שבוע קולנוע אירי בסינמטק

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

שבוע קולנוע אירי בסינמטק תל אביב יתקיים ב  11-15.11.18 במהלך השבוע יוקרנו סרטי איכות, המשובחים מהקולנוע האירי העכשווי. סרטים הדנים ועוסקים בנושאים חברתיים, מעוררים חשיבה מעמיקה בסוגיות חברתיות, אוניברסליות מעניינות. אחד מהם החל בהקרנת הפתיחה של הפסטיבל

חמשת הסרטים שיוקרנו השנה חוקרים נושאים אוניברסליים כגון לקויות פיזיות ונפשיות, קהילה מול בידוד, אמונה דתית, חוסר ביטחון, התבגרות, מוסיקה, ספורט, וכמובן – אהבה. בל נשכח את ז’אנר הקומדיה. בין אם הסרטים מבוססים על אירועים אמיתיים (העבריינים הצעירים), מחלוקות עכשוויות (מפלט), התבגרות קשה (לנשק את קנדיס) או מאבק לנצח מצוקות (המתופף והשוער), הסרטים מספקים ראייה ובקורת מעמיקה לחיים. בעוד העלילות מתרחשות בארבעה קצוות שונים של אירלנד (קורק, גאלוויי, לאות’, דבלין). וכדי שלא תחשבו שסרטים איריים מתרחשים באירלנד בלבד, אנו ממליצים לצפות ב”הטובה” שמתרחש בנוף לא-אירי במובהק.

המתופף והשוער (אירלנד 2017) יום א’ 11/11 בשעה 21:00

בימוי: ניק קלי

משחק: דרמוט מרפי, ג’ייקוב מקארתי, אדריאן הדסון

ז’אנר: דרמה

סיפור חברות בין שני חברים מיוחדים:  גבריאל הוא מתופף כאוטי שמסתיר מחבריו ללהקת הרוק את ההפרעה הדו-קוטבית ממנה הוא סובל. כחלק מהתרפיה בהפרעה הוא נשלח לשחק כדורגל עם אנשים נוספים עם מוגבלויות. שם הוא נתקל בכריסטופר, שוער עם תסמונת אספרגר. אחרי התפרצות אלימה שלו, תחת איום לסילוק מהמוסד, הוא נאלץ להתיידד עם כריסטופר, שלוקח את המשימה בצורה מילולית מדיי והופך למעריץ חסר טקט שמסבך את גבריאל עם חבריו וזוגתו. (94 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)

הסרטים שיוקרנו: הסרט הטובה (אירלנד 2017)

בימוי: רבקה דאלי

משחק: וינסנט רומיאו, לארס בריגמן, קלרה רוגארד

משל מיסטי המתרחש בכפר מרכז אירופאי לא מזוהה בקהילה קתולית אדוקה. צעיר פצוע מגיע למקום והקהילה מקבלת אותו בזרועות פתוחות. אחרי שהוא נרפא הוא חודר לאט לאט אל חיי האיכרים, אך המסתורין סביבו רק גובר כאשר מסתבר שיש לו כוחות מאגיים. אז גם היחס של הכפריים אליו מתחיל להשתנות.

(101 דקות, אנגלית, תרגום לעברית) יום ב’ 12/11 בשעה 19:00

———————————-

הסרט מפלט (אירלנד 2016)

בימוי: לן קולין

משחק: סטיבן מרקוס, איימי ג’ויס-הייסטינגס, כריסטופר דאן

קומדיה רומנטית קצת אחרת. ללארי יש תסמונת דאון, סופי סובלת מאפילפסיה קשה. הם נמשכים האחד לשנייה. בזמן טיול מאורגן לקולנוע, עם עזרתו של העובד הסוציאלי של המוסד בו הם שוהים, הם בורחים ושוכרים חדר במלון. מה עושים עכשיו? איך מבטאים אהבה? האם הם יודעים שלפי חוקי אירלנד הם עכשיו עבריינים? סרט שובה לב וחתרני שבתפקידים הראשיים מלוהקים בו בעלי המוגבלויות שלעל ולא שחקנים מקצועיים.

(87 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)

הקרנה חד פעמית, יום ג’ 13/11 בשעה 20:00

___________________________________

הסרט העבריינים הצעירים (אירלנד 2016)

בימוי: פיטר פוט

משחק: אלכס מרפי, כריס וואלי, הילארי רוז

סרט מסע קומי שיוצריו קיבלו השראה מתפיסת הסמים הגדולה בתולדות אירלנד. שני נערים שאינם ממש שומרי חוק עוזבים את עירם קורק ויוצאים על מסע של 160 ק”מ על אופניים גנובים כדי לאתר חבית עם קוקאין בשווי 7 מיליון אירו וכך להגשים את חלומותיהם. שוטר אובססיבי יוצא בעקבותיהם. הסרט היה להצלחה קופתית גדולה באירלנד דבר שהוביל להפקת סדרת טלוויזיה בעקבותיו.

(83 דקות, אנגלית, תרגום לעברית) יום ד’ 14/11 בשעה 20:00

________________________

הסרט לנשק את קנדיס (אירלנד 2017)

בימוי: איפה מק’ארדל

משחק: אן סקלי, ריאן לינקולן, קונאל קיטינג

דרמת התבגרות סוריאליסטית המושפעת מסרטיו של דיויד לינץ’. קנדיס בת ה-17 שואפת להימלט משעמום עיירת החוף בה היא מתגוררת, ומוצאת מפלט בדמיונה הפרוע. אביה השוטר מחפש אחרי נער שנעלם ואילו קנדיס מוצאת את עצמה מסתבכת עם כנופיה מקומית מסוכנת.

(103 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)

יום ה’ 15/11 בשעה 21:00

שבוע קולנוע אירי – 11-15.11.18 סינמטק תל אביב, רחוב הארבעה 5, תל אביב

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים