ספוטלייט סרט חובה! צוות שחקנים מנצח לתסריט מבעית ומחריד

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

כל עיתונאי וכל מי שרוצה להיות עיתונאי, חייב במיוחד לצפות בסרט!

ספוטלייט, סרט מרתק, צוות שחקנים מנצח לתסריט מבעית ומחריד.

ספוטלייט, דרכו אפשר לראות מקרוב כיצד מערכת עיתון בעלת יושרה עיתונאית ומקצועית פועלת במקרה של חשיפה מזעזעת, חברה יציבה ואחראית יכולה לבקר את עצמה ולהוקיע מוסד או ארגון שוטה. גם אם זה נראה בלתי נתפס, לחקור כדי לחשוף עובדות עגומות ומזעזעות כדי לעצור את שרשרת הכיסוי או הגנה.

ספוטלייט
SPOTLIGHT
ארה”ב 2015

בימוי: טום מקארת’י
תסריט: ג’ון סינגר, טום מקארת’י
הפקה: מייקל שוגר, סטיב גולין, ניקול רוקלין, בליי פאוסט
צילום: מסנובו טאקיאנגי
עריכה: טום מקארדל
פסקול: האוורד שור

בהשתתפות:
מייקל קיטון – וולטר ‘רובי’ רובינסון
רייצ’ל מקאדמס – סשה פייפר
מארק רופאלו – מייק רזנדנז
ליב שרייבר – מארטי ברון

אורך הסרט: 128 דקות
הסרט מופץ ע”י א.ד מטלון פורום פילם ומגיע לבתי הקולנוע ב- 21.1.2016

תקציר:

סיפורם האמיתי והמדהים של צוות עיתונאים חוקרים, זוכי פרס הפוליצר של הבוסטון גלוב –  “ספוטלייט”. בשנת 2002 בוסטון והעולם הוכו בתדהמה מחשיפת הטיוח השיטתי של הכנסייה הקתולית על פדופיליה נרחבת שבוצעה על ידי כמרים . הסרט יצא בארה”ב ומסתמן כאחד המובילים בעונת הפרסים הקרובה עד לדרך אל האוסקר.
מרטי ברון (ליב שרייבר) עורך חדש של הבוסטון גלוב, מכוון  את צוות העיתונאים ספוטלייט למעקב אחר כומר מקומי שהואשם בהתעללות מינית בעשרות מחברי הקהילה הצעירים במהלך 30 שנה. מודעים לכך שתחקיר על כנסייה קתולית בבוסטון זו לא משימה פשוטה, העורך וולטר “רובי” רובינסון (מייקל קיטון), הכתבים סשה פייפר (רייצ’ל מקאדמס) ומייקל רזנדנס (מארק רופאלו) והתחקירן מאט קרול (בריאן דארסי ג’יימס) יצללו עמוק יותר ויותר אל תוך נבכי התיק.
על אף התנגדות נחרצת של אנשי הכנסייה, בוסטון גלוב מפרסם את המאמר החושפני ופורץ הדרך שערכו בינואר 2002, ומוביל לגילויים דומים ביותר מ -200 ערים אחרות ברחבי העולם.

על ההפקה:
הבמאי טום מקארת’י מספר: “ראיתי את הסרט הזה כהזדמנות לעשות ממנו דוגמא:  סוג ההשפעה שיכולה להתרחש כאשר יש לך עיתונות ממומנת היטב על ידי אנשי מקצוע מנוסים. מה יכול להיות חשוב יותר מגורלם של הילדים שלנו?”
מקארתי מציין: “אני גדלתי כקתולי אז יש לי הבנה גדולה, הערצה וכבוד למוסד הזה”, הסיפור הזה  לא על להכפיש את הכנסייה, מטרתו לשאול ‘איך דבר כזה קורה?’ איך ההתעללות יכלה להימשך במשך עשרות שנים מבלי שאנשים עומדים ואומרים משהו?”

לסיום חובה, אל תחמיצו!!

ספוטלייט ההמלצה שלי רות ברונשטיין

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים