פסטיבל הוּלֵגֵאבּ, מחווה לתרבות האתיופית: מוזיקה,תאטרון ומחול

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

זו השנה השישית לקיום פסטיבל הוּלֵגֵאבּ המסורתי, המוקדש כולו ליצירה ישראלית – אתיופית.

פסטיבל מחווה לתרבות האתיופית, ביצירות בתחום: מוזיקה, תאטרון ומחול.

מופע הפתיחה: אנסמבל המוזיקה הישראלי-אתיופי “תזטה” מארח את אהוד בנאי

להקת “כולומה” באיחוד חד פעמי לרגל עשור לדיסק “שפת אם”-מוזיקה המשלבת שירי עם אתיופיים מסורתיים, מוזיקה קובנית, אפרו-ביט וג’אז.

הרכב KGC – קריית גת סיטי- ואמן הראפ וההיפ-הופ AG (אברהם גטהון) במופע של טקסטים חברתיים חריפים, היפ הופ וסאונד שורשי אמהרי

להקת המחול “ביתא” במופע YOU ARE ME BUT I AM NOT YOU

הזמר ונגן הקלידים זמנה מלסה – אחד המפורסמים והאהובים שבאמני אתיופיה בישראל ובעולם – תוכנית המציגה שלושים שנות קריירה מוזיקלית

אנסמבל הולגאב בבכורה ל”אות קין – הסיפור של משפחת מלסה”

מיכאל גריילסאמר מארח את אסתר רדא במופע מיוחד לפסטיבל

הפסטיבל יערך בין 16–21 בדצמבר 2015 ברחבי ירושלים

etiopia Collage

פסטיבל הולגאב ליצירה ישראלית- אתיופית יתפרס ברחבי העיר: בית הקונפדרציה, בית שמואל, מרכז מורשת בגין, ז’ראר בכר, התחנה הראשונה והצוללת צהובה.

הוּלֵגֵאבּ הוא פסטיבל ייחודי מבית היוצר של בית הקונפדרציה, המציג את היצירה הישראלית-אתיופית הפורחת בישראל בתחומי המוזיקה, התיאטרון והמחול. מופעי הפסטיבל משלבים את התרבות האתיופית, המסורתית לצד העכשווית, עם השפעות מהתרבות הישראלית הנוכחית.. פסטיבל הולגאב במה ליוצרים בשפת האם לחשיפה בפני הקהל הרחב.

הפסטיבל  מתקיים בתמיכת קרן ברכה, משרד התרבות והספורט – מנהל התרבות, עירית ירושלים – האגף לתרבות ואמנויות, וכן הרשות לפיתוח ירושלים במסגרת “חמשושלים”.

אפי בניה, מנהל הפסטיבל, על מופעי השנה: “אין ספק שבתקופה סוערת זו, בה נשמעים קולות  כאב מצד הקהילה האתיופית, גוברת החשיבות להכרת הקהילה בעלת העושר התרבותי שהיא מייצגת, היצירתיות הרבה שבה בקרב אמנים רבים שהצמיחה  בארץ. חשיבות גדולה יש לעובדה שהדור הצעיר של נציגי התרבות האתיופית יונק משורשיו מבית אב אך משלב את השפה ישראלית שלו ביצירה המבטא באמצעותה, בצורה בועטת ומסקרנת את כשרונותיו לצד תחושותיו ומחאתו. ואף משפיע על אופייה של התרבות בישראל. הפסטיבל משמש גשר בין היצירה האתיופית המודרנית לבין היצירה הישראלית, באופן שמעשיר את שתיהן ומחבר אותן יחדיו. כמו בכל שנותיו, הפסטיבל מציג מגוון רחב של מופעי תרבות מתחדשת ומלאת ייחוד וחיוניות”.

הפסטיבל ייפתח במופע בו יארח אנסמבל המוסיקה הישראלי -אתיופי “תזטה”  את הזמר והיוצר  אהוד בנאי ששירו האיקוני “עבודה שחורה” (מאלבום הבכורה שלו עם להקת “הפליטים” מ-1987) הוקדש ל”אחים כהי העור שבאו מאתיופיה” והעלה את התהייה “אם אברהם אבינו לא היה שחור”. אנסמבל “תזטה” (“געגועים”, באמהרית) הוקם לאחרונה על ידי בית הקונפדרציה כדי לשמש במה לתרבות המוזיקלית הישראלית-אתיופית המתחדשת.

מנהל מוזיקלי הסקסופוניסט והזמר אבטה בריהון , לצידו נגנים המנגנים בכלים אתיופיים עתיקים וייחודיים.  יצירות של בריהון, המושפעות מהמוזיקה האתיופית המסורתית, מופע משותף לכמה משיריו הידועים ביותר של בנאי.

יום רביעי, 16.12.15, ד’ בטבת תשע”ו, 21:00, בית שמואל

להקת כולומה תתאחד להופעה חד פעמית בפסטיבל לציון עשור לאלבומה הראשון “שפת אם“.

יום ה’, 17.12.15, ה’ בטבת תשע”ו, 21:00, התחנה הראשונה –

המופע פתוח לקהל במסגרת אירועי “חמשושלים”. הכניסה חופשית.

KGC: היפ-הופי–  מופע בועט של ההרכב KGC- קריית גת סיטי שיצר ז’אנר מוזיקלי חדש, המורכב מביטים של היפ-הופ אולד-סקול משנות התשעים עם נגיעות סאונד שורשיות ואותנטיות מעולם המוזיקה האמהרית. מלווה טקסטים חברתיים חריפים, המתמקדים בהעצמת בני הקהילה האתיופית. חברי ההרכב אלמו טי, בזי בי ואבשה ג’י פועלים יחד מאז שנת 2008, וכל אחד משיריהם זכה לכחצי מיליון צפיות ביוטיוב. פתיחת המופע עם אמן הראפ והיפ-הופ AG (אברהם גטהון),

מוצ”ש, 19.12, ז’ בטבת תשע”ו, 22:00, צוללת הצהובה

להקת המחול ביתא עם בכורה ליצירה YOU ARE ME BUT I AM NOT YOU של הכוריאוגרפית, זמרת וציירת דגה פדר. היצירה שואבת מלקסיקון התנועה של המחול האתיופי ומדימויים של התרבות האתיופית, אך משלבת בהם וריאציות עכשוויות ומפתיעות, שואלת כיצד נראה האני בעיניו של האחר, ויוצרת משחק של מראות והשתקפויות אשר האני תר בו אחר שברי זהותו – הן האותנטיים והן אלה המושפעים ומעוצבים בידי החברה.

יום ראשון, 20.12.15, ח’ בטבת תשע”ו, 19:00, אולם לאו מודל, מרכז ז’ראר בכר

הפסטיבל יציין 30 שנות קריירה מוזיקלית לזמר ונגן הקלידים זמנה מלסה  מהידועים והאהובים שבאמני אתיופיה בישראל ומחוצה לה. במופע יבצע מלסה את השירים שהפכו אותו לזמר מבוקש בארץ ובחו”ל, וספר על השפעותיו המוזיקליות מן הרגאיי ובכלל. מלסה החל את הקריירה המוסיקלית שלו בעודו נער בן 14 באדיס אבבה, שם הצטרף ללהקות של הזמרים האתיופיים הגדולים טילאהון גססה, מחמוד אחמד והזמרת ביזונש בקלה. בשנת 1992 עלה לישראל. אף שהמשיך לפתח את הקריירה המוזיקלית שלו בארץ ובאדיס אבבה.

ראשון, 20.12.15, 21:00, בית הקונפדרציה.

בכורה להצגה “אות קין – הסיפור של משפחת מלסה” בביצוע אנסמבל התאטרון הישראלי-אתיופי הולגאב. ההצגה מבוססת על מחזה שנכתב ובוים בידי משה מלכא. ההצגה מורכבת מחומרים ריאליסטיים ומבוצעת בסגנון תיאטרון פיזי מינימליסטי ומאופק.

יום שני, 21.12.15, ט’ בטבת תשע”ו, 19:00, בית הקונפדרציה.

מופע הסיום של הפסטיבל מפגיש על במה אחת את הזמר-יוצר-כנר מיכאל גריילסאמר יארח את אסתר רדא. גריילסאמר מוכר כיום כאמן שזוכה לתשומת לב  בזכות טכניקת הנגינה הייחודית שלו בכינור, הדומה לנגינה בגיטרה חשמלית. מנהל קריירה בינלאומית,מופיע בפסטיבלים חשובים ברחבי העולם. במופע תבצע אתו אסתר רדא כמה משיריה האתיופיים.

 יום ב’, 21.12.15, ט’ בטבת תשע”ו, 21:0, מרכז מורשת בגין

מחירי הכרטיסים: 70 עד 100₪.

המופע של כולומה, “שפת אם”, יתקיים בתחנה הראשונה בירושלים– הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי

לרכישת כרטיסים:

בימות www.bimot.co.il, *6226

 בהפקת בית הקונפדרציה ובניהולו האמנותי של אפי בניה

בית הקונפדרציה, www.confederationhouse.org

טל’ 02-6245206, שלוחה 4

 “בית הקונפדרציה” בפייסבוק:

https://www.facebook.com/conhouseisrael

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים