חשוב שתדעו: שמן קוקוס מונע עששת

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

טיפים ומידע על סגולותיו של שמן הקוקוס למניעת עששת ובקטריות בחלל הפה.

מחקר מעניין שפורסם בכנס של ה-Society for General Microbiology , מצא ששמן קוקוס מעוכל יכול להלחם נגד בקטריות הגורמות לעששת. החוקרים מאוניברסיטה וארוויק הצהירו, ששמן הקוקוס מתפקד כאנטיביוטיקה טבעית שניתן לשלב בתכשירים דנטליים.

הצהרה זו עלתה בעקבות מחקר קודם שנערך במכון הטכנולוגי ATHLONE באירלנד, שבו נבחנה השפעתו של שמן הקוקוס כנגד בקטריות. נבדק שמן טבעי ושמן קוקוס מטופל עם אנזימים הדומים לאלה שמצויים במערכת העיכול. השמנים נבדקו נגד זנים של של סטרפטוקוקוס שנמצאים בדרך כלל בפה. הם מצאו ששמן קוקוס מעוכל עיכב במידה רבה את ההתפתחות הסטרפטוקוקוס, כולל סטרפטוקוקוס מוטנס (Streptococcus Mutans), זן המייצר חומצה שהיא הגורם העיקרי להתפתחות עששת.

בנוסף, מצאו ששמן הקוקוס שעבר שינוי אנזימטי פעיל גם נגד פטרת הפה הנגרמת על ידי קנדידה אלביקאנס (Candida Albicans).

החוקרים ממליצים על שמן קוקוס שעבר שינוי אנזימטי כמרכיב לתכשירים של היגיינה דנטלית, וכתחליף לכימיקלים שמשלבים כיום. שינוי זה חשוב במיוחד בגלל העמידות של זיהומים עם חיידקים לאנטיביוטיקה.

בראייה היסטורית מתברר כי ברפואה האירוורדית (Ayurvedic ) העתיקה השתמשו בשמן קוקוס כמי-פה, במיוחד בבוקר, בגלל שהחיידקים והרעלים הם מתפתחים בריכוזים הכי גבוהים במהלך הלילה. השמן הטבעי שימש כתרופה לא יקרה וקלה לשימוש.

קוקוס, לא רק מזון

עוד על סגולותיו של שמן הקוקוס:  שמן הקוקוס בריא מאוד ובעל פונקציות מגוונות, מעבר להיבט התזונתי שלו.  ניתן למרוח אותו על השער, על קרקפת יבשה, וכתכשיר קוסמטי לפנים או גם כקרם גוף המנטרל ריח רע. תכונה מיוחדת נוספת של השמן היא שהוא לא מתקלקל, ולא צריך חומר משמר.

 מומלץ לרכוש שמן קוקוס אורגני טהור. בטמפרטורות נמוכות השמן הוא מוצק לבן צחור, ומעל 24 מעלות הוא נוזלי שקוף.

בשורה התחתונה: כדאי לשלב את שמן הקוקוס ברשימת הקניות שלנו, הוא טעים גם בסלטים, לבישול, לאפיה ועוד. בחנויות טבע אפשר למצוא שמן אורגני טהור,כבישה קרה לא מזוכך המיובא ממקסיקו.

מאת : לוטי זילברמן בריאות 106il 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים