הסרט “בתוך הערפל” – זוכה פרס פיפרצקי בפסטיבל קאן 2012

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

לציון ה- 9 במאי, יום הניצחון על הנאצים, קוראי 106il מוזמנים להקרנת הסרט עטור הפרסים של הבמאי סרגיי לוזניצה, “בתוך הערפל”!

דוברי הרוסית, מוזמנים להגיע גם להרצאה של ויקטוריה דולינסקי, עורכת ומגישה ברדיו רק”ע, בנושא: “פרשנות עכשווית לאירועי מלחמת העולם השנייה בעידן המודרני ברוסיה”.

ההרצאה, שתינתן בשפה הרוסית תעסוק בשאלה האם על רקע חגיגות יום הניצחון בשנת 2014, רוסיה מפנה גבה אל ערכי חופש הביטוי והליברליזם יותר מאי פעם?בימים אלה נכנס חוק חדש לקודקס הרוסי, ביוזמת המחוקקת השמרנית אירינה ירוביה האוסר פרשנויות שונות על אירועי מלחמת העולם השנייה. החוק מגביל חוקרים ואנשי תקשורת באופן התייחסותם לפעולות הצד הסובייטי בתקופת המלחמה. העונש – עד חמש שנות מאסר. דולינסקי תדון במשמעות החוק ובמקומו של סרט זה לצד טקסטים ביקורתיים נוספים בתרבות הרוסית העכשווית.

בתוך הערפל
בתוך הערפל

האירוע יתקיים ביום שישי ה-9/5, בשעה: 12:00.

קולנוע אורלנדו סינמה – בית ציוני אמריקה

מחיר כרטיס: 40 שקלים (35 שקלים – גמלאים)

 

 

 

 

“בתוך הערפל”

סרטו של סרגיי לוזניצה על פי נובלה מאת וסילי בייקוב, הוא זוכה פרס פיפרצקי בפסטיבל קאן 2012.

הסרט מספר סיפור אנושי עוצמתי ולופת על מצפון ומוסר;

ברית המועצות 1942. בלארוס נמצאת תחת הכיבוש הגרמני ותנועת ההתנגדות נלחמת בכל עוזה.  סושניה הוא פועל רכבת פשוט ולאחר שהפרטיזנים מחבלים במסילה הוא נעצר יחד עם שאר חבריו אך בניגוד אליהם הקצין הנאצי חס משום מה על חייו. לא עובר זמן רב והשמועה על בוגד פושטת ושני פרטיזנים חוטפים אותו מביתו. בנסיבות המשתנות אין לסושניה חברים או אויבים ובמעבה היער, לשם הובל על ידי הפרטיזנים, עליו ועל שני חוטפיו להתמודד כל אחד עם ההחלטות המוסריות שהובילו אותם עד הלום בתקופה חסרת מוסר.

בתוך הערפל
בתוך הערפל

על הבמאי – סרגיי לוזניצה

יליד בלרוס, גדל בקייב, ב-1987 סיים את לימודיו בפוליטכניק של קייב, במתמטיקה. בין השנים 1987-1991 עבד במכון הקיברנטי של קייב. כמו כן עבד כמתרגם מיפנית. ב-1997 סיים את לימודיו במכון הרוסי לצילום במוסקבה עם תואר בבימוי קולנוע. הוא החל ליצור סרטים דוקומנטריים משנת 1996. ויצר 11 סרטים. הוא זכה בפרסים רבים בהם פרסים בפסטיבלי הקולנוע של קרלובי וארי, לייפציג, פריז, מדריד, טורונטו, ירושלים וסנט פטרבורג. בין היתר זכה בפרסים לאומיים רוסיים. ב- 2001 ביים את הסרט העלילתי הראשון שלו, “השמחה שלי” שהתקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל קאן. הסרט זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, בפרס של איגוד המבקרים הרוסיים קינוטבר ובמספר פרסים חשובים נוספים.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים