מהשומרון יצא סוד – הכרמים של “טורא”

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

אזור השומרון, חזרתי לבקר! נוסטלגיה וגעגועים לטבע פראי עם צמחי בר, הנפרש במלוא תפארתו, הובילו אותי לסיור מהנה במיוחד. אדמות הטרה-רוסה הסלעית בשומרון, לבשו נוף כרמים וגפנים מפונקים, מהם מייצרים את יינות טורא המשובחים והמרוכזים באיכותם. יקב טורא, מרכז המבקרים, הר גריזים אתר רשות שמורות הטבע, שלל ישובים ותושבים רבים מחכים לביקורכם בשומרון. 

יקב טורא ארומה משכרת, המשלבת תנאי מזג אויר ייחודיים של גובה, תנאי קור, לחות, סוג אדמה עם ידע ואהבה לאדמה. תנאי גידול מצוינים, מניבים את סוד התוצאה. סיפור ראשית הקמתו ב 2003 מרתקת. תחילה הוקם כמטע כרמים “לא חשבנו להקים יקב”, הספקת הבציר הראשון של הגידולים המשובחים והחדשים שלנו באזור, עבור יצור יינות כרמל, ריגשו אותי במיוחד” מציין ארז בן סעדון, בעל המפעל החקלאי. החזון ואהבה לאדמה, הוא גם סיפור אהבה רומנטי בין בני הזוג ורד(42) וארז(44), שנכון להיום מעסיקים כ 28 עובדים, צמיחה עם ייצור של כ 100 אלף בקבוקים השנה. יצוא כ % 40 לארצות רוסיה, ארה”ב, פנמה, אירופה מעבר לשוק המקומי. כל זאת, למרות הקשיים שנחלו להם בתחילת הדרך.

יקב  “טורא” שפרושו בארמית “הר” מייצר יינות, משטחי כרמים בשומרון המשתרעים על שטח של כ- 300 דונם על הר בגובה 850 מטר, חשוף לרוח מערבית, 16 מעלות בלילות הקיץ עם לחות של 98%, ומינוס 4 מעלות בחורף ולפעמים גם שלגים.

את היינות ניתן להשיג: ברשת “דרך היין”. חינאווי, שר המשקאות, במלונות הילטון, ובמרכז המבקרים ביקב טורא.

מרכז המבקרים מזמין אתכם לבקר בחו”ל המועד פסח, חינם.

במרכז המבקרים של היקב יתקיימו פעילויות חינם לילדים ולהורים:  טעימות יין ושמן זית תוצרת היקב, מפגש עם המייסדים ורד וארז בן סעדון בעלי היקב, שיספרו לכם כיצד ואיך הקימו את היקב, הסבר על עולם היין כמו תהליך ייצורו והפקתו.

הקרנת סרט הסבר מיוחד על תהליך ייצור היין ביקב לילדים.

מרכז מבקרים יקב טורא, יישוב רחלים.

זמני פתיחה בחוה”מ פסח

21-24 אפריל בין השעות 09:00-17:00. ב-25.4 בין 10:00-13:00

כניסה ללא תשלום. 

לתיאום: 052-7966613 חנות האון ליין: https://shop.turawinery.com/

בכל ימות השנה, מרכז המבקרים עורך סיורים במקום, לקבוצות 25 לאדם הכוללים: טעימות יין ושמן. לגמלאים ב 15 שח.
אפשרויות: הזמנת אוכל לאירועים פרטיים עם קייטרינג בשרי או פלטות חלבי. בהתאם לדרישת הלקוח.

בסיור במקום, אנחנו נהננו מאירוח מהנה וארוחה בשרית טעימה, לצד יינות טורא המעולים והמשכרים.

מרכז המבקרים מעוצב בטוב טעם, באווירה נעימה ומזמינה. כאשר את כל קירותיו מעטרים שלל תעודות ופרסים בהם זכו היינות של המותג.

מרכז מבקרים יקב טורא, תיירות בשומרון
ארוחה בשרית מרכז מבקרים יקב טורא, תיירות בשומרון

על ניהול ושיווק מרכז המבקרים והיינות מנצחת ורד בן סעדון, אישה יפה, כריזמטית, עוצמתית ובלתי מתפשרת. ורד נולדה בהולנד, למשפחה ניצולת שואה מעורבת, אשר קשרה את גורלה האישי המשותף ליהדות. (על המשך סיפור האהבה כדאי שתחכו לשמוע מורד…)

מתנות לפסח?

ליקב טורא 10 מארזי חג ייחודיים תוצרת טורא עם מוצרי בוטיק יוקרתיים לפי בחירה. במחירים החל מ- 89 ₪.  ניתן לרכוש בחנויות המובחרות, ביקב, בהזמנה טלפונית בחנות האון ליין: https://shop.turawinery.com/

יקב טורא מארזים לחגים
יקב טורא מארזים לחגים

 להגיע לשומרון זה להגיע לבקר בשמורת הר גריזים

הר גריזים’ אזור בעל היסטוריה ענפה, מיקומו וגובהו 884 מטר מעל פני האדמה, היקנו לו חשיבות אסטרטגית.

ההר ידוע כקדוש לשומרונים, אליו הם עולים 3 פעמים בשנה. מיותר לציין, כי עבור היהודים, המקום מיתולוגי וקדוש לא פחות. משנת 1980 עלו לכאן מתיישבים יהודיים.  השומרונים שחיים כאן, הם העדות להמצאות אתר מורשת עתיק וחשוב, למרות שאינו מוכר ומוכרז בינלאומית.

מ2012 שמורת הר גריזים מנוהלת ומאובטחת מ 2012 על ידי רשות הטבע והגנים. השומרונים המתגוררים בסביבתה, אפשרו לרשות הטבע והגנים, לפתוח כאן מרכז מבקרים שינציח את הארכאולוגיה שנשתמרה בו, מעבר לתצפית מרהיבה על רחבי השומרון השרון והצפון. למעוניינים להכיר את מורשת השומרונים ולבקר באזור הקסום. אילן כהן, מנהל האתר מטעם רשות הטבע והגנים ישמח לענות על כל שאלה לפרטים 02-5950077 או  050-2246747

תצפית מהר גריזים, תיירות רות ברונשטיין
תצפית מהר גריזים, תיירות רות ברונשטיין

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים