כפות ידיים אומרות לנו הכל: מבפנים האופי מבחוץ היופי…

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
כפות הידיים הם האיבר שאנו מפעילים ומשתמשים בו המון במשך כל שעות פעילותינו היומית, לא בכדי נשים וגברים ממקדים את תשומת ליבם לתנועת כפות הידיים . 

נשים מגדלות ציפורניים ומטפחות את עור הידיים והרגליים , שוק מוצרי הטיפוח והטיפול בציפורניים חולש על מיליארדי שקלים בשנה. אך רוב המוצרים דואגים להזנת עור כפות הידיים והרגליים בכללותן בזמן שרוב היובש או הפטריות נמצאות מסביב לציפורניים או מתחתם.

איך תשמרו על העור שמסביב לציפורניים רך וענוג? מסתבר ששמן הציפורניים הוא המענה הפשוט הזול והיעיל ביותר לכך.

השמנים הטבעיים הקימים בשוק ברישיון משרד הבריאות כמו: שמן הפוליגום של מורז, של חב’ תפוח או של חב’ נופר ועוד  הם דרך מצוינת לטפל במצב החיצוני של האצבע והציפורן.  כדאי לנצל את השמן במילוי  “אמבטיית ציפורניים” לאפשר לאצבעות לטבול בקערה קטנה של השמן או לחילופין לשפשף בעדינות את השמן כדי שיחדור אל תוך ומתחת הציפורניים . “הציפורניים מהוות את מחסום ההגנה הראשון של אצבעות כף היד”, קובע ד”ר קובי שמיר מוסמך לרפואה סינית ולרוקחות קוסמטית ,הטכנולוג הראשי במעבדות תפוח טכנולוגיות. “שימושן המקורי בה לידי ביטוי אצל האדם הקדמון הפרהיסטורי, שעשה בהן שימוש הישרדותי יומיומי. עם התפתחות האדם והטכנולוגיה הוסבו הציפורניים למטרות אסתטיות ושימשו כסמל לטיפוח, ליופי, ואף כסמל מעמד. הצורך ההישרדותי הקדום המנצל את השימוש בציפורן אינו תקף עוד והציפורן אינה משמשת יותר כ “כלי עבודה”. אך למרות הכל ללא הציפורניים, רקמת העור והבשר שתחתיהן (מיטת הציפורן)  צפויה לזיהומים ומחלות שאף עלולות להביא אותנו לקשיים בתפקוד היומיומי. בכל הקשור לנגעי ציפורניים קיימים סוגים שונים של פטריות התוקפות אותן,  פטריות אשר גורמות למחלות שונות. הטיפול הטוב ביותר הינו זה המניעתי. שמירה על סביבה יבשה תוך הימנעות מהליכה ברגליים יחפות באזורים ציבוריים ושימוש בחומרים (משחות, אבקות, ספריי) מניעתיים בנעליים כולל איוורור כף הרגל”.  אם אתם כבר נגועים יש לכם פטרת בציפורן כדאי לטפל מהר , רשת מרפאות כרמל הנמצאת ברוב בתי מלון ברשת כמו :  דן כרמל חיפה וסניפיה בכל חלקי הארץ מציעה למנויי מגזין 106 ול”המלצה שלי” אחריות על סדרת טיפולי חיסול פטרת למשך 7 שנים לקבלת פגישת בדיקה חינם ולפרטים לחצו.

לטענת דר קובי שמיר “כדי לא לגרום להפרדת שטח הציפורן ממיטת הציפורן וחשיפת רקמת הציפורן יש להימנע מלשייף את הציפורן , הסרת השכבה השומנית  תעשה בעזרת “ניגוב” ספוגי בלבד. כמובן שהימנעות מחיתוך העור הקרני (“קטיקולה”) תמנע דלקות וזיהומים, חשוב להסתפק בדחיפתו אחורנית והזנת הציפורן . השימון והליחוח של שטח הציפורן ומסביבו חשובים מאד והם אלו אשר ימנעו את אובדן הלחות ויעניקו לציפורן גמישות הפועלת כבולם זעזועים”.

השמנים השכיחים לטיפוח, הזנה והגנת הציפורניים הם: שקדים, חוחובה, זית, אורז ואבוקדו אותם מומלץ לחפש מראש בטרם רכישת כל תכשיר שמן ייעודי לציפורניים.  כדאי  לאמץ את התכשיר לשגרת הטיפוח הקבועה לפני מריחת הלק או/ו הסרתו ומריחת הקרם בטיפול מניקור שגרתי בבית.

יחד עם זאת חשוב לציין כי בשל העובדה כי השמן יוצר ציפוי שומני על שטח הציפורן זה ימנע את קליטת פיגמנט הלק ועל-כן מומלץ דווקא להתחיל בתהליך מריחת הלק ולאחר ייבושו המלא להתחיל בהספגת השמן לאזור הקטיקולה.

קיים מגוון רחב של  שמנים שיעשו עבורנו את העבודה: שמן של סאלי הנסן ,צ’יינה גלייז ,אורלי, קוצ’יו ,מורז צמחי מרפא, תפוח טכנולוגיות, נופר ,סי.אן.די,שיק תמרוקים וכד’

כל כף יד זקוקה למריחת שמן מסביב לציפורניים לכן על מנת לטפח, להגן, להזין ולשמור על  העור שמסביב לציפורניים רך וענוג בחרי אחד מהשמנים ואתן מסודרות.

תודה לד”ר קובי שמיר הטכנולוג הראשי במעבדות תפוח טכנולוגיות על המידע המוסמך.

צילום באדיבות נייל סטודיו
צילום באדיבות נייל סטודיו

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים