האם אתם מודעים ליתרונות של הסיבים המסיסים?? כדאי להכיר !

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

106 בריאות – יתרונות הסיבים הממיסים ! 

סיבים מסיסים, ירקות, יתרונות של הסיבים המסיסים, דנייל חרמון דיאטנית קלינית
סיבים מסיסים, ירקות, יתרונות של הסיבים המסיסים, דנייל חרמון דיאטנית קלינית

מחלות לב הן גורם תמותה מספר 1 בעולם המערבי, אחד מתוך 4 מקרי מוות בארה”ב הם תוצאה של מחלות לב

לחץ דם גבוה, סך כולסטרול וLDL (כולסטרול רע) הם אינדיקטורים למחלות לב. החדשות הטובות הן שגורמים אלו מושפעים מהתפריט שלנו ובעיקר ממאכלים בעלי סיבים מסיסים.

צריכת קטניות, שיבולת שועל, שעורה, אגוזים, פירות וירקות מסוימים, פסיליום ופקטין המצויים בפירות תסייע בהפחתת כולסטרול.  מאכלים אלו מכילים סיבים מסיסים. צריכה יומית של 5-10 גרם מפחיתה כולסטרול ב- 5% ההמלצה של התכנית הלאומית להפחתת כולסטרול היא צריכה של 10-25 גרם סיבים מסיסים ביום כחלק מתפריט דל בשומן רווי וכולסטרול כל זאת על מנת  להוריד את רמת הכולסטרול בדם.

לסיבים פנים רבות, סיבים תזונתיים הם לרוב פחמימות שאינן ניתנות לעיכול ע”י האנזימים בגוף האדם. סיבים מסיסים הופכים במערכת העיכול למעין ג’ל ומותססים ע”י חיידקי המעי הגס.

סיב פונקציונאלי הוא כזה שהופק מצמח או בעל חיים או סונתז והוסף למזונות מעובדים. למשל פסיליום, פרוקטואוליגוסכרידים, פולידקסטרוז ופוליאולים.

סיבים מסיסים הם פרהביוטיים, כלומר משמשים כמצע להתפתחות חיידקים טובים במעיים.

חמשת המאכלים המובילים בהפחתת הכולסטרול בדם:

  1.   1. שעועית – הכוכבת מבין המאכלים העשירים בסיבים מסיסים. כוס אחת של שעועית שחורה מכילה 4.8 גרם של סיבים מסיסים, שעועית לבנה מכילה 4.4 גרם ואדומה 4 גרם. כולן הן בחירה מצוינת.
  2.  2. דייסת קוואקר – קוואקר שיבולת שועל עשירה בסיבים מסיסים, מה שהופך את דייסת שיבולת השועל לבחירה נהדרת. קערת דייסה מ3/4 כוס  שיבולת שועל מכילה 3 גרם של סיבים מסיסים.
  3.  3. כרוב ניצנים – ירקות הם מקור טוב לסיבים מסיסים וכרוב הניצנים בראש הרשימה עם 2 גרם לחצי כוס. קליפת בטטה היא הבאה בתור עם 1.8 גרם ואחר כך אספרגוס עם 1.7 גרם. לכרוב ניצנים מתובל במעט שמן זית, מלח ופלפל אפוי בגריל בתנור ב- 180 מעלות למשך 30-40 דקות יש טעם מתקתק ועשיר שיעבור אצל הסקפטיים.
  4. תפוזים – פירות הן דרך טעימה להשיג סיבים מסיסים ותפוזים הם הבחירה המנצחת, עם 1.8 גרם סיבים מסיסים בתפוז אחד קטן. 4 משמשים עם קליפה יספקו 1.8 גרם. גם אגס ותפוח הם מקור טוב לסיבים וחטיף טוב לדרך.
  5. זרעי פשתן – כף אחת של חמאת בוטנים מכילה 0.3 גרם סיבים מסיסים כאשר בכף כזאת של זרעי פשתן יש 1.1 גרם. אפשר לפזר זרעי פשתן טחונים בדייסה, סלט או דגני בוקר.

לדברי דנייל חרמון דיאטנית קלינית B.SC  קל לשלב מזונות אלו לתפריט היומי שלנו !  דרך קלה ונוחה להקפיץ את כמות הסיבים המסיסים היא לשלב קוואקר בארוחת הבוקר בתדירות גבוהה ולהוסיף קטניות לתפריט השבועי לפחות 3-4 פעמים.

אם אתם אוהבים פירות וירקות וצרכניו הקבועים לא תצטרכו לחשב את כמות הסיבים היומית.

106 בריאות-  דניייל חרמון דיאטנית קלינית B.SC למידע נוסף  054-4919797

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים