יום המוזיאונים הבינלאומי 2020

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

יום המוזיאונים הבינלאומי 2020, בסימן השינוי העולמי בעקבות הקורונה, מציע לכם  סיור וירטואלי בתערוכת Plan(e)t בגלריה האוניברסיטאית ע”ש גניה שרייבר ויד מישל קיקואין, אוניברסיטת תל אביב 

התערוכה “Plan(e)t” מציעה התבוננות מחודשת בצמחים, עם שורה של פרויקטים המשלבים מחקר ועשייה אמנותית.

רוב הפרויקטים הכלולים בתערוכה הם מותאמי-אתר, ונבנו במיוחד עבור הגלריה, רובם מתפתחים ואף צומחים במהלך חודשי התצוגה.

כותרת המשנה של התערוכה, “צמחים חושבים, חושבים צמחים” פורשׂת את ההיגיון שעומד בבסיסה: צמחים הם יצורים “חושבים”, ולכן עלינו לשכלל גם את האופן שבו אנו חושבים עליהם.

“Plan(e)t” מבקשת להציג נקודת מבט מקורית על המפגש בין החי והצומח, החולקים אותה טריטוריה: כדור הארץ.

“Plan(e)t” מתבססת על ההכרה כי מחשבה מקיימת חייבת לכלול הערכה מחודשת של המערכת ההיררכית שמציבה את הצומח כנחות בהשוואה ליצורים החיים בכלל ולאדם בפרט.

עבודות האמנות שמרכיבות את “Plan(e)t” תופסות את הצמח כגילום תרבותי, מערכת יחסים המורכבת בין כוח ובין קיימוּת. הן יוצרות זאת מתוך התייחסות להקשר המקומי ומתוך פרספקטיבה היסטורית רחבה. זהו פרויקט שנולד לפני משבר הקורונה, אך הוא מקבל יתר משמעות וחשיבות לאחריה.

במציאות של משבר אקלימי הדיכוטומיה בין טבע ותרבות אינה מתאימה עוד לתיאור יחסי האדם עם העולם. לשם כך, מקדמת תפיסה, הרואה בבני האדם שותפים ולא שליטים, ומתייחסת לצמחים כיצורים בעלי תפיסה והתנהגות מורכבות, שלא ניתן להכפיף אותן לעקרונות אנושיים.

Plan(e)t נוצרה מתוך מחשבה מעמיקה על העתודות האינטלקטואליות של אוניברסיטת תל אביב כמו גם המשאבים הטבעיים שלה. היא נבנתה תוך מודעות לשאלת טביעת הרגל הפחמנית של תערוכות ויצירות אמנות: רב רובה של התערוכה עשוי מחומרים טבעיים וניתנים לשימוש חוזר. כך שזוהי תערוכה שמשלבת בתוכה ידע מדעי, עשייה אומנותית, ופרקטיקה חברתית—לקידום חשיבה אחרת אודות סביבתנו הטבעית.

לאתר הגלריה  https://arts.tau.ac.il/gallery

הצטרפות לרשימת התפוצה לחץ/י כאן

חוקרת אמנות בינתחומית, יזמית, מנחה, מרתה ועיתונאית רות ברונשטיין

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים