וופלות בשבילי זה "מן", בסימן חגיגות 60 שנה למפעל

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
Mn

מפעל עוגיות "מן" חוגג 60 שנה להיווסדותו , לרגל המאורע, מרענן לנו המותג את אריזות המוצרים והזיכרונות המתוקים שתמיד מלווים אותנו. 

לידעתכם, המפעל המשפחתי הוותיק "מן" לייצור ופלים ועוגיות הינו מותג הופלים והעוגיות השני בגודלו בישראל והמותג הראשון בשוק החרדי! לא פשוט לשמור על מקום כזה בענף תחרותי שכזה.

"מן" יצרנית המתוקים הגדולה בישראל תשווק את מוצריה עם תו הטבעונות. הסמל החדש יוטבע על מוצרי החברה, בהם אריזות העוגיות והוופלים המוכרים והאהובים, הפופולאריים מאוד בקרב צרכנים טבעונים

במפגש  שנערך היום ב"בית הבד" בתל אביב, לרגל חגיגות ה60 הודיעה החברה על מהלך המיתוג והציגה נתונים אודות פעילותה ומיקומה בשוק המזון בארץ ובעולם.

Mn classic

עפ"י נתוני נילסן, שוק הופלים המקומי בישראל עומד על 209.2 מיליון ₪ לשנת 2014, עלייה של 2.3% מתקופה מקבילה אשתקד. שוק העוגיות הבסיסיות המקומי בישראל עומד על 12.4 מיליון ₪ בשנה. עפ"י הדו"ח, ופלים ועוגיות "מן" הינו מותג הופלים והעוגיות השני בגודלו בישראל! בקרב הקהל החרדי, ופלים ועוגיות "מן" הינו המותג הראשון והמוביל! עפ"י נתוני הדו"ח, מדורגת "מן" במקום השני, עם נתח שוק של 13%, בדירוג ופלים כמותי בכלל השוק, אחרי חברת "עלית" המחזיקה בנתח שוק של 35%.

על פי דירוג ופלים כספי של מותגי הופלים בקהל חרדי, מדורגת "מן" במקום הראשון, עם נתח שוק של 22%, כש"עלית" אחריה עם נתח שוק של 19%, עדין 16%, יש 12% ומנעמים עם 10%. בשוק העוגיות הביתיות מחזיקה "מן" בנתח שוק שבין 12 ל- 14 אחוזים בדירוג הכמותי והכספי, מקום שני אחרי חברת "שקד" המחזיקה בכ- 20% בממוצע, כשמתחתן חברות אסם, אחוה, אנג'ל, ברמן ואחרים.

חברת "מן" בצמיחה מתמדת, בעשור האחרון הכפילה החברה המשפחתית את הכנסותיה ממכירות. פילוח מכירות מוצרי החברה הינו 60% ופלים, 23% עוגיות, 8% מאגדות, 7% מצופים וכ- 2% מוצרים ללא סוכר.

מידע חושב על הרגלי הצריכה

הישראלים אוהבים ופלים – במהלך השנים חל גידול מתמיד בצריכת הופלים בישראל. עפ"י מחקר צרכנים של "הגל החדש" 92% ממשקי הבית הישראלים צורכים את המוצר. מנתוני החברה עולה כי, עונת החורף היא החזקה ביותר בקטגוריה. ההשפעה המירבית של העונות היא במצופים ובופלים, אולם נראה שלעונתיות אין הרבה השפעה על העוגיות. טעם השוקולד בופלים שולט בכל העולם, אולם בחו"ל פתוחים יותר לטעמים מגוונים. 83% מהופלים הנמכרים בישראל הם בטעם שוקולד, לעומת 70% בחו"ל. בעוד שבישראל טעם הלימון הוא במקום השני (9%), בחו"ל טעם הוניל הוא השני המוביל (13%). הישראלים מעדיפים צריכת ופלים בחבילה קטנה (180 – 200 גרם), לעומת הקהילה היהודית בחו"ל שמעדיפה אריזות ופלים גדולות (500 גרם).

מן – סיפור משפחתי מתוק של 60 שנה.

בשנת 1938, בטרם מלחמת העולם השנייה, עלו לישראל מנחם רוקח ז"ל והוריו מאוסטריה, כשהם משאירים מאחור מפעל למתוקים. בארץ הם הקימו את מחלקת הופלים של מפעל "ליבר" ההיסטורי (לימים חלק מעלית), בשנת 1954 יחד עם שלושה שותפים, הקים את מפעל הופלים "מן" בבני ברק, בשנותיו הראשונות היה קואופרטיב. לאחר כ-3 שנים נקלע המפעל לקשיים, השותפים פרשו אך מנחם ופנינה שרדו, לאט ובנחישות הפך המפעל הקטן מבני ברק לשם דבר ברחובות העיר ובכל רחבי המדינה. (אחד מהטעמים המזוהים עם חיילי צה"ל במשך שנים ארוכות.) מוצרי החברה הפכו למותג נצחי ומוכר בארץ וברחבי העולם. במהלך השנים צמחה החברה והתרחבה, מכונות חדשות ואוטומטיות נכנסו, טעמים חדשים נוספו ומערך ההפצה התרחב משמעותית. בשנות ה- 70 הצטרף למפעל הדור השני – ציפי פקר ואלעזר רוקח, שכיום מנהלים את המפעל ביחד עם הדור השלישי. בתחילת שנות ה- 90 עברו למפעל חדיש ומרווח ברמלה, המשתרע על 13 דונם.

שיווק והפצה

ל"מן" פעילות שיווק והפצה עצמאית רחבה לרשתות ולסיטונאים השונים בישראל. מוצריה נמכרים ברשת שופרסל, מגה, רמי לוי, חצי חינם, אושר עד, יש, ויקטורי, יוחננוף, מחסני להב, רבוע כחול, יינות ביתן, מחסני השוק ואחרים. פעילותה בשוק המאורגן והפרטי: סופרמרקטים, מכולות וחנויות פרטיות מצפון ועד דרום.

בעולם, "מן" משווקת ומפיצה את מוצריה בקרב הקהילות היהודיות בעולם. כ- 20% מנתח המכירות של החברה הם מפעילות הייצוא, כשבין הארצות אליהן משווקת סחורה נמנות ארה"ב, קנדה, אנגליה, צרפת, רוסיה, דרום אפריקה, אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, מקסיקו, שוויץ, ארגנטינה, צ'ילה, אוקראינה ובתי חב"ד ברחבי העולם.

מוצרי החברה

חברת "מן" מייצרת למעלה מ- 30 מוצרים של ופלים ועוגיות במגוון טעמים וגדלים. כל המוצרים מיוצרים מחומרי גלם איכותיים, פרווה, ללא צבעי מאכל, ללא שומן טרנס, ללא חומרים משמרים וטבעוניים – ללא רכיבים מן החי (פרט לעוגיות גרנולה).

לרגל 60 שנות קיומו של מפעל הוופלים והעוגיות המשפחתי. עובר "מן "תהליך שדרוג לוגו, עיצוב אריזות חדשות והוספת סימוני מזון חדשים על גבי המוצרים. בתהליך העבודה מקפידה החברה לשמור על חזות וערכי המותג הנוסטלגי עם הטעם המוכר כל כך לצרכן הישראלי מאז ימיה הראשונים של המדינה, מחד, ולהביאו למקום עיצובי חדש, מרענן, בולט ועדכני שישדר את יציבות החברה והתפתחותה לאורך השנים, מאידך. תוצאות המהלך משאירות כל צרכן ישראלי באשר הוא, עם טעם מתוק בפה למותג האהוב.

בחברה צופים גידול של 25% בשנתיים הקרובות, בעקבות המהלך.

"מן" הוסיפה למוצריה את סמל הטבעונות של עמותת ויגן פרנדלי, הפועלת להפיכת אורח החיים הטבעוני זמין ונגיש בקרב חברות המזון הישראליות. כל מוצרי החברה, למעט עוגיות הגרנולה, קיבלו את תו התקן של ויגן פרנדלי ואושרו כמוצרים טבעונים.

 "מן" יצרנית המתוקים הגדולה בישראל  תשווק את מוצריה עם תו הטבעונות בשוק הכללי. הסמל החדש יוטבע על מוצרי החברה, בהם אריזות העוגיות והוופלים המוכרים והפופולאריים בקרב צרכנים טבעונים.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים