תערוכה חדשה במוזיאון חיפה – משולש שיקגו

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
הסעודה החגיגית ג'ודי שיקגו D

מזמינים אתכם לתערוכה חדשה במוזיאון חיפה לאמנות במלאות 40 שנה  ל”דינר פארטי” של ג’ודי שיקגו

אוצרת: רותי דירקטור

פתיחה – יום האישה הבינלאומי , מוצ”ש 8 במרץ 2014 בשעה 20:00, נעילה: 5 ביולי 2014.

למידע נוסף – מוזיאון חיפה לאמנות

רקע על התערוכה החדשה

ב-1974 החלה ג’ודי שיקגו  לעבוד על יצירתה המונומנטאלית –  The Dinner Party( 1978-1974) המסמנת רגע היסטורי בתולדות האמנות: הרגע של הנשים.

בתום ארבע שנות עבודה שנעשתה בשיתוף פעולה עם-400 נשים וגברים, הוצגה היצירה במוזיאון לאמנות מודרנית בסן פרנסיסקו ומייד נחשבה לציון דרך בכל הקשור לנוכחות נשית באמנות.

העבודה היא שולחן גדול בצורת משולש שווה צלעות, שכל אחת מצלעותיו ערוכה ל-13 דמויות של נשים אשר השאירו חותמן על ההיסטוריה האנושית. השולחן הדהד את “הסעודה האחרונה”, אחת הסצנות המפורסמות ביותר באמנות המערבית, אלא שבמקום ישו ו-12 השליחים, שולחן “הסעודה החגיגית” הוקדש לכל הנשים שערכו שולחנות והכינו סעודות במהלך ההיסטוריה ולא זכו למקום ולקול משלהן.

במלאת 40 שנה לתחילת העבודה על ה”דינר פארטי” ומתוך הכרה בחשיבותה החלוצית, עשרות אמניות ישראליות, יצרו עבודת מחווה לדמות נשית כלשהי לבחירתן. העבודות הכוללות מיצבים, ציורים, צילומים, עבודות וידאו ורישום, תוצגנה בתערוכה “משולש שיקגו” שתיפתח ב-8 במרץ 2014, יום האישה הבינלאומי, במוזיאון חיפה לאמנות.

האמניות שמשתתפות בתערוכה הן בנות דורות שונים, ובעלות סגנונות ושפות אמנותיות שונים. מושאי המחווה הנשיים של האמניות, דמויות היסטוריות לצד בדויות, נשים מפורסמות ואנונימיות, אמניות, אמהות, דמויות ספרותיות, לוחמות חופש, סופרות ועוד, מציפות היסטוריה נשית אלטרנטיבית, שהיא נדבך הקריאה הנוסף של התערוכה, לצד העבודות עצמן.

בהשקה של הפרויקט לפני שנה, לקחו חלק האמניות אשר הציגו את מושא המחווה הנשי שלהן. בין השאר השתתפה בו אלימה, אשר נפטרה 3 חודשים לאחר מכן. בתערוכה,מוצגת העבודה של אלימה שנעשתה כמחווה לאמנית האמריקנית, לואיז נוולסון. לצד העבודות שנעשו במיוחד לתערוכה, תוצגנה עבודות של שתי אמניות ישראליות, מיכל נאמן ודגנית ברסט, שנוצרו במקביל ל”דינר פארטי”, באמצע שנות ה-70 וגם בבסיסן מחווה לנשים – נוכחות ונעדרות: בעבודתה של מיכל נאמן מ-1975 “רוזה לוקסמבורג, יונה הנביאה, המלכה ליר”: על נייר משבצות היא כתבה באותיות מוארכות, המתפענחות בקושי רב – רוזה לוקסמבורג, יונה הנביאה, המלכה ליר. לצד שמה של מהפכנית קומוניסטית יהודיה, היא עיוותה ושינתה שמות של שני גיבורים בדויים והפכה אותם לנשים. דגנית ברסט יצרה את העיגול ליד וירג’יניה ואת אורלנדו – תוך התייחסות לוירג’יניה וולף.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים