חדש בקולנוע: ‘איש נובמבר’ עם פירס ברוסנן

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הסרט יעלה לאקרנים בישראל ב- 28.08.2014 .בסרט פיטר דברו (פירס ברוסנן) הידוע בשם הקוד “איש נובמבר” הוא סוכן CIA מסוכן בעל כישורים יוצאים מן הכלל שמקבל הצעה לחזור מפרישה עבור משימה אישית מאד… עליו להגן על עדה חשובה, אליס פורניר (אולגה קורילנקו), שיכולה לחשוף את האמת מאחורי מזימה עתיקת יומין. במהרה הוא מגלה שהמשימה הזו הופכת אותו למטרה מחברו לשעבר ובן חסותו מה-CIA  דיוויד מייסון (לוק ברייסי). כשהחשדות לגבי חפרפרת בארגון גוברות, דברו לא יכול לסמוך על אף אחד וכל הכללים משתנים.

הסרט נובמבר
הסרט נובמבר

איש נובמבר מותחן ריגול בן זמננוסיפור אפל וריאליסטי ששורשיו נעוצים בסרטי הריגול של פעם. פירס ברוסנן השחקן הראשי מגלם את פיטר דברו, איש אשר חי חיים שקטים ונשאב בעל כורחו חזרה לתוך ימיו בסוכנות ה-CIA בשביל משימה אחת אחרונה. לברוסנן, אשר מוכר לקהל מדמותו של ג’יימס בונד בשנות התשעים, יש כבר ניסיון רב בעולם הריגול.

ברוסנן מסביר את המורכבויות של דמותו: “דברו מורכב. הוא איש שהיה בשטח המון שנים. הוא מלומד וחכם אך עם זאת עדיין רוצח מיומן, והוא מעונה ומוכה טראומה מעברו. יש לו ציפוי של אדם נורמלי ועם זאת הוא עדיין נרדף ע”י “חטאי” העבר שלו. אנו פוגשים אותו כשהוא נע באי נוחות בין עברו האפל כסוכן ובין חייו המעודנים והמתורבתים.

הבמאי רוג’ר דונלדסון מגדיר את דמותו של דברו כ”בעל אופי קשוח, חסר רחמים ועגמומי אשר קיבל את הכינוי “איש נובמבר”- תחילתו של החורף כאשר הכל מת…ופירס באמת נענה לאתגר ועושה עבודה נהדרת עם הדמות הזאת. “

דברו עומד מול דיויד מייסון, צעיר נחוש וקטלני סוכן CIA שהיה בן טיפוחיו וחברו של דברו, וכך, הצייד הופך לניצוד. דברו עיצב את מייסון למי שהוא היום, לכל אחד מהם יש כישוריים ויכולות ייחודיים שמביאים אותם להתעמת עם נקודות החוזק והחולשה של כל אחד מהם עד לקרב הסופי והמר שמנוהל ע”י אנשים אחרים. הליהוק של מייסון דרש למצוא צעיר שלא יגלם רק סוכן נחוש וחסר רחמים, אלא שגם יכיל את הרגשות המורכבים שהוא חש כלפי מטרתו הנוכחית. המפיקים מצאו את כל זה בשחקן אוסטרלי צעיר, לוק ברייסי: “מייסון רוצה להוכיח את עצמ ולהראות מה הוא שווה. דברו היה כמו דמות אב בשבילו”, אומר ברייסי על דמותו.

 הצוות:

רוג’ר דונלדסון (במאי): בין הסרטים הבולטים שביים: “קוקטייל”, “פסגת דנטה”, “הבאונטי”, “מין מסוכן”, “הג’וב הבריטי”, “רודף צדק”.

אולגה קורלינקו (אליס): התגלתה בסרט “קוואנטום של נחמה”, מסדרת סרטי ג’יימס בונד. השתתפה בסרטו של הבמאי הישראלי דני לרנר “קירות”. ובסרטים “היטמן” ו”שבעה פסיכופתים”. זכתה בפרס המבקרים של בוסטון כחלק מאנסמבל השחקנים של האחרון והייתה מועמדת לפרס שחקנית המשנה של פרסי האמפייר בריטניה על תפקידה בקוואנטום של נחמה.

פירס ברוסנן (פיטר): היה מועמד לשני פרסי גלובוס הזהב. אחד לסרט “מטאדור”, ופרס נוסף על תפקידו בסדרה “Nancy Astor”. בין סרטיו הבולטים של ברוסנן ניתן למנות את סדרת סרטי ג’יימס בונד: ״גולדן איי״,”מחר לנצח”, “למות ביום אחר”, “העולם אינו מספיק”, ובסרטים: “אהבה בועטת”, ״הפלישה ממאדים״, ״שתי פנים למראה״, “מחר לנצח״, ״העולם אינו מספיק״, ״למות ביום אחר״, ״סופר הצללים״, ״פרסי ג׳קסון וגנב הברק״ ועוד.

הסרט נובמבר
הסרט נובמבר

לוק ברייסי (דיויד מייסון): השחקן יליד אוסטרליה , נחשב ביום לאחד הכוכבים המבטחים בהוליווד. הוא כבר מלוהק  היום לשני סרטים חדשים: Point Break   רימייק לסרט נקודת שבירה.  ו” הטוב שבי ”  על פי הרומן  מאת ניקולאס ספארס. עוד הופיע  ב ” סוגרים חשבון ”  ובסידרת הטלביזיה  ” קרוב רחוק”.

בימוי: רוג’ר דונלדסון

תסריטאים: מייקל פינץ’, קארל גידוסק. מבוסס על ספרו של ביל גרינגר There are no spies

מפיקים: שרירם דאס, ביו סנט קלייר

צילום: רומיין לקורבס

עריכה: ג’ון גילברט

משתתפים:

פירס ברוסנן- פיטר דברו

אולגה קורלינקו- אליס פורניר

לוק ברייסי  – דיוויד מייסון

ארה”ב 2014   הסרט יעלה לאקרנים בישראל ב- 28.08.2014 הפצה: פורום פילם יחסי ציבור: כרמל רבינוביץ-אריה ברק

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

תגובה אחת

סגור לתגובות.

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים