האמנית אופירה אבישר מציגה

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

טקס “חלוקת קשב”  של האמנית אופירה אבישר בגלריה לאמנות ותרבות שבטית

האמנית אופירה אבישר מציגה את: טקס חלוקת קשב“: מופע שהוא אמירה על מצב האישה כיום: 6 נשים מוזמנות לבמה ומצוירות כל אחת בתורה, 6 הנשים הן סטראוטיפים שאבישר מגדירה ומעגלת כבר זמן מה, בסוף האירוע מתגלים גם בני הזוג שלהן.

בכורה:  יום הה-18 ביוני,  שעה 20:00

גלריה לאמנות ותרבות שבטית,  מרכז בעלי מלאכה 13, תל אביב

המופע “טקס חלוקת קשב” יעלה במהלך החודשים הקרובים בגלריה לאמנות ותרבות שבטית שבתל-אביב ויחשוף אמירות פמניסטיות של הציירת ואמנית המיצג אופירה אבישר,  שבשנים האחרונות הפכה גם ליוצרת מולטי-מדיה. אופירה אבישר היא ציירת פרפורמרית העושה כל דבר הקשור לעולם הוויזואלי בשיתוף פעולה עם מוזיקאים פסלים וכותבים. במחזה/ציור שאופירה תעלה יערך טקס חלוקת קשב שבו שש נשים שכולנו מכירים עולות לבמה ומקבלות קשב. העלייה לבמה היא באמצעות ציור.

לא סתם מוצגת היצירה בגלריה לאמנות שבטית ואומרות דברים על מעמד האישה, למופע יש קשר ישיר לסיפור חייה של האמנית.
כבר בגיל הילדות נסעה עם הוריה לאפריקה ואחרי שנים,  בטיול הראשון לאירופה התאהבה באיטליה, התחתנה ועברה לגור שם,  שם גם למדה לצייר,  להביט על האוצר ההיסטורי באיטליה העבירה את ידיה על גדרות אבן שבהן נגעו לאונרדו רפאל מיכלאנג’לו בוטיצ׳לי ועוד.
“אירופה היא ביתי במובנים רבים.  משם גורשתי ושם השקעתי את נשמתי. לקראת סוף הפרק האיטלקי פירקתי את נישואיי.  הסיפור האישי שלי הנוגע לשיח בין גברים לנשים עבר טלטלה .
אז התחיל תהליך הלמידה הארוך שלי. לאט לאט צמחה ההבנה. עכשיו אני אוהבת ואהובה באופן חדש ומיוחד. אני יודעת מי אני, מה אני.  מבינה את נקודת המבט שלי, נטשתי נקודות מבט מרעילות וזרות.

מנישואי יש לי פלא מיוחד במינו, איש אחד שהוא בני וגם לו יש בן “…

על המעבר לסגנון חדש היא מוסיפה” תמיד הייתי בשטח ההפקר שבין המשחק לבין האמנות הפלסטית. בשנים האחרונות הפכתי לאמנית מולטימדיה. המחזות המצוירים הם תוצר אחד מתוך כמה . אני מעצבת סרטים מצויירים, מציירת מפסלת.”

אופירה אבישר היא יוצרת רב-תחומית, ציירה על הבמה, תוך כדי ההצגה “אבירות מתעלפות”  בתאטרון קרוב, השתתפה בתערוכות רבות, מונציה ועד גבעתיים.

מופע הציור החי שלה “רישומון” הוצג בקישינב בפסטיבל מולדפסט ובוינה. אבישר הייתה חלק מקבוצת טרה של האמן והאוצר דורון פולק, שהציגה מייצגים רבים בפסטיבל עכו ובמוזיאונים שונים.

הזמנה-למופע אופירה אבישר אומנית
הזמנה-למופע אופירה אבישר אומנית

טקס חלוקת הקשב הוא מחזה מצוייר של אופירה אבישר, הנחיה: ערן שראל, שירה: שוהם שיינר, מילים לשיראישה רגילה אופירה אבישר, לחן: דודי אור, צילומים: אופירה אבישר

גלריה לאמנות ותרבות שבטית, מרכז בעלי מלאכה 13, תל אביב בשעה: 20:00

מחיר: 30 .

להזמנות 050-2811710

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים