פסטיבל ישראל ירושלים 2016

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

פסטיבל ישראל מציין השנה 55 שנים לקיומו וייפתח ב-24 במאי וימשך עד ל-11 ביוני.
רקדנים בעירום, טרגדייה יוונית במשך 24 שעות, נקודות מפגש בין אמנים ויוצרים מהארץ ומחו”ל, יהיו ברחבי ירושלים בתקופת הפסטיבל.
את הפסטיבל יפתח המופע “מה אומרות עינייך?” מחווה לשושנה דמארי במלאת עשור למותה. המופע יהיה בכיכר ספרא בהשתתפות מירי מסיקה, קרולינה, שי צברי, רביד כחלני והצמד אקו וטיטו.

עם ההנהלה החדשה, המנכ״ל איל שר והמנהל האמנותי איציק ג׳ולי, ממשיך הפסטיבל להציג קו המחבר בין המגמות העכשוויות בזירת התרבות העולמית והישראלית ובין מופעים שמקורם במוכר ובקלאסי ומבוצעים מנקודת מבט עכשווית.

לצד מופעי מקור מישראל יוצגו בפסטיבל מופעים של להקות, אמנים ויוצרים מאוסטריה, איטליה, בלגיה, צרפת, פורטוגל, צ’כיה, ארה”ב וסין.

אירועי הפסטיבל יתקיימו ברחבי ירושלים, אתריה, אולמותיה וחללים מיוחדים: תיאטרון ירושלים, בית מזי”א, בית שמואל, ז’ראר בכר, מרכז המוזיקה משכנות שאננים, כיכר ספרא, כיכר ציון, הצוללת הצהובה, זאפה, מתחם ימק”א, גן החיות התנ”כי, המוזיאון לאמנות האסלאם ועוד.

תיאטרון ופרפורמנס בפסטיבל

מהבמות הנחשבות בעולם, תגיע ההצגה “המלנכוליה של הדרקונים” של הבמאי הצרפתי פיליפ
קן ולהקתו. קן יוצר עולם ויזואלי עתיר דמיון שבמרכזו חבורת רוקרים מזדקנים הנתקעת עם הסיטרואן הישנה שלהם ביער מושלג בדרכה להגשמת חלום: הקמת פארק שעשועים. גברת שנקלעת למקום הופכת לקהל נלהב של מופע מפתיע ואבסורדי שהם מציגים לה תוך יצירת חוויה חזותית הגובלת בפנטזיה.

מסין תגיע סופת רעמים 2.0 של הבמאי העכשווי הבולט ביותר בסין, וואנג צ’ונג. ההצגה דורגה ע”י ה”בייג’ינג ניוז” כאחת מעשרת הפקות התיאטרון הטובות ביותר של 30 השנים האחרונות. גרסת מולטימדיה המשלבת חי על הבמה קולנוע ותיאטרון ומבוססת על אחת מיצירות המחזאות הגדולות בסין של המאה ה-20.

בבכורה ישראלית עולמית תעלה ההפקה “נפילים”- של הבמאי יונתן לוי והמוזיקאי נועם ענבר בהשתתפות: נעם סמל (בתפקיד בגין) ניר שאולוף, מנשה נוי, סמדר יערון (בתפקיד בר רפאלי).

מחול בפסטיבל : יצירות נועזות של יוצרי המחול העכשוויים הבולטים

“יותר מעירום”, המופע האמיץ של הכוריאוגרפית האוסטרית דוריס אוליך ובו 12 רקדנים עירומים מבקשים מהקהל להביט על הגוף באופן אחר: טבעי, אנושי וללא פילטרים ופוטושופ. הם מניעים את הגוף, ניטחים זה בזה, נטרקים על הרצפה, ממוססים את המבוכה ומציפים את הקסם שבגוף הטבעי.

מפורטוגל מגיעה מרלן מונטרו פריטאס עם “על שנהב ובשר – גם פסלים סובלים”, מופע שעלה בבכורה בפסטיבל מונפלייה וזכה להצלחה עולמית. פריטאס יוצרת נשף של “פסלים חיים” הנעים לקצב של טריו מתופפים ומתייחסת לשבטיות אפריקאית המישירה מבט אל האופן שבו המערב מיצב אותה.

הכוריאוגרף האיטלקי אלסנדרו שרוני, כוכב עולה בזירת המחול האיטלקית והעולמית יגיע עם היצירה “פולק-ס – האם עדיין תאהב אותי מחר?” המתכתבת עם ריקוד הפולקלור הבווארי “שופלטלר” ויוצרת פולחן חדש לצלילי מוזיקה מהעת הרומנטית לצד סינת’ פופ בריטי והיפ הופ.

מעולם המועדונים העכשווי יגיע הצמד ססיליה בנגולה ופרנסואה שניו, עם המופע “ילידי האלטרנטיב אומרים כן לעוד הגזמה- טוורק”. חמישה רקדנים וירטואוזים ושני די-ג’ייז מציעים זווית ייחודית על עולם המועדונים.הריקודים טוורק, דאנסהול, קראמפ, האוס מושחזים לכדי אקסטזה על כל גווניה התזזיתיים הצבעוניים, מיניים ואף בוטים.

מוסיקה ישראלית בפסטיבל

במיוחד לפסטיבל יארחו דודו טסה והכוויתים את יהודית רביץ ומירה עוואד למסע ברפרטואר של סבו ואחי סבו של טסה, האחים צלאח ודאוד אלכווייתי ,מגדולי המוזיקאים של עיראק. המופע הוא חלק מהפרויקט המפורסם של טסה ושותפו ניר מימון, במסגרתו יצא בשנת 2011 האלבום שהפך לאירוע מכונן ואלבום ההמשך “עלא שוואטי” שיצא לאור ב-2015.

אירוע מוסיקלי פתוח לקהל יתרחש בגובה של 45 מטרים, בראש מגדל הפעמונים של ימק”א. במסגרתו ינגן הפרופ’ גבי שפלר על מערכת הפעמונים הייחודית שבראש המגדל, עיבודים לשיריה של נעמי שמר, שירי רחל, ושירי ארץ ישראל היפה.

הפסטיבל יינעל באירוע פסטיבלי מיוחד המתפרס על פני 24 שעות רצופות: “הר אולימפוס: להלל את פולחן הטרגדיה” שיא יצירתו של היוצר הבלגי הענק יאן פאבר. פאבר ו-27 שחקניו מזמינים את הקהל לחוויה של פעם בחיים וסוחפים את הצופים אל אזור דמדומים שבין פנטזיה למציאות ומפגש עם דמויות מהמיתולוגיה היוונית ובהם: מדיאה, אנטיגונה, אדיפוס ואודיסיאות. סיפוריהם מובאים בכלים עוצמתיים על צדדיהם האפלים ביותר: יריבות, נקמה, ניאוף, אונס, רצח ומלחמה. במהלך האירוע ישנה תיאטרון ירושלים את פניו ויהפוך למתחם ובו אזורי מנוחה, מפגשי העשרה, מתחם תנועה וחילוץ עצמות ודוכני אוכל ושתייה.

מאת : חנה קלופפר

 

 

photo by Emile Zeizig photo by Andrea Salzmann

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים