מחווה לסשה ארגוב – קונצרט הבכורה בניצוח אריאל צוקרמן

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

מזל טוב! החגיגה מתחילה, לרגל מינויו של המנצח אריאל צוקרמן למנהל האומנותי של התזמורת הקאמרית הישראלית, יתקיים קונצרט בכורה תחת ניצוחו לראשונה, אל תפספסו!

צילום: 106il -lifestyle מוזיקה קלסית
צילום: 106il -lifestyle מוזיקה קלסית

בקונצרט תבצע התזמורת בבכורה עולמית את יצירתו של משה זורמן “מחווה לסשה ארגוב”, בביצוע בנו, הכנר איתמר זורמן. במסגרת הקונצרט יבוצעו גם יצירות מאת היידן, מוצרט ודבוז’אק.

הקונצרט יתקיים בימים ד-ה, ה 15\5\27-28 במוזיאון תל אביב בשעה 20:30

מוזיאון תל אביב לאמנות, אולם רקאנטי

מחירי הכרטיסים: 90-180 ₪. להזמנות: 03-5188845 שלוחה 5

עוד על הקונצרט:

לרגל הקונצרט הראשון בו ינצח אריאל צוקרמן על התזמורת הקאמרית הישראלית, עליה מונה לאחרונה כמנהל מוסיקלי, מציג צוקרמן תכנית מלאת קסם וחובקת תקופות שמתחילה בסימפוניה מס’ 83 מאת היידן, נציגת סגנון “הסער והגעש” היחידה שלו מבין שש סימפוניות פריז, שכתובת בסולן מינורי, ומסתיימת בקו ישר בסימפוניה הרביעית והאופטימית של בטהובן. ביניהן תבוצע בכורה ליצירה “מחווה לסשה ארגוב” שחיבר המלחין משה זורמן, כשהוא מתבסס על שלושה משיריו המוכרים של ארגוב. זורמן על היצירה “אני נרגש במיוחד לקראת ביצוע הבכורה של המחווה לסשה ארגוב, וזאת מאחר והכנר הסולן יהיה בני, הכנר איתמר זורמן. זאת ועוד, בקונצרט תבוצע הרומנסה בפה מינור לכינור ולתזמורת מאת דבוז’אק. בקונצרט יציג צוקרמן את עונת הקונצרטים 2015/16 – עונת הקונצרטים הראשונה בניהולו האמנותי שתכלול שלל סולנים בעלי שם מהארץ ומהעולם, יצירות קאנוניות אהובות לצד יצירות מפתיעות שייחשפו לקהל, יצירות מאת מלחינים ישראליים מובילים, ועוד.

אריאל צוקרמן

אריאל צוקרמן, יליד ישראל, הינו אחד המנצחים הצעירים המבוקשים ביותר כיום.  לאחרונה התמנה כמנהל המוסיקלי של התזמורת הקאמרית הישראלית. בעונת 2003/4 מונה כעוזר מנצח של איוואן פישר בתזמורת פסטיבל בודפשט. לאחר מכן הוזמן לנצח על התזמורת הסימפונית של ברלין באולם הפילהרמוני בברלין (2007) ועל התזמורת הלאומית הבסקית בסיור בספרד (2009). בינואר 2007 התמנה לתפקיד מנהל מוזיקלי של התזמורת הקאמרית הגיאורגית רבת המוניטין שיושבת מאז 1990 באינגולשטאט, גרמניה. כבר מראשית הקריירה מיצב עצמו אריאל צוקרמן כדמות אמנותית מבטיחה וכמנצח פורץ-דרך. בין התזמורות שעליהן ניצח בקונצרטים ובהקלטות: התזמורת הממלכתית הבווארית, הסימפונית של בזל, הסימפונית של לוצרן, הפילהרמונית הישראלית, הסימפונית של בית השידור הדרום-קוראני בסיאול, התזמורות הפילהרמוניות של ברמן, בלגראד וצ’כיה, הפילהרמונית הלאומית ההונגרית, תזמורת רדיו מינכן, הסימפונית של טייפה, הסימפונית של רדיו וינה, איתה הופיע בסיורים בסין ובצ’כיה והקאמריות של ציריך ובאזל והקאמרטה זלצבורג איתה הופיע בסיורים רבים ברחבי אירופה. באחרונה ניצח צוקרמן בין השאר על התזמורת הסימפונית של רדיו מערב גרמניה (WDR) בקלן, ה-Bamberger Symphoniker, הסימפונית הלאומית של דנמרק, הסימפונייטה של הונג קונג, הפילהרמונית ע”ש ארתור רובינשטיין בלודז’, התזמורת הפילהרמונית הצ’כית, הפילהרמונית של גראן קנריה, תזמורת פסטיבל בודפשט, התזמורת הרדיו הפילהרמונית הגרמנית, התזמורת Tonkünstlerבווינה, התזמורת הלאומית של מונפלייה, התזמורת הקאמרית של לוזאן, ותזמורת ברוקנר בלינץ. בנוסף, לאחרונה ערך סדרת הקלטות עם התזמורת הסימפונית של לונדון. צוקרמן, זוכה תחרויות בינלאומיות, החל את הקריירה המוזיקלית כנגן חליל אצל פול מייזן במינכן ואצל אנדראס אדוריאן. למד ניצוח אצל יוֹרְמָה פָּנוּלָה באקדמיה למוסיקה הממלכתית בשטוקהולם ואצל ברונו וייל באקדמיה למוסיקה במינכן.

איתמר זורמן

הכנר הישראלי איתמר זורמן, 29, זכה במקום הראשון בתחרות הבינלאומית לכינור ע”ש צ’ייקובסקי במוסקבה, בפעם הראשונה בתולדות התחרות היוקרתית שפרס זה ניתן לישראלי, בפרס לינקולן סנטר לאמן מצטיין במאי 2013, ובמענק בורלטי-בוטוני בלונדון, ינואר 2014. ביצועיו לקונצר’טי של מוצרט, צ’ייקובסקי וברג עם המנצח מאסטרו ולרי גרגייב במוסקבה זכו להצלחה סנסציונית והביקורת הכתירה אותו כ”וירטואוז של רגשות” וראתה בו המשך ויורש מסורת הכנרים היהודים הדגולים ישה חפץ, מישה אלמן, ואייזק שטרן.  בנם של הפסנתרנית אסתרית בלצן והמלחין משה זורמן. זוכה מלגות קרן תרבות אמריקה – ישראל בכינור ובמוסיקה קאמרית, עשה את שירותו הצבאי כמוסיקאי מצטיין בצה”ל. סיים את האקדמיה למוסיקה בירושלים בהדרכת חגי שחם והמשיך לימודיו בביה”ס הגבוה ג’וליארד בניו-יורק, בו סיים לימודי תואר שני ותעודת אמן ובאקדמיית קרוננברג בפרנקפורט עם הכנר כריסטיאן טצלף. זכה בפרסים רבים בארץ ובעולם ובהן פרס מרכז לינקולן סנטר בניו יורק לאמן (2012) , פרס ראשון בתחרות הבינלאומית לכינור בפרייבורג (2010)  בפרס תחרות הקונצ’רטו של ביה”ס למוסיקה ג’וליארד 2011, ועוד. לאחרונה הופיע עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית תחת שרביטו של זובין מהטה (2015) , תזמורת פלרמו בסיציליה תחת שרביטו של דניאל אורן, הסימפונית ירושלים עם שאזלן, תזמורת באלטיקה עם גדעון קרמר, התזמורת הסימפונית של קולומביה, הסימפונית של טוקיו, תזמורת באדן-באדן בגרמניה, תזמורת קלבר בהולנד, ובסדרת קונצרטים קאמריים עם הפסנתרנים מיצוקו אושידה ואלפרד ברנדל בפסטיבל מרלבורו , ארה”ב עם הכנרים ג’ושוע בל , הצ’לן סטיבן ישרליס  והפסנתרן כריסטוף אשנבאך בפסטיבל וורביה בשוייץ, ועם הפסנתרנים אנדרס שיף וריצ’ארד גוד בקרנגי הול בניו יורק.

 

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים