להקת מחול חדשה “בלט נס ציונה”

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
106il תרבות -lifestyle -

השיח הציבורי מוחה נגד צמצום תקציבי תרבות ואנו מבשרים בשמחה על הקמה של להקת “בלט נס ציונה” המונה  10 רקדנים מישראל ומרחבי העולם. בניצוח והקמה של לזר רקדן ראשי ויוצר שעלה לארץ לאחר 30 שנה בהן עסק בחו”ל כמנהל אמנותי ובמבחר תפקידי מפתח בתחום.

בלט נס ציונה פותחת את העונה עם בכורה של המנצח על הלהקה מר לזר ,ביצירה “חופש”, יצירה בסגנון ניאו – קלאסי. מחול זה הראשון בישראל מאת לזר, מסמל את חזרתו לארץ ותחילתו של מסע חדש. ספור הקמתה של הלהקה התחיל בספטמבר 2014 כאשר הכוראוגרף והרקדן,  הוזמן לישראל מארה”ב  ע”י ראש עיריית נס ציונה ומנכ”ל קריית התרבות נס ציונה.

רפרטואר “בלט נס ציונה” יכלול עבודות מחול בסגנונות אפיון שונות: הבעתית, מוסיקלית וגם  תנועתית. בלט מסורתי בכוראוגרפיה מקורית או בעיבוד מחודש ,עבודות מחול בסגנון מודרני עם אלמנטים אמנותיים עכשוויים. אלי לזר יזמין יוצרים אשר יעבדו עם הלהקה וכן יעמיד לרשות הלהקה עבודות ממבחר הרפרטואר הבינלאומי וכמו כן יתן במה ליוצרים חדשים:

היצירה “חופש” מסע של התפתחות חיינו, דרך מעברים מתקופות בחיים שהשחרור והחופש שניתן להם מהווה את היכולת לגלות  את האמת העצמית ואת האמת הפנימית של כל אחד

התקופות בחיינו מיוצגות בשלושה שלבים: החלק האסתטי, החלק האיטי והחלק שבו אנו בוחרים לקבל את חיינו כפי שהם.

מוצ”ש 20.6.15 בשעה 21:00 – קריית התרבות נס ציונה

כוראוגרפיה: אלי לזר

מוזיקה: “לעינייך הכחולות בלבד” מאת: יהודה פוליקר

תאורה: שי יהודאי

תלבושות: אנה חרושצ’ובה

רקדנים: מריה סלקטר, רונה לרנר, פלביה גרסיה, תכלת הר ים, מוריאל דבי, יגור מנשינקוב, סקגיו אלורז, יואב בוסידן, ניקולס אירלדי, סבסטיאן פטילו

מחיר כרטיס: 75 – 99 ₪

קריית התרבות נס-ציונה רח’ השריון 1, נס ציונה 08-9304020-4 www.tarbut-nz.co.il 

 

 

הרפרטואר לעונת 2015-16:

מופע רפרטוארי שמתוכנן לספטמבר, קובץ של 6 יצירות בשלושה חלקים המציגות סגנונות שונים וגיוון תנועתי:

בחלק הראשון – המופע Suite Sences יצירה מקורית קלאסית של אלי לזר לזוג ו-4  בנות דואט חדש של כוריאוגרף אורח בסגנון עכשווי בחלק השני – 3 דואטים: אחד דרמתי הלקוח מיצירה של אלי לזר בשם Fedora  ו-2 דואטים קלסיים בחלק השלישי – מופע מחול ניאו קלאסי – Surrender 2 love המשתמש במוזיקה הנקראת Nuevo Flamenco גיטרה ותופים.

חלום ליל קיץ  המבוסס על הקומדיה הרומנטית של שיקספיר – סוף ספטמבר 2015 לקראת סוכות

מפצח האגוזים בעיבוד חדש – דצמבר 2015 לקראת חנוכה

תהילה עפ”י סיפור של ש.י עגנון ומוזיקה של קופלנד

אלי לזר  בעל מוניטין בינלאומי כרקדן ראשי, יוצר ומנהל אמנותי. השפעתו ותרומתו בלטו בארה”ב, מקסיקו, איטליה, יפן, קוריאה וגרמניה.

בשנת 1986 ייצג את ישראל כרקדן ראשי בתחרות בינלאומית למחול בגאקסון מיסיסיפי, היה שנתיים בלהקת ה”גרדן סטסיט” , רקדן ראשי ב”ניו גרסי בלט”, הופיע  ביפן, מקסיקו, איטליה, קוריאה, הופיע  עם ה”ניו יורק סיטי בלט”, סולני “האמריקאן בלט תיאטר”, “בלט דמונטרי”, ייסד וניהל אמנותית את להקת Joffrey Ensemble Dancers . ייסד וניהל אמנותית את LazarBalletnyc. נהל אמנותית את Montgomery Ballet , להקת הבלט של אלבמה. הקים מגמת מחול אשר העניקה תואר BFA במחול, הראשון מסוגו במדינת אלבמה. במהלך כל הקריירה הענפה שלו, לזר שימש גם כמורה למרכזי מחול בארה”ב, גרמניה, יפן ועוד, ניהל פסטיבל בינלאומי למחול באיטליה, יצר יצירות מגוונות בסגנונות שונים לבתי מחול, לבתי אופרה ולאוניברסיטאות שזכו להכרה בינלאומית.ihkjhk

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים