הלנה רובינשטיין לאמנות בת זמננו מציגים: תערוכת יחיד של האמן גבריאל קלזמר

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
תערוכה במוזיאון תל אביב
 E F E S / 1

אוצרת : אלן גינתון

ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת זמננו

 פתיחה : יום חמישי, כ”ב בשבט תשע”ד, 23 בינואר 2014, בשעה 20:00

שיח גלריה בתערוכה-   19:00-30.1   /    20.2 – 20:00

נעילה: 10.5.14

התערוכה בחסות ונדיפישר וקרן משפחת קירש, תמיכת OUTSET.

תערוכת  יחיד של האמן גבריאל קלזמר, תערוכה שיוקדשו עבורה שלוש קומות בביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת זמננו ,תערוכה המייצרת שלוש סביבות מובחנות זו מזו – מעין “תערוכה קבוצתית של אמן יחיד”.

בקומה אחת “תערוכת ציור” – סקירה דחוסה ודידקטית של ציורי ם מהשנים 2013-1990.  ז ציור החוקר את המונוכרום כפעולה אנלוגית בחלל דיגיטלי, ומכאן שם התערוכה: “1/EFES”.

בקומה אחרת  “גן פסלים”: תצוגה של פסלי ראשים ודמויות פרגמנטריות העשויים חומרים ביתיים זולים ודחוסים, כגון ניילון ורדיד אלומיניום.

מראה אצילי מחמרים שאינם אצילים.

קומה שלישית היא “הבועה”, או “בועת הכסף”: אוויר מוזרם אל תוך בועות גדולות, דקות ופגיעות, המציגות נסיקה והתפשטות בחלל כניגוד לפעולת הדחיסה שב”גן הפסלים”. “הבועה” ביטוי חזותי למשמעות הסימלית בכלכלה ובאיכות הסביבה .

קלזמר נחשב לאמן מושגי כשהחל להציג בשנות השבעים. משנות השמונים הוא עוסק בציור, בפיסול, במיצג ובווידאו.  מתחילת שנות התשעים ציוריו מבוצעים במעין מכונות ציור “לואו טק” שהוא ממציא. המכונות מופעלות על־פי עקרונות מכאניים פשוטים, בחוקיות נוקשה וממושטרת . באוטומטיזם או בציור פעולה מתווך זה, הציור מבוסס על מנגנון שהוא פרימיטיבי וארכאי, אבל מניב תוצאה צורנית נקייה ומושלמת הצופנת בחובה מעין הבטחה ריקה לעולם עתידי של שלמות טכנולוגית, שליטה וניקיון.

ציוריו ופסליו יחודיים הם תוצר של בדיקת תכונות ותהליכים, משחקים ניסיוניים בחומר המניבים תוצאות , עתירות אפקטים והקשרים היסטוריים. היסוד הגופני פרפורמטיבי נוכח אף ביצירותיו המופשטות ביותר. הציור והפיסול של קלזמר הם בבחינת עקבות פעולה על הבד או בחלל ויוצרים חיבור מחודש –  מאוחר – ליסוד התיאטרלי והמיצגי של פעילויות האמן המוקדמות. כדאי לבקר בתערוכה 

בריאל קלזמר , יליד ירושלים, בוגר בצלאל, המתגורר כיום בלונדון. בעל תואר דוקטור מהקולג’ המלכותי לאמנות, לונדון, שם הוא מלמד וזוכה פרס הקרן ע”ש הציירת נתה דושניצקי-קפלן, 2010.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים