הכירו את עץ הבזיל הישראלי שזכה בפרס החדשנות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp
הניצחון של יחזקאל דגן – נאלץ לעזוב את אסן בגרמניה כנער בתקופת הנאצים וחזר לעיר הולדתו עם מוצר מנצח בתערוכת 

עץ הבזיל הישראלי זכה בפרס החדשנות  בתערוכת צמחי הנוי והתבלין המובילה בעולם

לראשונה מוצר ישראלי זוכה בפרס החדשנות בתערוכת צמחים באירופה.

הבונסאי בזיל הוא בעל טעם ייחודי וצומח ללא הפסקה עונתית. הודות לעמידותו למחלות מפחית השימוש בחומרי הדברה 

עץ הבדיל

גאווה ישראלית:

“עץ בזיל”, מוצר צמחי חדש שפותח על ידי חישתיל, תאגיד השתלנות הגדול בישראל, זכה בפרס החדשנות בקטגורית הצמחים המיוחדים בתערוכת IPM – התערוכה המובילה בעולם לצמחי גינון, נוי ותבלין שנערכת בעיר אסן בגרמניה.

המוצר מיועד בשלב הראשון ליצוא לשוק האירופאי והאמריקאי ולכן הותאם לתנאי האקלים באזורים אלה בדגש על הקניית תכונות של עמידות לקור ומחלות. הצמח החדש נוצר בטכנולוגיה ייחודית ע”י הרכבת זן של בזיליקום על גבי כנה בעלת מערכת שורשים חזקה ועמידה. התוצאה היא צמח חזק בעל טעם ייחודי משאר זני הבזיל וניחוח חזק ונעים המתאים במיוחד לשימוש טרי בסלטים, מרקים, מאפים ופסטות.

לעץ הבזיל כושר התחדשות משופר המאפשר גידול הצמח במשך שנים רבות והנאה ממנו כצמח נוי יפה ותועלת כמקור שוטף לאספקת עלי בזיל ריחניים  וטעימים במיוחד במשך כל השנה. ניתן לגדל את עץ הבזיל במרפסת או בעציצים גדולים בגינה במשך כל הקיץ ולהעמידו על אדן החלון בתוך הבית בחודשי החורף. בקיץ העץ מתקשט בפרחים לבנים יפים. הודות לעמידותו הגבוהה למחלות ופגעי אקלים הוא אינו נזקק לשימוש בחומרי הדברה ולכן מתאים לשוחרי מזון בריא ונקי.

תאגיד חישתיל הוקם על ידי יחזקאל דגן, בעצמו יליד העיר אסן שעזב את גרמניה בשנים הראשונות לשלטון הנאצים. דגן הקים את חישתיל יחד עם קבוצת שותפים בשנות השבעים כשבבסיסה הרעיון לספק לחקלאים שתיל צעיר שישפר את יכולותיהם להגיע לתוצרת מעולה. כיום מפעילה חישתיל למעלה מ-10 משתלות בארץ ובחו”ל ומובילה בתחומה בעולם. הזכיה בפרס בעיר הולדתו אותה נאלץ לעזוב כנער היא סגירת מעגל אישי עבור יחזקאל דגן ומשמעותית במיוחד על רקע ציון שנת ה-40 להקמת חישתיל.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים