חדש! גריילסאמר דוד הפסנתרן והמנצח יתארח באסמבל סולני ת”א

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
דוד גריילסאמר הפסנתרן והמנצח

הפסנתרן והמנצח גריילסאמר

יתארח בקונצרט הרביעי לעונה 

 אנסמבל סולני תל אביב

‘אנסמבל סולני תל אביב’ יקיים ב25 וב26 בינואר (חיפה ותל אביב) את הקונצרט הרביעי שלו לעונת הקונצרטים 2013-2014. על הקונצרט ינצח וינגן בפסנתר דוד גריילסאמר.

האנסמבל ינגן בקונצרט שתיים מיצירותיו של מוצרט, סימפוניה מס’ 29 וקונצ’רטו לפסנתר מס’ 17, מבחר קטעים מאופרות של ז’אן פיליפ ראמו ויצירה ישראלית אשר תעלה בבכורה עולמית, “ארבעה זמנים” מאת המלחין נמרוד סהר.

“ארבעה זמנים”  Quatre temp: שמה של היצירה, בצרפתית, רומז לכפל משמעות: מילולית – “ארבעה זמנים”, ומוזיקלית – המשקל “ארבעה רבעים”. הזיכרון הוא ליצירתו התזמורתית של המלחין האיטלקי ג’אצ’ינטו שלסי, Quattro pezzi su una nota sola משנת 1959. כל אחד מארבעת פרקי יצירתו של שלסי מושתת על צליל אחד ויחיד, והיא נדמית  כמו זיכרונו של שלסי את צורת ה”סימפוניה הקלאסית”; יצירתו היא מעין אבסטרציה של הצורה הסימפונית בת ארבעת הפרקים. היצירה, Quatre temps משנת 2013 היא זכרון של היצירה של שלסי – אבסטרקציה של אבסטרקציה של סימפוניה. היא כתובה כולה בפרק אחד, כנדחסת לרגע בודד קצר למדי, כמעט כולו כתוב ב”ארבעה רבעים” והוא בן ארבעה חלקים, והזכרון על הצליל היחיד של שלסי מורכב כאן יותר מ”צליל אחד”. זהו זיכרון ל”סימפוניה” כפי שהוגדרה ע”י הפיתגוראים בעת העתיקה, כאן בניסוחו של קלאונידס: “סימפוניה היא מיזוג של שני צלילים, גבוה ונמוך…”. בראשית היתה הסימפוניה מרווח בין שני צלילים, לא צורה בת ארבעה פרקים.

היצירה בהזמנת הקרן “ע”ש אדל וג’ון גריי”

דוד גריילסאמר, ידוע בתוכניות המרתקות והאקלקטיות שלו. המנצח והפסנתרן דויד גריילסאמר מוכר כאחד מהאמנים בעלי הדמיון הנועזים ביותר של היום. בחודש דצמבר, הניו יורק טיימס בחר באלבומו האחרון “מוצרט שביניהם” (סוני קלאסיק) כאחת מההקלטות הטובות ביותר של השנה. העיתון האמריקאי פסק שאלבומו הקודם “שיחות בארוק” הינו בין האלבומים הטובים ביותר של 2012 והרסיטל הניו יורקי שלו נבחר בין האירועים המוסיקליים המעניינים ביותר של השנה. גריילסאמר נולד בירושלים ולמד בבית ספר ג’וליארד עם יוכבד קפלינסקי, בנוסף לעבודה עם הפסנתרן ריצ’רד גוד. לאחר ביצוע הבכורה שלו במרכז לינקולן בניו יורק, הוא הפך להיות “המוסיקאי הצעיר של השנה” בטקס פרסי המוזיקה הצרפתי. בשנת 2013 מונה דוד למנהל המוזיקלי ולמנצח של התזמורת הקאמרית של ז’נבה, המנגנת יותר מ 30 קונצרטים בכל שנה. דוד הופיע לאחרונה עם תזמורות יוקרתיות וביניהן: הסימפונית של סן פרנסיסקו , המוצרטאום של זלצבורג, הסימפונית מטרופוליטאנית של טוקיו, הפילהרמונית של רדיו צרפת , הפילהרמונית של טייפה , הסימפונית של המבורג, הפילהרמונית של טורינו, הסימפונית של בורנמות’ והסימפונית של ישראל.

נמרוד סהר, מלחין, נולד בתל אביב ב-1978. בוגר לימודי קומפזיציה באקדמיה למוזיקה באוניברסיטת תל אביב (מלגת קרן התרבות אמריקה ישראל), השלימם במקביל באותו מוסד לימודי ראשון בכלכלה. נמרוד סהר מסיים כעת את לימודי המאסטר בקומפוזיציה באוניברסיטה לאמנויות בגראץ, אוסטריה (מלגת דוד הרצוג), ובין לבין למד בצרפת בכיתת הקומפוזיציה של פיליפ לרו וטיירי בלונדו. כמו כן השתלם בכיתות אמן במסגרת הפסטיבלים למוזיקה חדישה בדארמשטאט, גרמניה (2010) ו”אימפולס”, אוטריה (2013).
באוקטובר 2013 חברת התקליטים הצרפתית הורטוס הוציאה לאור את האלבום הראשון שלו המוקדש כולו ליצירתו בת השעה לקונטרה-טונור וכינור Je suis le vent שנכתבה עפ”י מחזהו של הסופר הנורווגי יון פוסה. ביוני אותה שנה עלתה בבכורה בלינץ יצירתו Zone לחליל-בס וקונטרה-בס במסגרת פרוייקט המחול של הרקדן הקולומביאני לואיס הויוס. בפברואר 2012 יצאה לאור ההקלטה ליצירתו לפסנתר Aux murailles rougies  בחברת סוני קלאסיקל בביצועו של דויד גריילסאמר אשר הזמין את היצירה עבור רסיטל במסגרת פסטיבל הפסנתר של טולוז בספטמבר 2011. באותה שנה הוקלטה בפאריס יצירתו Context לבריטון, צ’לו ופסנתר, שבוצעה בבכורה במאי 2010 באוסלו.

אנסמבל סולני תל אביב, הוקם בשנת 2001 על-ידי המנצח ברק טל, מתוך שאיפה ליצור בארץ גוף תזמורתי קאמרי איכותי ברמה הגבוהה ביותר, והוא שם לעצמו למטרה להציג יצירות של מלחינים ישראליים, לקדם סולנים ישראליים צעירים, ולטפח אהבה למוסיקה קלאסית בקרב הדור הצעיר. מנגנים בו טובי הנגנים הצעירים בארץ – מוסיקאים מקצועיים בשנות ה20- וה-30 לחייהם, בהם חברי הרכבים קאמריים מובילים, סולנים צעירים וזוכי תחרויות.  מאז הקמתו הופיע האנסמבל עם גדולי הסולנים הבינלאומיים,  וזוכה לתגובות נלהבות ולשבחים של האמנים המופיעים אתו, של הקהל ושל הביקורת. האנסמבל הופיע על בימות מרכזיות בעולם, השתתף בפסטיבלים בינלאומיים מרכזיים ניגן בשידורי רדיו וטלוויזיה רבים בארץ ובאירופה וזכה מענקים ופרסים רבים.

תכנית הערב:

ראמו: מבחר קטעים מאופרות

מוצרט: קונצ’רטו לפסנתר מס’ 17

נמרוד סהר: “ארבעה זמנים” לתזמורת קאמרית. בכורה עולמית!!!

מוצרט: סימפוניה מס’ 29

חיפה, אודיטוריום רפופורט, מוצ”ש, 25 בינואר, בשעה 20:30

לרכישת כרטיסים- 04-8363804

תל אביב, אודיטוריום הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, ראשון , 26 בינואר, בשעה 20:30

לרכישת כרטיסים 054-4940317

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

2 תגובות

סגור לתגובות.

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים