תיאטרון מחול לולה וושינגטון מלוס אנג’לס לארבע הופעות בארץ

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

תיאטרון המחול לולה וושינגטון היא להקת מחול אפרו-אמריקנית המבצעת כוריאוגרפיה פרובוקטיבית המשלבת מחול אפריקני, בלט קלסי מודרני, היפ הופ וריקודים לצלילי מוסיקת גוספל.

הלהקה מופיעה בליווי מוסיקה חיה שמבצעת רביעיית נגני הג’אזFreedom Jazz  Movement .

רקדני הלהקה הם בעלי הכשרה בתחומי מחול שונים מבלט קלאסי ועד למחול מודרני והם רוקדים שלל יצירות מרתקות מאת לוּלה וושינגטון, הכוריאוגרף האגדי דונלד מקייל, כוריאוגרף ההיפ הופ הבולט רני האריס ועוד.

תיאטרון המחול לוּלה וושינגטון הוקם בשנת 1980 על ידי הרקדנית והכוריאוגרפית לוּלה וושינגטון Lula Washington ובן זוגה ארווין וושינגטון Erwin Washington, כדי לתת במה לרקדנים בני מיעוטים מן השכונות. היום מופיעה הלהקה בכל רחבי ארצות הברית וברחבי העולם. הלהקה הופיעה בלמעלה ממאה וחמישים ערים רק בארצות הברית וכן הופיעה בגרמניה, ספרד, קוסובו, מקסיקו, קנדה, סין ורוסיה.

לוּלה וושינגטון גילתה את המחול המודרני כשלמדה בהרבור קולג’. שם הסב המנחה שלה את תשומת ליבה לעבודתו של אלווין איילי. לולה נשבתה בקסמם של רקדניו של איילי והחליטה להפוך את המחול לקריירה שלה. כשפנתה בגיל 22, נשואה צעירה ואמא לתינוקת לאוניברסיטת לוס אנג’לס כדי ללמוד מחול, היא נדחתה בטענה שהיא מבוגרת מדי ללימודי מחול. היא לא הסכימה לקבל את הסירוב כתשובה, מחתה, פנתה להנהלת האוניברסיטה והתשוקה שלה למחול הביאה לשינוי ההחלטה. דיקן האוניברסיטה החליט שלאישה כל כך החלטית עם דרייב חזק ונחישות חייבים לתת צ’אנס והיא החלה בלימודים.

בזמן לימודיה הופיעה בטקס פרסי האוסקר, לצד הזמרים שֶר ואל גרין, רקדה בסרט “פאני ליידי” עם ברברה סטרייסנד והופיעה בסרטים ובתוכניות טלוויזיה רבות. היא הקימה את איגוד המחול השחור באוניברסיטת לוס אנג’לס, והביאה לקמפוס אמנים בני מיעוטים שונים. במקביל רקדה בלהקות שונות בלוס אנג’לס.

את החלום שלה להקים להקת מחול שתרקוד את יצירותיה שלה בנוסף לעבודות של יוצרים אגדיים ופורצי דרך מן הקהילה האפרו אמריקאית הגשימה כשהקימה את להקת המחול העכשווית של לוס אנג’לס. מאוחר יותר שינתה הלהקה את שמה לתיאטרון המחול לוּלה וושינגטון.

מימי הקמתה רקדה הלהקה עבודות של כוריאוגרפים בולטים, כדונלד מקייל, קתרין דורהאם, רני האריס, ריימונד ג’ונסון ועוד רבים אחרים.

ב- 1983 הוקם בית ספר למחול הפועל לצד הלהקה. בית הספר מאפשר לילדי השכונות ללמוד מחול בחינם או במחירים מאד נמוכים באמצעות תוכנית שנקראות “אני עושה מחול לא סמים”. הסטודיו נמצא באחת משכונות המצוקה של לוס אנג’לס מתוך בחירה.

מאז הקמתו למדו בבית הספר מעל ל- 45  אלף תלמידים.

ללוּלה יש סגנון מיוחד והיא מוערכת כמורה, רקדנית וכוריאוגרפית. עבודתה זכתה לשבחי הביקורת גם על היצירתיות וגם על האמירות הפוליטיות והחברתיות, וגם על השילוב של שורשיה האפרו אמריקאים ביצירה.

לוּלה גם סייעה לבמאי ג’יימס קמרון ביצירת סרטו “אווטאר”, בעבודה על התנועה של אנשי ה נא ויי. הדרך בה הם מברכים אחד את השני כשהם נוגעים במצח ב”עין השלישית” הוא רעיון שהיא העלתה. במשך שנתיים ליוותה את הפרויקט כשהיא עובדת על התנועה ועל סצינות הטכס, המחול והלחימה.

היא גם יצרה את הכוריאוגרפיה לסרט האנימציה “בת הים הקטנה” של דיסני. השיר לו יצרה כוריאוגרפיה “מתחת לים” אף זכה באוסקר. לוּלה יצרה את הכוריאוגרפיה גם לביצוע עם רקדנים חיים לשיר בטקס האוסקר.

מספר סרטים ותכניות טלוויזיה הוקדשו ליצירתה. היא זכתה במספר רב של פרסים, והיתה לאישה הראשונה שזכתה בפרס מינרווה ממדינת קליפורניה שהוענק לה על ידי אשת המושל דאז מריה שרייבר רעייתו לשעבר של ארנולד שוורצנגר.

 

תיאטרון המחול לולה וושינגטון יציג בישראל תוכנית מגוונת הכוללת עבודות של לוּלה וושינגטון ושל יוצרים נוספים.

מבין העבודות ברפרטואר הלהקה שיוצגו

חיפוש אחרי אנושיות – עבודה של לולה וושינגטון  משנת 2015 לצלילי מוסיקה חיה של מרקוס לי מילר.

עטינו את המסכה – עבודה של לוּלה וושינגטון משנת 2006.

מחשבות אקראיות – עבודה של לולה וושינגטון משנת 2013 למוסיקה של נגן הג’אז האגדי טרנס בלנשרד Terence Blanchard.

שלטון – עבודת היפ הופ שיצר עבור הלהקה הכוריאוגרף רני האריס, עבודה קודמת שלו הועלתה בארץ על ידי להקת המחול אלווין איילי וזכתה לשבחים ולתגובות חמות.

שירי גוספל – עבודה של דונלד מקייל לפי ארבעה שירי גוספל.

 

תיאתרון מחול לולה וושינגטון, מהערב ועד מוצאי שבת במשכן לאומנויות הבמה תל אביב.

 

מאת : חנה קלופפר.

צילום יח"צ
לולה וושינגטון

https://www.youtube.com/watch?v=dFoXAdeHXHc

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים