כל מה שרציתם לדעת על מלפפון ולא העזתם לשאול

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

גופו מכיל 90 אחוז נוזלים ומגוון וויטמינים ומינרליים החיוניים לאדם, הוא מצטיין בסגולות ניקוי רעלים ואף בסיוע לצרבת בלתי נסבלת. כל מה שרציתם לדעת על מלפפון באדיבות מושב אחיטוב, הגדול והמוביל בישראל בגידול מלפפוני הארץ.

המלפפון משתייך למשפחת הדלועיים והוא, כמו חבריו למשפחה – הדלעת, הקישוא והאבטיח (לכולם גם קליפה בצבע דומה), נחשב לפרי.

מקור המילה “מלפפון” – מקור שם הירק הוא מהשפה היוונית והפירוש העברי הוא מלון תפוח.

מלפפון מוסיף המון – המלפפון נמצא בשיא הטעם שלו מייד לאחר הקטיף. בניגוד למה שמקובל אצל רבים, טעמו נשמר טוב יותר כשהוא מאוחסן מחוץ למקרר, בטמפרטורת החדר.

ממה מורכב המלפפון? מ-90 אחוזים מים, ומרוב הוויטמינים והמינרלים (בעיקר בקליפה) שגוף האדם זקוק להם, סיבים תזונתיים, חומצות, גלוקוז, פרוקטוז, עמילן, מגנזיום, זרחן, ברזל, סידן ועוד.

sliced cucumber splashing water isolated on white background

המלפפון כצמח מרפא – המלפפון ידוע כבעל תכונות ריפוי טבעי הן ברפואה העממית של מדינות באירופה (מימי היפוקרטס) והן ברפואה ההודית והסינית המסורתיות. המלפפון מצטיין בריפוי צרבת מטרידה, בשר המלפפון והמיץ שלו יקלו על עור שנכווה מהשמש, ויסייעו למניעת ריח רע בפה ואף לריפוי מחלות חניכיים. מיץ המלפפון מסייע לייצור אינסולין וכך עוזר לאיזון סוכרת. המלפפון גם ידוע ביכולתו להפחית רמות כולסטרול, שמירה על לחץ דם תקין ועוד. אכילה של מלפפון לאחר שתיית כמות אלכוהול נכבדת יכולה לסייע למניעת הנגאובר בבוקר שאחרי ושתיית מי מלפפונים יכולה לסייע לניקוי רעלים מגוף ואפילו להמיס אבנים בכליות!

המלפפון בשיאו – על שיא גינס בגידול המלפפון הארוך בארוך שברה קלייר פירס מבריטניה שהצליחה לגדל בגינה הביתית שלה מלפפון באורך 1.19 מטר! לקבלת אומדן על ממדי השיא הזה: מלפפון ממוצע הוא בדרך כלל באורך כ-20 סנטימטר…

המלפפון בקולינריה – המלפפון הוא קלאסי לשילוב בסלטים קרים וחמים, ואין סלט ישראלי או יווני אותנטי שאין בו מלפפון, קצוץ דק או גס. היוונים והטורקים אוהבים להכין ממנו צזיקי, במטבחי המזרח הרחוק משלבים אותו קר או חם עם נודלס, בשר ועוף ורבים בעולם כולו כובשים אותו בחומץ ומכאן המלפפון החמוץ המוכר לכל.

מלפפון – לא רק לאכול… בשר המלפפון נמצא כבר שנים רבות בתכשירי טיפוח ואיפור בזכות תכונותיו המרגיעות והמרעננות. פרוסות דקות של מלפפון מסייעות להפחתת נפיחויות ושקיות שחורות מתחת לעיניים.

גם בתחום האלכוהול המלפפון זוכה לפופולריות רבה, הן לקישוט והן כשמשתמשים במיץ של הירק, בעיקר במשקאות אלכוהול צוננים כמו בלאדי מרי ומוחיטו.

מושב אחיטוב בעמק חפר המוביל בגידולי המלפפון בישראל, מזמין אתכם להפנינג חקלאות חווייתי ויום פתוח במהלך חג השבועות. האירוע יתקיים ביום שני ה-25 במאי 2015 (איסרו חג), בין השעות 15:00-10:00. הכניסה חופשית לקהל הרחב.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים