משולחנו של הסולטן: מסעדת אל סולטאן בבית זרזיר

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

בכניסה ליישוב הבדואי “בית זרזיר” ממוקמת מסעדה בדואית -ערבית אותנטית שבהחלט שווה ביקור!!המסעדה ממוקמת  בלב שדות עמק יזרעאל, על עורק תחבורה מרכזי בין צומת רמת ישי לצומת המוביל. ביקור במסעדה זה , ללא ספק,  חווייה קולינארית באווירה חמה משפחתית ואדיבה. המסעדה ידועה כמקום מפגש קבוע לתושבי היישובים הקהילתיים והמושבים בעמק ,אתנחתא נעימה וארוחה דשנה . המאכלים המוגשים לשולחן טריים בעלי ארומה משכרת עשויים ממיטב חומרי הגלם .

מסעדת אל סולטאן
מסעדת אל סולטאן

מנהל המסעדה השף סולטן אל-פול, בעל וותק של מעל עשרים שנה בתחום ההסעדה. סולטן קיבל באהבה את מגוון המתכונים הביתיים מאימא ג’מילה ומסבתא אניסה ואתם נהנים מאוכל עשיר מרכיבים .סולטן מביא את בשורת המטבח הערבי להמוני בית ישראל אשר גודשים את המקום בכל ימות השבוע מכל חלקי הארץ. מאימא ג’מילה ינק גם את המוטיבציה חסרת הפשרות להצליח. לדברי סולטן “כשהייתי נער צעיר, אימא שלי הודיעה לי ולאחיי הצעירים בעצב שאין מספיק כסף לקנות אוכל כי אבא לוטפי חולה סכרת ואינו מסוגל לעבוד. ברגע הזה נשבעתי שאעשה כל שביכולתי בשביל לא להגיע למצב כזה, לא להחסיר ממשפחתי, מהאישה ומהילדים כלום, ולהתפרנס בכבוד ובשפע. חשוב לי שלא ייחסר להם כלום ושלא יצטרכו להיות טרודים ומודאגים ולחוות את המצוקה שאני חוויתי כילד. החלום שלי הוא להתרחב, להקים מספר מסעדות דומות בפריסה ארצית, ולהביא את מטעמי המטבח הבדואי-ערבי גם לתושבי תל אביב ומרכז הארץ”.

“מנוחה היא מילה שאני בקושי מכיר”, מספר סולטן על העבודה האינטנסיבית במסעדה ההומה. “אני לא נח לרגע, ועובד כל הזמן, ממש סביב השעון, כולל סופי שבוע שהם זמן לחוץ במיוחד בעסקי ההסעדה. לפעמים אנו צריכים להיערך להאכיל מאות אורחים בקייטרינג על טהרת הבשרים בשמחה משפחתית עם בשר טרי “על האש”, סלטים, ממולאים ומאכלי קדירה שונים. העבודה היא קשה במיוחד, תחת לחץ זמנים די מטורף. אבל אני אוהב לדבר עם אנשים שמגיעים לאכול במסעדה, לשבת איתם על כוס קפה ולשמוע את הסיפורים שלהם. זה עבורי סוג של מנוחה”. מנות הפתיחה שמעמיס לנו המלצר על השולחן כוללות עלי גפן ממולאים ורעננים , מני קובות נימוחות בפה, כרובית בטחינה עדינה ומגוון סלטים רב לפי בחירה . מגוון הבשרים המוצעים “על האש” מגיעים היישר משני האיטליזים האיכותיים שמחזיקה המשפחה בשפרעם וכפר יאסיף, כך שאת אילן היוחסין של כל שיפוד עסיסי יודע צוות המטבח לדקלם מתוך שינה. כל אלו גרמו לשמועה להתפשט ,למסעדה נוהרים מכל הארץ במיוחד אלו שבדרך לגליל או לצפון , המסעדה מגישה חומוס מעולה (לפי פרסומים בתקשורת שראיתי במסעדה, מופיע “הכי טובה בארץ” ,המלצות מפה לאוזן, או במקרה זה: מפה לפה…) חומוס שגרם לביסוס המוניטין שלה כמסעדה בדואית (ככל הנראה גם יחידה מסוגה) מצוינת- בלי פוזה מיותרת, פשוט אוכל טרי וטוב ובמחיר שווה לכל נפש.

מסעדת אל סולטאן
מסעדת אל סולטאן

מנות החומוס שאי אפשר להפסיק לנגב מוגשת בקערת חרס עם פיתות חמות וטריות המגיעות הישר מהמאפיה .  כדורי פלאפל חלומיים, מני מאפים וממולאים מוגשים בנפרד וסלטים טריים מגוונים לפי העונה ,מתובלים בדיוק במידה הנכונה. כל המנות מוגשות באווירה חמה ונעימה. במקביל מתמחה השף סולטן בקייטרינג ערבי מסורתי לאירועים משפחתיים לשבתות וחגים. בין “מנות הדגל” שמוגשות במסעדה בולטת המקלובה העשירה העשויה מפרוסות עבות ועסיסיות של נתחי בשר כבש משובחים, המנסף המתנוסס בגאון על גבעת אורז בתיבול ייחודי שקנה מוניטין אזורי, וכמובן החומוס מעותר הצנוברים שמוגש חם, רך וטרי, חומוס שאפשר גם לקנות לפי משקל, ללא חומרים משמרים, על בסיס “לקנות-ולטרוף !”.

אחרי ארוחה ב”אל סולטן” לא נותר אלא להישען לאחור, עם חיוך רחב ושבע, לנסות לעצור את תנועת הניגוב שעברה זה מכבר לאינסטינקטיבית ורק להביט בסיפוק בצלחות שנותרו מיותמות מהטעמים שעברו במסורת ולהמתין לפינוי חד וחלק של השולחן, עד לביקור הבא.

לסיכום, צוות המסעדה מכניס אורחים כמו שרק ערבים יודעים לעשות, את המנות קשה עד בלתי אפשרי להפסיק לאכול, המקום מקסים ומזכיר בתי אוכל בניכר והאווירה אותנטית.

בסופי שבוע המקום מפוצץ ולכן רצוי מאוד להזמין מקום מראש. ה”המלצה שלי ” חובה לבקר ועדיף לצום לפני שמגיעים…

להזמנות מסעדת אל סולטאן: טלפון 04-6514544 אתר:  www.soltan.index.org.il

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים