התזמורת הפילהרמונית של סנט פטרבורג

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

התזמורת הפילהרמונית של סנט פטרבורג, מגיעה אלינו, לרגל חגיגות ה- 70 למדינת ישראל

שימו לב, מה מחכה לכם מנויים!!! קוד קופון לחץ

שני קונצרטים חגיגיים בהשתתפות 126 נגנים, בהיכל התרבות בתל אביב. הסימפוניה השביעית – הקונצ’רטו לפסנתר מס’ 3 מאת סרגיי רחמנינוב והסוויטה הסימפונית “שחרזאדה” מאת ניקולאי רימסקי קורסקוב.

ימי  ד’ 9.5.18 ויום ה’ 10.5.18 היכל התרבות, הוברמן 1 תל-אביב

הרצאה לפני הקונצרט ב 19:00 הקונצרט בשעה 20:00
התזמורת הפילהרמונית של סט. פטרבורג בראשות המנצח יורי טמירקנוב

הסימפוניה השביעית של שוסטקוביץ’ – המכונה הסימפוניה הסט. פטרבורגית (ב 75 שנות הפילהרמונית הישראלית הסימפוניה בוצעה רק  4 פעמים )
לפני תחילת הקונצרט גיל שוחט יעניק הרצאה על הסימפוניה.

פסנתר: ניקולאי לוגנסקי, אחד הפסנתרנים המוערכים בעולם.
הקונצ’רטו לפסנתר מס’ 3 מאת סרגיי רחמנינוב. לאחר ההפסקה, הסוויטה הסימפונית “שחרזאדה” מאת ניקולאי רימסקי קורסקוב.

גיל שוחט מציין: ​​”מאז ומתמיד ישראל אהבה מאוד תזמורות מסוג ליגה א’ העולמית. אין דבר מרענן יותר בעולם הקלסי מאשר לשמוע תזמורת המגיעה ממעבר לים עם הצליל והסגנון שלה, עם היכולות שלה .וכזאת במעלה הראשונה היא התזמורת הפילהרמונית של סנט פטרסבורג. אני מחכה לשמוע איך התזמורת הזאת מבצעת במיוחד רפרטואר רוסי, ואת הפרשנות הכל כך מיוחדת של המנצח יורי טמירקנוב. לאחת הסימפוניות החשובות ביותר במאה ה-20, הסימפוניה השביעית של שוסטקוביץ'”.
גיל שוחט, הפסנתרן, המלחין והמנצח ירצה לפני הקונצרט הראשון, על הסימפוניה השביעית “לנינגרד” מאת דמיטרי שוסטקוביץ’.

התזמורת הפילהרמונית של סנט פטרסבורג נוסדה ביולי 1882, בתקופת רוסיה הצארית. אחרי מהפכת 1917 היא זכתה למעמד ממלכתי ובראשה עמד סרגיי קוסביצקי. בין המנצחים הבינלאומיים שעבדו עם התזמורת באותה התקופה: ולטר, ויינגרטנר, קלייבר, מונטה וקלמפרר. עם סולני התזמורת נמנו ולדימיר הורוביץ וסרגי פרוקופייב. ב-1918 היא ביצעה לראשונה את הסימפוניה הקלאסית מאת פרוקופייב וב-1926 – את הסימפוניה הראשונה מאת שוסטקוביץ’.
בשנה 1938 התחילה “תקופת מראווינסקי” בת 50 שנה שהזניקה את התזמורת למקום גבוה מאוד בדירוג הבינלאומי. באותן שנים התקיים שיתוף פעולה הדוק בין המלחין דמיטרי שוסטקוביץ’ למנצח יבגני מראווינסקי. שוסטקוביץ’ הקדיש למנצח את הסימפוניה השמינית שלו. התזמורת הפילהרמונית ביצעה יצירות קלאסיות מוכרות לצד יצירות מהמאה העשרים.
לאורך השנים עבדו עם התזמורת המנצחים: מהטה, סווטלנוב, רוז’דסטבנסקי ואחרים. בין הסולנים שהופיעו איתה היו קליברן, גולד, סטרן, ריכטר, אויסטרך, וירסלדזה, טרטיאקוב, קוגן, ספיבקוב ואחרים. משנת 1988 עומד בראש התזמורת המנצח יורי טמירקנוב.

יורי טמירקנוב

המנהל האמנותי והמנצח הראשי של התזמורת הסימפונית של סנט פטרסבורג הוא מנצח בעל שם בינלאומי. בשנה שעברה מונה טמירקנוב לפרופסור של כבוד בקונסרבטוריון למוסיקה ע”ש צ’ייקובסקי.

 הפסנתרן – ניקולאי לוגנסקי

זוכה בפרס אמן העם של רוסיה, אחד הפסנתרנים המוערכים בעולם. לוגנסקי זכה בפרסים בתחרויות בינלאומיות יוקרתיות רבות ותואר על ידי המגזין גרמופון כ”פסנתרן דגול שהשפיע רבות על סגנון הנגינה המודרני”. לוגנסקי מופיע על הבמות היוקרתיות ביותר בעולם עם התזמורות החשובות בעולם. עד היום הוא הופיע עם 240 מנצחים. מופיע בכ-100 קונצרטים בשנה והרפרטואר שלו כולל 50 קונצ’רטו לפסנתר ויצירות מתקופות שונות.

מחיר כרטיסים 186-626 להשיג בקופות בראבו  במשרדי לאן  *8780  *3221 ,

* מועדים נוספים בהם ביצעה הפילהרמונית הישראלית את השביעית של שוסטקוביץ:
דצמבר 1995 בניצוחו של גנדי ר וז’דסטבנסקי ,יוני 2002 בניצוחו של יואל לוי אוקטובר 2007 בניצוחו של סטיבן סלואן

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים