כישרונות ויצו חיפה

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

לראשונה תוצג הפקת וידיאו ייחודית ומושקעת. יצירות של בוגרי מחלקות, המרכז האקדמי ויצו חיפה 2020

 תקשורת חזותית | ארכיטקטורה | צילום | עיצוב אופנה | פתיחה: 28.7.2020 | נעילה: 10.8.2020

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב בהתאם להנחיות של משרד הבריאות ובתיאום מראש, אל תחמיצו!! אירוע אומנות ותרבות בועט ומרתק. פסגת היצירתיות!

תערוכת הבוגרים של ויצו חיפה, 2020 הייחודית ביותר בתולדות האקדמיה, מבלי שבחרו בכך. הקורונה יצרה שינויים מרחקי לכת בדפוס הלמידה. מעבר חד ממפגשים פרונטליים המסורתיים, ללימודי זום. ומעבר לכך ולמרות המעבר הקוטבי, התוצרים בהחלט מפתיעים. לטעמי, גם מערך סגל המנחים, והאוצר אלון רזגור, נדרשו לשנות ולהשתנות, להתאים את חומרי הלימוד המובנים למערך הדיגיטלי הדינמי.

אוצר התערוכה: אלון רזגור, מרצה וראש מעבדת המחקר הטכנולוגית.

ראש מחלקת תקשורת חזותית: ירון שין

ראש מחלקת עיצוב אופנה: מירב לביא

ד”ר דנה מרגלית:  ראש מחלקת ארכיטקטורה.

ראש מחלקת צילום: ערן ברק.

צוות המרצים והמנחים נאלץ להעביר פורמט תצוגה אחיד, לכל מאות המסכים בזום, כדי לתת תחושת הרמונית, לאינטראקציה מבנית ברורה, בשל מגבלות המיקום, והמרחב,  תוך כדי שמירה על הפריים. בויצו חיפה לכל מחלקה נקבע פורמט מצגות המתאימות למדיום שלה, והרי לכם התרשמותי הנלהבת.

ביקרתי בכל אחת מהקומות בבניין שהפכו למוזיאון מרשים ומרתק, בתחתונה אדריכלות, האמצעית תקשורת חזותית, מיצגי תלבושות האופנה ומתחם אנימציות כמו היכל קולנוע עצום. השעות עברו כאן במהרה, עד הקריאה לסגירת המקום… רק תגיעו תבינו. 

על קצה המזלג, אל מאחורי הקלעים: כל הפריטים תוכננו להתבצע באותו גודל, כדי לצור חוויה אסתטית השומרת על סדר, פרופורציה והרמוניה, מעבר לאתגר של הסטודנטים, להפוך את המבעים האישיים הפנימיים, למנוע יצירתי וביטוי חזותי ואמנותי אישי.

תכנון הפורמט בהתאמה לטכנולוגיה החדשה המתקדמת והשונה ללימוד דידקטי ומעשי, יצרה בקרב הסגל האקדמי, התחדשות, חשיבה ביקורתית, תובנה והתחייבות לצלחות  הפרזנטציה, כדי להיות רהוטים וקוהרנטיים עם הייצוג במדיום בנוסף לריחוק הפיזי. המציאות הממשית הפכה לעולם של דמיון שופע יצירתיות בכל המובנים.
אין הסחות דעת, הדרישה היא למיקוד ותשומת לב מרבית, כך שכל התוצרים המתקבלים הם פרי תוצרי הלמידה בזום, במערכת מחשוב הדיגיטל.
המאמץ הרב והחוויה החדשנית הביאה עמה תהליך של התחדשות, למרות חוסר האינטראקציות, האופיינית לתקשורת הפרונטלית המסורתית והמוכרת.

אכן הקמת תערוכה ענקית מעוררת השראה, מעין היכל מוזאלי, ההופך את השיטוט בכל מחלקות האקדמיה לחוויה, והנאה צרופה!!  

אופנה

היוצר: נאסר ג’ורג’ 

הקולקציה: Graveyard Funhouse

מעצב את הקולקציה הפותחת את אולם מגמת עיצוב האופנה, אי אפשר שלא להתרגש מהאומן ויצירתו המבטא את אישיותו הססגונית  והמורכבת. תוצר של חיברות בחברה שמרנית, הבוחרת בקידוש דת, לאהבה אישית לסטייל ואופנה.

יצירה פורצת גבולות, בצבעים של טוהר הלבן מול החטא או המוות כשחור, אלו המשלבים בתוכם רצועות הנוכחות בבגד, למרות הרצון להשתחרר מרצועות כובלות הם נוכחים ובולטים.

הקולקציה לוקחת השראה מהכאב, והטראומה של חוסר קבלה חברתי למקום של מתנה כ”קופסה מלכותית קשורה בסרט מלכותי לעולם הדראג, כמתנה לעצמי וכתזכורת לאהוב את עצמי לא לוותר.” מציין ג’ורג’ השרמנטי.

ג’ורג’ נאסר
[email protected]
 054-2944204

georgenasser_studiolab
theartofjojo


אם הייתי ציידת כישרונות מעצבי אופנה, בוודאי הייתי בוחרת בג’ורג’. מעצבת צעירה נוספת שהותירה בי רושם, והזדהות לתחושותיה הבאים לידי ביטוי חזותי באמצעות עיצוב הקולקציה שיצרה שרה שואח. הן מבחינה אסתטית והן מבחינה רעיונית.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

היוצרת: שרה שואח.

 הקולקציה: חוק הלאום

פריט מתוך קולקציית חוק הלאום, יוצרת: שרה שואח,
פריט מקולקציית חוק הלאום, יוצרת: שרה שואח,

לוקחת את הבד לתוך השיח החברתי פוליטי. יוצרת בבד וצבע, נוכחות מרשימה לשקופים.
זהותה, ועיצוב הבגדים כאתר הנצחה לאלו שחוק הלאום הדיר אותם. אלו אשר נתנו את נפשם למען ביטחון המדינה והמולדת, אלו אשר שקלו את בניהם, או הוריהם.

הבגד מעוצב באסתטיקה מרהיבה, ועיצוב אשר מציג בעטיפת הגוף הבד והקפלים הרבים השזורים אחד על השני כמסדר צבאי, מדגישים את העוול, המשמעת והצייתנות למדינה. מול הבגד המסמל את הנעדר  מהשיח.  הזכרון חרוט על הבגד.

שרה שואח, קולקציית חוק הלאום
שרה שואח, קולקציית חוק הלאום

“בעבודה הדגשתי את הכוח של הרוב מול המיעוט’ מציינת המעצבת אשר שכלה את אביה.

אבסורד המלווה אותה, החוויה האישית של מתבגרת שנחשפת לעוול חרוט בכאב, הופך את היצירה לקודש והנצחה. ליבי ליבי עמה. עיצוב קולקציה מרשימה. פשוט מקסים, החיבור שיצרה בין האומנות לכישרון בין הפנים לחוץ.

 

 שואח שרה

[email protected]

054-932-5562

אינסטגרם: sarah_shawah_@

מוזמנים לצפות בשלל העיצובים, לצפיה בסרטון תערוכת המגמה לעיצוב,  לחצו מכאן: 

אכן אוסף של כישרונות. מקוצר היריעה, בלתי ניתן להציג את כולן, טעימה בסרטון, מוזמנים לבקר בתערוכה. כעת אציג מתוך שלל היצירות של המחלקה הבאה.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

דיגיטל אמנות חזותית

גיל המעבר אצל גברים
גיל המעבר במין האחר.

“שמשון”  – בלוג הגות המתמקד ב”גבריות” בעידן הפוסט מודרניות הישראלית.

סרט אינטראקטיבי בועט, על נושא חשוב מאוד,  “גיל המעבר הגברי.”
מחאה וחשיבה מעמיקה על נרטיב שנעלם מהשיח המגדרי. עד כה היה בגדר טאבו, שכיח כבעיה המתקשרת לנשיות. האומן מוציא אותה מהארון. בצורה אינטראקטיבית מרתקת, חדשנית. בורנשטיין משיל מנרטיב גיל המעבר לנשים, יוצר תודעה לתופעה חברתית מודרת, בורנשטיין מטשטש את הבידול המגדרי בינהם.

לא תישארו אדישים, לא תוכלו להמשיך הלאה, בלי לצפות בכל המצגת!! מרתק, ולקרא את נקודות המבט העדכניות, סביב השאלה ״מה זה אומר להיות גבר בשנת 2020?

בורנשטיין אור

 052-5375171

[email protected]

מנהרות הצבא הכובש

היוצר: אדות גיא

מנחים: שחר קובר, ניר פילוסוף, יפעת גלילי.

סרט אנימציה: “הצבא הכובש” יצירה שגרמה לי להזיל דמעה. באופן אישי, העלתה בי זיכרונות מהשרות הצבאי כחיילת בשטחי יהודה ושומרון.

סרט האנימציה הקצר, מחאתי, חותר תחת הקלות הנתפסת מהיות החייל  הכובש החזק. הכל בעני המתבונן. האנימציה מציגה את החייל לשעבר מעלה זיכרונות מעזה. הסרט מעלה שאלות מוסריות ובוחן מה הגבול כשמדובר במשחק מחשב, חיי אדם וניצחון ושליטה על האחר.

“מנהרות הוא סרט אנימציה קצר המבוסס על סיפורים אמיתיים שקרו לאיש יקר לי במבצע צוק איתן” מציין האומן. רציתי להביא לידי ביטוי את הניתוק בתפיסת חוויית המלחמה בקרב החיילים, ע”י שימוש באלמנטים ממשחקי מחשב שהם חלק בלתי נפרד מהדור שלנו והחיילים האלו בסרט. עבודה המציגה פסיפס תמונות עוצמתיות, מה שמילים לא יצליחו לתאר. לא לפספס, אדות גיא, ללא ספק, יגרוף פרסים רבים על עבודתו, אומן דיגיטל רגיש, מוכשר.

אדות גיא

054-6969726

[email protected]

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

היוצר: חוסרים שאעד.

סרט תיעודי קצר. 
“נולדתי וגדלתי ללא לאום וללא זהות, כתוצאה מאירועי העבר” מציין היוצר: “לפני שנולדתי התקבלה ההחלטה לא לקחת דרכון ישראלי כדי שאולי יום אחד נחזור לשליטת סוריה.”
איך אתם הייתם מרגישים? שאעד ממגדל אל שאמס מנסה לתאר את תחושת העדר. עבודת הדיגיטל שערך ומציג לא תשאיר עין יבשה. זהות ללא זהות, חיפוש אחר הרכבת הזהות העצמית, האומן בוחן את זהותו ביחס למרחב.

חוסרים שאעד

052-3344697

[email protected]

_____________

מחלקת עיצוב גרפי

 

ויקטוריה וולך תיאטרון גשר
ויקטוריה וולך תיאטרון גשר

“תאטרון רוסי”

יוצרת: ויקטוריה וולך

מנחים: טרי שרויאר ואבירם בן שושן

האומנית יוצרת קולקציית שלטי גרפיקה חזותית לאובייקט ישראלי סמלי – תיאטרון גשר.  היברידיות המורכבת; מחיבור של שם וכאן, זיכרון העבר והעכשיו, התרבות רוסית והאומנות ישראלית, סמל התאטרון הישראלי הציוני.

ויקטוריה יוצרת  שעטנז המורכב בין אומנות מסורתית מגויסת, הקומוניזם, מטען היסטורי מושרש, בעל סממנים מובהקים לאותם מהגרים ממדינות המשטר הקומוניסטי. הצבעים והאיורים הם סמל הדגל, העבר, הפונטים הם החדשים, מלל חזותי המסמל את ההווה. אותם סממנים סטראוטיפים על המגזר הרוסי, מתחברים יחד לישראליות, ומשם מתלכדים לכדי יצירה מוערכת בפני עצמה. מיזוג תרבותי ומיתוג חדשני לתאטרון גשר.  תיאטרון גשר, מהר לקנות את הזכויות יוצרים מויקטוריה וולך.

ויקטוריה וולך

054-3226432

[email protected]

 לראשונה, התערוכה תוצג כתערוכה וירטואלית ותכלול פרזנטציות דיגיטליות, לצד אובייקטים פיזיים, תוך שימוש בטכנולוגיות וריבוי מסכים ומדיה.

לסיום, אחתום בציטוט דברי פרופסור שמעון עמר “תודה לבוגרים, על העבודה עצומה ומרשימה, המהווה מקור לגאווה למרכז האקדמי ויצו חיפה.

הפיכת המרכז למוזיאון, ולמרכז מבקרים, הינה חוויה מרתקת, המהנה של התקופה המאתגרת הזו בצל הקורונה , זו ששינתה והשפיע על כולנו.  דבר אחד יאמר לזכותה, הציפה את כולנו ואת היוצרים בחשיבה עמוקה על החיים. המלצה של רות תעניקו לעצמכם מתנה שעתיים מלבבים של חגיגת אומנות ותרבות של הדור הבא של ישראל .

תערוכת הבוגרים של המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה 2020 פתיחה: 28.7.2020 | נעילה: 10.8.2020  

רח’ הגנים 21, חיפה,  פרטים נוספים באתר | 1-800-770-990  https://www.wizodzn.ac.il/ 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים