תערוכה חדשה של אמנות ישראלית מאוסף מוזיאון תל אביב

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
106il מוזיאון תל אביב
106il מוזיאון תל אביב
106il מוזיאון תל אביב
106il מוזיאון תל אביב
106il מוזיאון תל אביב

תצוגה חדשה של אמנות ישראלית מאוסף מוזיאון תל אביב

תצוגה חדשה של אמנות ישראלית מאוסף מוזיאון תל אביב לאמנות, נפתחה לקהל הרחב ב 23 בינואר 2015. התצוגה החדשה מחולקת לשלושה פרקים.

  1. מודרניזם חלוצי ומודרניזם ממלכתי– אמנות מהשנים שלפני קום המדינה ובעשרים שנות המדינה הראשונות. פוסט מודרניזם — פמיניזם – תת–פרק – מציג את אמניות הדור הראשון לנוכחות נשית מכרעת באמנות הישראלית.
  2. פוסט־מינימליזם פוסט־ציוני: בין־לאומיות וסובייקטיביות – אמנות בעלת זיקה אל הגיאומטרי ואל האישי משנות השבעים ועד סוף המאה.
  3. ראשית המאה ה־ 21: רדוקטיביות ועודפות, אמנות עכשווית משנת 2000 ואילך בדגש על מינימליזם ומקסימליז.

מודרניזם חלוצי ומודרניזם ממלכתי – התרשמתי במיוחד  מקבוצת ציורים יוצאת דופן של מאיר לבבי, ממקימי קיבוץ מרחביה, חושפת את מצוקתו של היחיד באופן שלא תאם את רוח המקום והתקופה. לצד המודרניזם , מוצגות עבודות של אמניות שהתחילו לעבוד בשנות השבעים. זה הדור הראשון לנוכחות מכרעת של נשים באמנות הישראלית, ובעבודותיהן מתגלה בפעם הראשונה מודעות לסוגיית הפמיניזם באמנות.

פוסט־מינימליזם פוסט־ציוני: בין־לאומיות וסובייקטיביות –  הפרק השני, מתמקד בשתי תופעות באמנות הישראלית של שלושת העשורים שלאחר 1967. האחת היא אמנות פוסט־מינימליסטית שנוצרה בעיקר בהשראת זרם האמנות אמריקנית  . האחרת היא אמנות שהדגש בה עובר אל תכנים סובייקטיביים, מגדריים והיסטוריים־תרבותיים יותר. הלאומיות מפנה את מקומה למקומיוּת רבת־פנים, פרטית, קהילתית ולמגמות אחרות בשלל גוונים וסגנונות .

ראשית המאה העשרים ואחת: הפרק השלישי עוסק באמנות שנות האלפיים. לממדי העבודה אין משמעות סגנונית מובהקת כבעבר ורבים מהאמנים יוצרים עבודות גדולות לצד קטנות.

אוצרה אלן גינתון 

המוזיאון מציג  את עצמו 2 – תצוגה חדשה של אמנות ישראלית מאוסף מוזיאון תל אביב  גלריות רקנאטי – הבניין החדש ע”ש שמואל והרטה עמיר

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים