא לאמנות נאיבית בינלאומית, הינה שיתוף פעולה בין סטודנטים מבצלאל ליצירות הגלריה. 

תערך במהלך חודש מרץ,

פתיחה: יום ה’, ה-5 במרץ, בשעה 19:30 בגלריה ג'ינא לאמנות נאיבית

נעילה: יום שישי, ה-1 במאי.

שעות פתיחה: ב'-ה' 11:00-20:00, ו’ וערבי חג 10:00-14:00

חיבור לממסד בצלאל,  אשר מוכר בהקשר האקדמיה המקומית, כמי שייסד בהקמתו את הדיכוטומיה בין אמנות גבוהה אלו השייכים ללימודי ציור ופיסול לבין למודי קרמיקה, נגרות, ואריגה, 'אמנות נמוכה' מסמל את השינוי המובהק מאז תחילת המאה הקודמת. זהו השיתוף פעולה הראשון מסוגו עם המחלקה לקרמיקה וזכוכית בבצלאל, כתגובה בחומר קרמי של האמנים ליצירות אמנות בז'אנר הנאיבי. תערוכה המנכיחה ומטבענת את האמנות הפוסט מודרנית כאמנות פלורליסטית רחבת צורות, ממדים סגנונות, זו שאינה יכולה לצור הפרדה דיכוטומית בין סגנון הנלמד באקדמיה לאמנות הא-אקדמית. ובכך מערערת על יכולתו של הממסד להיות הסוכן הבלעדי על האמנות. איבוד תהילתו של המושג אמנות ממסדית או אנטי ממסדית.

שיתוף הפעולה נערך ביוזמתה של ג'קרנדה קורי מנחת באקדמית בצלאל של הקורס כלים גדולים, בהתאם למשימתה התבקשו הסטודנטים להגיע לגלריה ג'ינא ולבחור ציור אשר דיבר לליבם וליצור לו תגובה קרמית. ההשראה והתהליך המתמשך  לכדי תוצאה אמנותית מרשימה בתערוכה, החל תחילה בהרצאה על הז'אנר הנאיבי, דבר אשר באופו טבעי יוצר מתח ושאלות מהי אמנות דידקטית אקדמית הנחשבת ליצירה מוערכת, ומהו הציור המיינסטרי, לעומת אמנות שאינה נתונה לכללי ראליזם, קווים, או פרספקטיבה מדעית, מהי מציאות ממשית ומהי מציאות מדומיינת? ובכלל איך ניתן בכלל לקבוע איך לאצור תערוכה נאיבית, למרות כשכל עולם האמנות המודרני שלנו מכיל מגוון סרטי פנטזיה, סיפורי מעשיות ואמנויות שכולם מייצגות את רחשי האני האישי.

חשוב לציין, שבעל הגלריה הוותיקה בתל אביב, מר דן טשיל נדרש להסביר את פרשנותו לאוצרות היצירות בגלריה ג'ינא שבחר ברשותו להציג מתוך שלל אומניות נאיביות בינלאומיות, ובכלל מידע כיצד בחר דווקא באותן היצירות המוצגות. כל סטודנט בחר ציור דו ממדי אשר לטעמו יש בו השראה מעוררת. מניכוס דימוי – אלמנט מהיצירה ושעתוק למדיום תלת ממדי קרמי בתנועה חופשית הכרוכה בתכונות החומר השונה לכדי יצירה חדשה אחרת, בעלת פירוש אישי ומציאות משלה. 

"השראה לובשת צורה"; תערוכה בה יציגו 15 סטודנטים את יצירתם הקרמית לצד הציור הנאיבי אשר היווה השראה ליצירתם. תערוכה שהיא אירוע חברתי ואמנותי מסקרן, המחבר בין אמנים ותיקים לאמנים מתחילים, מלבד היותו חוויה ויזואלית מרשימה בשלל צבעים של שמחה.

גלריה ג'ינא הגלריה היחידה המתמחה באמנות נאיבית בינלאומית. בגלריה ניתן למצוא עבודות של למעלה מ-200 אמנים, מ-37 מדינות שונות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים