מנופים – פרויקט האמנות השנתי והגדול ביותר בירושלים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

מנופים – 17-24/10/2013 עוד סיבה נפלאה לבלות בירושלים. שבוע גדוש בשלל תערוכות ואירועים, פרויקט האמנות השנתי והגדול ביותר בירושלים!

250 אמנים, 30 תערוכות חדשות  ועשרות אירועי אמנות בשבוע אחד.

“מנופים” פרויקט האמנות  המוביל מידי שנה  אלפי מבקרים לירושלים לפתיחת אירועי אמנות רבים בגלריות, בחללים אלטרנטיביים, במרכזי תרבות ובמרחב הציבורי.

להיחשף ליצירה המקומית התוססת בעיר הבירה. הכניסה חופשית לכל האירועים –הציבור מוזמן.

פרויקט מנופים המציין את פתיחת עונת התערוכות בירושלים ייפתח ב-17 באוקטובר 2013 ויימשך שבוע רצוף בכל רחבי העיר.

הפרויקט הוא יוזמה עצמאית שצמחה מהשטח, בקרב אמנים החיים ויוצרים  בירושלים. המייסדות הן שתי האמניות הירושלמיות לי שולוב ורינת אדלשטיין.

“מנופים” מתקיים מדי שנה בשיתוף עם חללי התצוגה לאמנות עכשווית בירושלים ועם אמנים ויוצרים מקומיים. הפרויקט נתמך ע”י עיריית ירושלים, הקרן לירושלים, משרד התרבות והספורט, קרן ברכה, קרנות בארץ ובחו”ל ותורמים פרטיים ומנוהל דרך עמותת סדנאות האמנים.

מנופים
מנופים

“מנופים”, חושף בפני הקהל הרחב את הפעילות האמנותית השוקקת והמגוונת המתרחשת בירושלים. הקהל מוזמן  לבקר בגלריות ובחללי התצוגה בעיר שיפתחו בערב הראשון עשרות תערוכות חדשות, במוסדות התרבות המובילים שיקיימו אירועים המוקדשים לאמנות הנוצרת בירושלים ולהשתתף בסיורים, כנסים ומגוון פעילויות שיתקיימו במרחב הציבורי.

בערב הפתיחה החגיגי של מנופים, חמישי 17.10 החל מהשעה 19:00 יתקיימו במקביל, למעלה  מ-30 פתיחות של תערוכות חדשות בכל רחבי העיר.

אמנות בתנועה – לרשות המבקרים, יופעלו קווי אוטובוס מיוחדים (שאטלים) ללא תשלום שיאפשרו תנועה בין הגלריות וחללי התצוגה. בשאטלים עצמם יחכו הפתעות דרכים לנוסעים בהשתתפות שחקני תיאטרון, משוררים ואמני פרפורמנס. ניהול אמנותי: ענבל דקל.

בין המופעים על השאטל:

תיאטרונוסע / סטודיו למשחק ניסן נתיב ירושלים

חווית תיאטרון מסוג אחר. סצינות מפתיעות, אימפרוביזציות באינטראקציה עם הנוסעים והסביבה.

שאנטל ויאפים / ברניקה שניידר ויינוש הורויץ

פרפורמנס באמצעים גופניים מינימליסטיים ואקורדיון

מנוף למילה הכתובה / איתי עקירב ואורי פריד

יש ה- פ- ת- ע- ו- ת, תסעו איתנו.

תחשבו לרגע מה יכול לקרות בנסיעה סתמית כביכול ברחובות י-ם בה תפגשו/תכירו באקראיות: שלושה משוררים, מספר סיפורים וראפר אחד. תשמעו פייטן שישיר ניגונים מהמקורות, ולבסוף עוד תרקדו למוזיקה חסידית ובלקנית והכל, הכל בחלל אחד.

לילה / רות חוף וענת ארבל

תאטרון צלליות ומוזיקה חיה .יוצאים למסע לילי. הדרך שאיננה נראית מבעד לחלונות המכונית מוחלפת בדימויים של אור וצל ממסעות אחרים ושירי ערש ממקומות רחוקים.

ששששששאטל / אילת לרמן

הנסיעה בשתיקה. בבקשה לכבות פלאפונים.

סצנת השאטל כהזדמנות למדוט.

הצעה למספר דקות של שקט: בהנחיה ובליווי של המוזיקאית, הנוסעים מנגנים ומכניסים את

עצמם ואת סביבתם למצבי ריכוז, פתיחות, אינטואיציה, תשומת לב, שלווה והשראה.

הס פן תעיר / חפציבה שועלי

ארוחת ערב ביתית בדרך אל הנודע.יצירה משותפת של ירושלים וחפציבה שועלי: עיר אחת, 302 דרי-רחוב, 952,330 או כבר כמעט מיליון תושבים. (נסיעה , שקט( אתה ואני וכל החלל השחור הזה.

“נהג, דלת אחורית” / ענבר אמיר

שני שחקנים באוטובוס מחליפים דמויות המגדירות כל פעם מחדש את הקהל שלהן ובוחנות את גבולות המרחב שלהן. מורות קשוחות, קואצ’ריות, זוג נשוי “באושר“, מבקרות אומנות או טינאייג’ריות, לכו תדעו על מה תיפלו. נסיעה אחת שיוצאת משליטה.

אירועי אמנות אזוריים- בכל יום במהלך שבוע “מנופים”, יתקיימו אירועים באזור אחר בירושלים,בגלריות, בחללים אלטרנטיביים ובמרחב הציבורי בתלפיות, משכנות שאננים, דרך יפו, מזרח העיר, מוסררה, נחלאות ופרברי העיר.

בין הפרויקטים המיוחדים במנופים 2013 :

שכנות

בין 2 נקודות > סיור | סדנא | מופע

סדנאות האמנים וקהילת יד ביד

אירוע שכנות ראשון יקשור בין סדנאות האמנים בתלפיות לבין קהילת יד ביד- קהילה יהודית ערבית בירושלים, ביום מלא בפעולות אמנות שייצרו קשר בין שתי קהילות שכנות. סיורים מודרכים ייערכו בקטע מסילת הרכבת מתלפיות דרך כפר בית צפאפא ועד ביה”ס הדו לשוני – קהילת יד ביד על גבול בית צפאפא פת. הסיורים יספרו על הכפר, אודות התרבות וההיסטוריה שלו, חיי הרכבת הישנה וסיפורים של אמנים על האיזור. בנוסף אמנים יעבירו סדנאות מעשיות של פיסול, דפוס משי וציור. הפעלות לילדים, מופעים מוסיקליים וחגיגה גדולה של שכנות יחתמו את היום הייחודי הזה. בין האירועים:

סדנת פנטומימה לכל המשפחה בהנחיית ז’אק פימה

מנופים
מנופים

שלושה סיורים מודרכים

היחסים בין בית צפאפא למקור חיים (נקודה ראשונה): תאופיק עותמן

הרכבת שחוצה את הכפר, תוואי המסילה בבית צפאפא: ח’ליל עליאן

לב תלפיות, סיור בעקבות סדרת צילומים של האמן גוסטבו סגורסקי

סדנאות אמן

צבעים תוצרת עצמיתסדנת ציור והכנת צבעי טמפרה ממקורות טבעיים: מידד אליהו

דפוס משי: עינת אמיר , פיסול: נסרין נג’אר, פיסול קינטי: שרון גבאי

מופע מוזיקלי חגיגי של נטע אלקייםהווא גאני

חדר/  325 איקונופיליה

מרכז נוטרדם ירושלים

תצפית על מזרח העיר

למשך ערב אחד יוצגו עבודות אמנות בשני מוקדים מדהימים ביופיים במרכז האפיפיורי ובית ההארחה נוטרדם

חדר 325

חדרי מלון הם תפאורה קבועה לסצנות מתחלפות תדיר; בעוד שהאורחים באים והולכים החדרים תמיד חוזרים להיות כפי שהיו מוכנים מחדש לאורח הבא. חדר 325 בבית ההארחה נוטרדם יארח בערב אחד מופעים וחפצי אמנות הסצנה בחדר 325 תשתנה מדי חצי שעה.

איקונופיליה

על גג מרכז נוטרדם טרסה יפה רחבת ידיים המשקיפה על ירושלים המזרחית. בימות השנה משמש המקום ליושבי מסעדת בית ההארחה. בערב זה יוכלו המבקרים ליהנות בטרסה מעבודות סאונד

בין האמנים המשתתפים: ג’וזף שפרינצק, תהל פרוש, תום טללים, רן סלווין, מאיה ידיד, עוז מלול

אוצרות לאה אביר, סמדר קרן  

פנינה – אירוע הנעילה של מנופים

שתפ של אגריפס 12 המחלקה לאמנות פלסטית עיריית ירושלים, חברת עדן,הקרן לירושלים ומנופים

אמנים חושפים את מרכולתם

ממקורות ההשראה דרך מנגנון העבודה ועד ליצירת האמנות המוגמרת.

“פנינה” היא התרחשות בזמן, שתבוצע על ידי אמנים שונים, באמצעים פרפורמטיביים ובאופן חי מול הקהל. אירוע מיוחד במינו, באמפיתיאטרון הגדול שבחצר אבן ישראל, אגריפס 12.

כל עבודה מוגמרת היא סוף של תהליך ארוך / קצר של יצירתה, ותולדה של מקורות ההשראה שהניעו אותה. לרוב, מה שמוצג הוא התוצר, העבודה הגמורה.

דימויים מהעבודה "שם-מים"
דימויים מהעבודה "שם-מים"

בערב הנעילה של מנופים, נחשוף לצפייה את הטריגר מתוכו נוצרת עבודת אמנות יחד עם חשיפת הלכלוך של תהליך היווצרותה והמנגנונים שהיצירה הגמורה מסווה.

זהו אירוע מאתגר וקומוניקטיבי אשר יחדש את המפגש בין אמן לצופה ואף יחדש לאמן בגילוי מנגנון היצירה שלו עצמו. האירוע מבקש לפתוח ולהרחיב את השיח הפנים אמנותי ולשאול שאלות על גבולות האמנות והגדרתה.

האמנים המשתתפים: , תמר שיפוני חנאן אבוחוסיין, סשה אוקון, שי אזולאי ,ועוד

 

פרויקט הצילום “קופסה שחורה”

במשך שבוע “מנופים” יפלשו 30 אמנים צעירים אל מרחב ציבורי עירוני ייחודי: שלטי חוצות הפזורים ברחבי העיר. במקום פרסומות יוצגו על השלטים עבודות אמנות. הזדמנות חדשה עבור העיר, תושביה ומבקריה להשתחרר מהמרחב הפרסומי המוכר ולהיחשף אפילו לרגע, לתוכן תרבותי חדש.

בין התערוכות הבולטות שייפתחו ב”מנופים” 2013 :

“שריד”סדנאות האמנים בירושלים –.

“ונוס השחורה ממבשרת ציון” – בית האמנות במבשרת ציון – תערוכת יחיד לאמנית תמר הירשפלד תערוכת יחיד בבית האמנים לאמנית אלהם רוקני זוכת פרס מוזס לציור 2013,

“כמו צמח פלסטיק” בחלל תצוגת הקבע של בית טיכו יוצגו עבודותיה של אנה טיכו, צילומיה של עריף-גלנטי, לצד עבודת הווידאו ומיצב פיסולי..

פוטופואטיקה בגלריות בית הספר מוסררה ובסדנת ההדפס ירושלים

“מוסללה הירוקה” השקת מסלול חדש בפרויקט מוסללה – מסלול אמנות חוצות המציג עבודות אמנות העוסקות באספקטים שימושיים של תחומים שונים באקולוגיה מעשית ובאמנות במרחב הציבורי.

 לקבלת התכניה לחצו כאן

לאתר מנופים לחצו כאן

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים