פסטיבל תיאטרון עכו- חווית תיאטרון מרגשת בעיר היפה בישראל

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון חוגג 36 שנים!
4 ימים, 40 הצגות, 5 מדינות, 400 משתתפים

בחוויית התיאטרון הגדולה באחת הערים היפות בישראל

28.9-1.10.15 חוה”מ סוכות, בעיר עכו


האירוע שהפך להיות כבר מזמן למסורת ולאחד מאירועי התרבות הבולטים בישראל ומתרחש על רקע אוצרותיה הטבעיים של עכו: עיר נמל מרהיבה ביופייה עם סמטאות קסומות, המהווים נוף נמל ייחודי ויוצא דופן.

השנה מושקת לראשונה הפלטפורמה הבינלאומית של פסטיבל עכו, שמעמידה אותו בשורה אחת עם פסטיבלי תיאטרון ופרינג’ בעולם. פסטיבל עכו מארח ומקיים קשרים הדדיים עם פסטיבלים ויוצרים מהעולם: חשיפת יצירות פרינג’ בינלאומיות לקהל הישראלי, כיתות אמן ונטוורקינג ליוצרים הישראליים ונקודת מפגש למובילי מדיניות בתחום התיאטרון בעולם- מנהלי פסטיבלים ויוזמות פרינג’. אורחי הפסטיבל השנה יהיו: חֶאף דה גראף– מנהל ארגון Dutch Culture העוסק ביחסי תרבות בינלאומיים של הולנד. גוליאן קאדי מנהל ומייסד פסטיבל הפרינג’ בברייטון. מנהלי פסטיבל הפרינג’ באמסטרדם, שטוקהולם ועוד.

 

הפסטיבל יתקיים במהלך חול המועד סוכות 28.9-1.10 ויכלול אירועים חווייתיים מכל הסוגים: הצגות תיאטרון בבכורה, תיאטרון רחוב, תיאטרון בתנועה, מחול, מיצגים, מופעי מוסיקה, יריד אמנויות ופאנלים חברתיים-תרבותיים. המסורת רבת השנים של פסטיבל עכו ממשיכה להציע פלטפורמה משמעותית ובמה ליוצרים מקוריים, המובילים קדימה את התיאטרון הישראלי והבינלאומי.

לצד הפסטיבל, הביקור בעיר עכו הוא מסע מרגש אל עבר מפואר לצד מרקם אנושי ייחודי- עיר עתיקה בעלת נפש צעירה, בה מתמזגים יהודים וערבים, עולים חדשים וותיקים ותיירים מהארץ ומחו”ל.
המורשת ההיסטורית המרתקת של העיר היא שילוב נדיר של מזרח ומערב, המהווים מקום מפגש ייחודי של אמונות ודתות לצד שרידים מתרבויות שונות- כל אלה הפכו את פסטיבל עכו, לחגיגת התרבות הגדולה בישראל.

פסטיבל תיאטרון עכו- חווית תיאטרון מרגשת בעיר היפה בישראל
פסטיבל תיאטרון עכו- חווית תיאטרון מרגשת בעיר היפה בישראל

התוכנית האמנותית שנבחרה השנה ידי המנהל האמנותי גיל אלון והוועדה האמנותית משקפת מגוון רחב של נושאים, קולות תוכניים ותפיסת חלל תיאטרונית אשר ביחד משרטטים את הלך הרוח והמציאות בחברה הישראלית. השנה יפגוש הקהל את תיאטרון המתכתב עם אמנויות נוספות ומקיים איתם דיאלוג. תיאטרון המשלב אופרה, מוזיקה חיה, וידאו מחול ותנועה. תיאטרון עם יצר הרפתקנות שבודק ומאתגר את הגבולות האמנותיים.

9 ההצגות אשר נבחרו על ידי הנהלה האמנותית של הפסטיבל ויועלו בבכורה:

עבודה בתנועה ותיאטרון של אמנית שעברה בחייה תאונה שגרמה לה לנכות וההתמודדות עם פעולות היומיום הקשות עבורה (בהצגה Practice Makes Perfect), עלילה המתרחשת בראשו של ג’נטלמן בזמן טביעה בים (בהצגה כל הכבוד!), טרילוגיה על פחד בהשראת האירוע ההיסטורי בניו-יורק בו נשרפה מתפרה בה היו לכודות עובדות (בהצגה יאבלק), הקהל מחולק לשני מחנות אויב בסיפור על גורלו של פוליטיקאי שלא מתפשר על האמת ומסרב לדיבור דיפלומטי עקיף ולהתחנפות (בהצגהMC  קוריולנוס), תיאטרון תנועה על זוג צעיר והפועל-משרת בביתם, במסע של סימון טריטוריות בחוץ ובבית (בהצגה זה כל הזמן בורח לי), קבוצת אמנים ישראלית ובינלאומית מחליטה לקיים אירוע אמנותי אחר ושונה על השואה (בהצגה פרלשטיין), מחזמר-אופרה בהשראת הספר של קורט וונגוט. חייל גמלוני והלום שנותק מן הזמן במלחמת העולם השנייה (בהצגה בית מטבחיים 5), התכתבות פוסט-דרמתית עם “מעשה מאבידת בת מלך” של רבי נחמן מברסלב, מסע תוך תודעתי בנבכי הזהות השבורה. מפגש חי בין נקודות מבט תיאטרוניות וקולנועיות (בהצגה הנסיכה לא אוכלת צ’יזבורגר), על קבוצת אמנים שמחליטה להקים את מוזיאון הקונפליקטים (בהצגה על כל צרה שלא תבוא).

בין היוצרים והשחקנים  המשתתפים השנה בפסטיבל: ערן בן זאב, שחקן שזכה בפסטיבל עכו לפני שנתיים בהצגה הזוכה “פפפפפפפ”, הפעם הוא מגיע לפסטיבל בהצגה המבוססת על סיפורו של ויליאם שייקספיר על קוריולנוס, גנרל רומאי, בסיפורה של הרפובליקה הדמוקרטית הראשונה בהיסטוריה, בבימויו של איתי דורון. מוצי אביב ודליה פרידלנדר בהתכתבות פוסט-דרמתית עם “מעשה מאבידת בת מלך” של רבי נחמן מברסלב ביצירתה של רותי אוסטרמן, יוצרת בינלאומית אשר זכתה בפסטיבל עכו 2008. סיון הנדלסמן מביימת אופרת רוק פסיכדאלית, המבוססת על ספרו המופתי של הסופר קורט וונגוט. היוצרים ובני הזוג אופיר בן שמעון ומירב דגן במסע סימונים, מהלכים בין נופים משתנים, נעים על הגבול הדק בין טבעיות לבריונות. יצירה של דניאל כהן לוי ונמר גולן במופע המשלב קרקס חדש, תיאטרון חזותי ופרפורמנס תיעודי. דפני פרלשטיין, יוצרת אשר יזמה מופע בינתחומי חוצה גבולות ושפות המעמיד במרכזו את נושא השואה. יצירתם המשותפת של בני הזוג יואב ברתל ואביגיל רובין על הפחד השזור בחיים ובמוות לאורך 3 דורות באותה משפחה. יעל טל חוקרת את המתח בין הצלחה לרוח והקשר שלה למושג ‘כאן ועכשיו’. יעל חוזרת לעכו אחרי זכייתה בפרס האנסמבל בפסטיבל עכו 2012. נטלי צוקרמן מביימת את מופע חייה המבוסס על סיפורה האוטוביוגרפי.
בתוכנית מופעי הפלטפורמה הבינלאומית  יתארחו: גון מוראן (ארה”ב), בגישתו האנטי-תיאטרלית, יוצר חוויית תיאטרון מכשפת ומקורית. שחקניות המופע Antiwords (צ’כיה ( יוצרות חיזיון מטורף, פוליטי ומלא הומור בהשראת המחזאי, הסופר ונשיא צ’כיה לשעבר, ווצלאב האוול ותוך כך מציפות גם סוגיות מגדריות. חברי קבוצתAlmost human  (אנגליה/הולנד) מעבירים את הרגעים הקטנים, האינטימיים, בחיי צעירים כיום דרך פריזמה של ריבוי מדיות ודרכי התבוננות וייצוג. המופעים יוצרים התרחשויות השוברות את הקוהרנטיות של דמות, עלילה או אמצעי מבע ויחד עם זאת סוחפים אותנו לתוך חוויה תיאטרלית מעוררת מחשבה ורגש. עוד נוכל לראות בפסטיבל: התיאטרון הלאומי של מקדוניה בגרסה מקורית למחזה ישראלי העוסק בגרמניה של שנות השלושים ולהקת תיאטרוןמחול מסין ותהפוך את חומות עכו ל”חומה הסינית” עם מופע ססגוני ומרשים.

אירועי החוצות, יוצרים ואומנים חדשים ימלאו את הרחובות ופינות החמד העתיקות של עכו בשלל עבודות תיאטרון רחוב, מיצגים, פסלי רחוב, מופעי מוסיקה ומחול. בולטת השנה, ההפקה מיוחדת לפסטיבל – “הצוענים באים…” חגיגה צוענית עשירה ואוטנטית, של משפחה נודדת עם הקרקס המיוחד שלה וגם…האמונות תפלות שלהם. גן החפיר יהפוך למשך ימי הפסטיבל למעין קרקס צועני או אולי כפר צועני קטן. הפסטיבל יארח גם את הטרפז העברי – אומני טרפז מעופף שיאפשרו לקהל הרחב להתנסות במעוף הטרפז האווירי ועוד. הקהל מוזמן להסתובב בין המתחמים השונים, לרגע של הצצה בלתי אמצעית בעולמם הקסום של האמנים.

בכל יום במשך כל שעות פעילות הפסטיבל, כל האורחים מוזמנים להתארח בסוכת הפסטיבל, לאכול ולשתות בצל הסכך, להכיר ולהתנסות בחוויית ‘4 המינים’ וליהנות מפעילויות יצירה לילדים, הצגות והרקדות. הכניסה חופשית וללא תשלום.

 

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי: “פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר נחשב לאחד הפסטיבלים המובילים בתרבות הישראלית והשנה אנו מציינים 36 שנים להיווסדו. פסטיבל עכו, אייקון תרבותי בפני עצמו שהפך לשם דבר ממשיך כל הזמן ליצור ולחדש ונותן במה ליוצרים ולשחקנים. אנו שמחים לברך את היוצרים, המחזאים, הבמאים, המפיקים והשחקנים הרבים הנוטלים חלק בפסטיבל ומאחלים לקהל הרב ולתושבי העיר עכו חוויית תיאטרון אחר, מרתקת ומהנה.”

מנכ”ל פסטיבל עכו, אלברט בן שלוש: “פסטיבל עכו ה”לו” ממשיך בדרכו היצירתית בבניית דור ההמשך של התיאטרון הישראלי .מרחב הפעולה באתרים קסומים משרים על היוצרים ארומה וניחוח המשפיעים על היצירה ועל הצופים. השנה פסטיבל עכו הפך לבינלאומי ומארח הצגות פרינג’ מכל העולם וכן משלחת רבת משתתפים מסין. אנו מברכים את כל שוחרי התרבות והתיאטרון הבאים בשערי העיר עכו.”

 

מחירי כרטיסים: 40-75 ₪
לתכניה המלאה וללוח ההצגות : aca

אתר הפסטיבל- www.accofestival.co.il
כרטיסים ניתן לרכוש באינטרנט-
www. http://barak-tickets.co.il/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים