מנופים 2015- פסטיבל לאמנות עכשווית

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

מנופים פסטיבל לאמנות עכשווית בירושלים

מזמינים אתכם ליהנות חינם מפסטיבל האמנות השנתי בירושלים, היוצא לדרך זו השנה השמינית. יתקיים במשך שבוע בין 15-22 באוקטובר 2015 בכל רחבי הבירה.

פסטיבל ‘מנופים לאמנות עכשווית בירושלים’, חושף את היצירה התוססת והמורכבת בעיר ומזמין את הקהל לעשרות אירועי אמנות ותרבות מקוריים שיתקיימו בגלריות, בחללים אלטרנטיביים, בחיק הטבע, במרכזי תרבות, במבני תעשייה ובמרחב הציבורי.
מנופים – פסטיבל לאמנות עכשווית בירושלים, מיזם עצמאי הפועל לקידום אמנות ויצירה בירושלים אשר נולד מיוזמתם של אמנים החיים ויוצרים בעיר, והוא פועל לאורך השנה כולה.

בערב הראשון של הפסטיבל, יתקיימו עשרות אירועי פתיחות של תערוכות בגלריות וחללי תצוגה. בנוסף ייהנו המבקרים משאטלים, ללא תשלום עד חצות.

במהלך השבוע יתקיימו מדי ערב, באזור אחר בירושלים, אירועי תרבות ואמנות מקוריי

בין האירועים המרכזיים בפסטיבל “מנופים” 

מבט על: פדגוגיה -בבניין משרד החינוך
התכנסות בנושא חיבורים בין אמנות, חינוך ופרפורמנס

ברחבת משרד החינוך, שולחנות עגולים בהשתתפות תלמידי מגמות האמנות בירושלים ומנהלי תחומי דעת. ממזכירות הפדגוגית במשרד החינוך. לאחר מכן מיצג של האמן האיטלקי ריקרדו פאזי מקבוצת  Muta Imago

סיור לילי בין מספר זירות מיצג בבניין משרד החינוך
בין האמנים המשתתפים:
הילה רוח, בן סגרסקי, זהר קוואהרדה, אוצר: אלעד ירון
בשיתוף כנס פרפורמנס 0:4 בית הספר לתאטרון חזותי והמזכירות הפדגוגית, אגף אמנויות והפיקוח על האמנות החזותית.

כנס: “מנועים דוממים” על חופש הביטוי באמנות
שיח ציבורי בנוגע לשאלה מסעירה את החברה הישראלית, מהו חופש הביטוי היצירתי וגבולותיו? אחת מן התביעות והדרישות מן האמנים להפעיל צנזורה עצמית ולא לחרוג מהמיינסטרים הקיים. בין המשתתפים: הכותב אלון מזרחי, האמנית נטלי כהן וקסברג, פורת סלומון ועידית עמיחי 
יוצרות הכנס: רינת אדלשטיין ויעל רוכמן

מקהלות בבניין כלל
מבנה האמפי הטבעי והאקוסטיקה הייחודית של ‘בנין כלל’ בירושלים , יהפכו למשך ערב חד פעמי, למקום שוקק מוזיקה. לבמה מסתובבת של מופעי שירת מקהלות. סימפוניה של קולות עצמאיים.
אוצרת: יהודית שלוסברג יוגב. ייעוץ מוזיקלי: מרב בן דוד

בגג הבניין של כלל, מוסללה מפריחה את האורבני לריאה ירוקה בעלת חקלאות אורגנית, שפע של עצים וצמחי פרי וירק, כוורת לעשיית דבש ועוד 

CYMERA_20151012_123256 CYMERA_20151012_123318

 ״פרופגנדה״  אמנות על שלטי פרסום חוצות בעיר

״פרופגנדה״  יבחן את השימוש בטכניקות המניפולטיביות של שלטי הפרסום והמסרים שבהם חודרים ומחלחלים אלינו, במערך שיטתי סמוי ומחושב. על מנת לחשוף ולפרק את מנגנוני התעמולה על פי המושג  של גופים בעלי אינטרסים מסחריים, כלכליים ופוליטיים השואפים להטמיע כך בתודעתנו התנהגויות ועמדות המשרתות אותם. יוזמים ואוצרים: אסף כהן ויצחק מזרחי – אוצרת שותפה: טל שטדלר

ארועים נוספים: סיור עירוני עם קבוצת מוסללה, אופרת ימי ביניים סוריאליסטית במזקקה, שבת עם הילדים – סדנאות מרתון טבע באמנות, הגלריה לטבע באמנות  -התחנה לחקר ציפורי ירושלים. הסימפוניה הגדולה, אירוע משותף לגלריות ולשכנים בנחלאות, שיחת סלון בגלריה נורה, , שבי שרפלר ממסעדת ‘עזורה’ בשוק מחנה יהודה, מארח את הקהל לסדנת בישול לא שגרתית וארוחת ערב משותפת, פרפורמנס בבצלאל 7, חפלה בחצר באגריפס 12, מקבץ מופעים במוסך – עונג שישי וקבלת שבת בסדנאות האמנים ועוד.

בין התערוכות המרכזיות ב’מנופים – פסטיבל לאמנות עכשווית בירושלים 

צילום מגלריה ויז׳ן נח פולברג - צילום רות ברונשטיין 106iiישראל לייף סטייל
צילום מגלריה ויז׳ן נח פולברג –

גלריה ויז׳ן נח פולברג לצילום – איסלנד דיוקן עצמי
פתיחה: 15.10.15 – נעילה: 26.11.15
הצלמת אניישקה סוסנובסקה משווה את עבודתה לטוויית סיפורים שבהם ארוגות שאלות ללא תשובות. צילומיה מעניקים מבטים חטופים על חייה, הדימויים – של עצמה ושל סביבתה, מהווים יומן חזותי ודיוקן עצמי מוחצן ואקספרסיבי. בכל עבודותיה ניצב ברקע הטבע האיסלנדי החשוף. אוצר: דורון אדר.

הגלריה החדשה ע״ש נגר – ביה”ס מוסררה 

פלורה פלשתינה
 פתיחה: 15.10.15 – נעילה: 24.12.15
אמנים מרקעים תרבותיים וגאוגרפיים שונים, בוחנים את הנראות הויזואלית והפואטית של פני השטח בישראל העכשווית. התבוננות על מאפייניו הגלויים והתת-קרקעיים. אמנים: לארי אברמסון, אברהם אילת, ליאת אלבלינג, גלעד אפרת, נדב אריאל, נורית גור לביא קרני, ענת זכריה, איילת השחר כהן, איריס אליה כהן, יוסף כהן, אברהם מלבסקי, חגית מירון, דויד עדיקא, סהר עדס, רועי קופר, אסף רומאנו, יחזקאל רחמים, קארין שבתאי, טל שוחט, דור שרון. אוצר: אבי סבג / עוזרת אוצר: אלמוג גז

גלריה ברבור

ebb and flowחנאן אבו חוסיין
פתיחה: 15.10.15 – נעילה: 13.11.15
עבודת המיצב של חנאן אבו חוסיין עוסקת ברצח ובדיכוי נשים. כמעט כל חודש נרצחת בישראל אישה בידי קרוביה תחת מעטה התרבות והמסורת, בטענה שהיא מחללת את כבוד המשפחה. הממסד מסייע להשתקה בסירובו להתערב בענייניהן הפרטיים של המשפחות. גם הנשים עצמן בוחרות שלא לדבר על הנושא, והרוצחים נותרים חופשיים, מצהירים שבמעשיהם טיהרו את שם משפחתם.

סדנת ההדפס ירושלים

משה גרשוני: ימי חיינו
פתיחה: 15.10.15 – נעילה: 31.12.15
תערוכה מקיפה של עבודות ההדפס של משה גרשוני, אשר יצר  בין השנים 2005-1982. בתערוכה עשרות הדפסי רשת, תצריבים וספרי אמן הפורשים את סגנונה האקספרסיבי – מבוסס על חיבור בין דימוי חזותי למילולי, שילוב בין חדש להדפס עתיק ומסורתי, מיזוג מודע בין הטבעות הגוף להיבט השכפול של המדיום. אוצרים: אירנה גורדון, אריק קילמניק.

תערוכות נוספות:

נירה פרג – הזכות לנקות בית טיכו – 9.9.15 -1/12016 

סימני חיים – שרון פז ויורגן זלצמן בית הנסן – 15.10.15 – 15.11.15

ישראל העתידית – 2048 – Voice Over, תערוכה יומית בפארק המסילה

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

עינב זיו איילון מיצב מנייר במתחם האמנות נוקטורנו צילום:106ilאמנות ולייף סטייל
עינב זיו איילון מיצב מנייר במתחם האמנות נוקטורנו

למידע מפורט ולוחות זמנים של כל אירועי מנופים 2015 –

www.manofim.org

 

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים