אדריכל המדינה אריה שרון

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

התערוכה אריה שרון אדריכל המדינה.

אוצר: ד”ר ערן נוימן 

הפתיחה: יום שישי – 13 אפריל 2018 – בשעה 12:00

האוסף מתייחס סביב הפעולה של יצירת אמנות אדריכלות בתכנון המדינה. אלו הם אבני תכנית המתאר הראשונה של המדינה, ולכן שם התערוכה  אריה שרון אדריכל המדינה.

התערוכה “אריה שרון: אדריכל המדינה” מציגה לראשונה רטרוספקטיבה של אחד מאבות האדריכלות הישראלית, תערוכה מרתקת על המורשת של אחד מהאדריכלים הישראלים הפעילים ביותר במאה ה-20.  במלאות 70 שנה למדינת ישראל, התערוכה אותה אוצר ד”ר ערן נוימן, מציעה מבט מקיף ופרשני החושף את השפעתו העצומה של שרון על יצירת המרחב הישראלי והקמת המדינה. התערוכה מהווה תוצרים ממחקר ועניין בתחום האדריכלות מנקודות מבט ביקורתיות ומחקריי עומק , זו לא תערוכה רטרוספקטיבית כאקט סיכומי.

אריה שרון (1900 – 1984), הזוכה הראשון בפרס ישראל לאדריכלות (1962), יליד גליציה , ממייסדי קיבוץ גן שמואל, בוגר הבאוהאוס, בית הספר לעיצוב ואדריכלות בדסאו, גרמניה, תכנן למעלה מ־600 פרויקטים משנות העשרים ועד למותו. בין עבודותיו היו המפעל הקיבוצי, בנייני מגורים, בנייני משרדים, בתי חולים, קמפוסים אוניברסיטאיים ו”תכנית שרון” – תכנית האב הראשונה של ישראל במשרד ראש הממשלה דוד בן־גוריון.

אריאל שרון התערוכה של אדריכל המדינה
אריאל שרון התערוכה של אדריכל המדינה

התערוכה עוסקת בהקשרים אדריכליים והיסטוריים ודנה בהם באופן ביקורתי. התערוכה מחולקת לשמונה פרקים בסדר כרונולוגי של חיי אריה שרון: תקופת לימודיו בבאוהאוס (פרק 1), פרויקטים שתכנן בתל-אביב בשנות ה-30 וה-40 (פרק 2). פרויקטים שתכנן לקיבוצים (פרק 3), התכנון הפיזי של מדינת ישראל (פרק 4), הפרויקטים מימי השותפות עם בנימין אידלסון  (פרק 5), תקופת השותפות של שרון עם בנו אלדר (פרק 6) התכנון באפריקה (פרק 7) ותכנון האגן הקדוש בירושלים (פרק 8).

התערוכה כוללת תכניות של פרויקטים, איורים, מודלים, תצלומים, סרטים, מכתבים ומסמכים נוספים המספרים יחד מהלך של  חיים.

במהלך התערוכה יתקיימו ימי עיון והרצאות בנושאי אדריכלות ישראלית.

פרופסור נוימן ראש החוג לאדריכלות באוניברסיטת בר אילן אוצר התערוכה
פרופסור נוימן ראש החוג לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב. אוצר ראשי של התערוכה

מוזאון ביתן הלנה רובינשטיין בוחר לעסוק בתרבות, במובנים הרחבים שלה, התחלה לביטוי וחשיפה של תחומי עיצוב ואדריכלות, אשר יקבלו פלטפורמה גדולה יותר במוזיאון.

במאי 2018, תיפתח תערוכת ארד שרון בגלריה של ארכיון עזריאלי לאדריכלות שתציג עבודות נבחרות של המשרד כיום –  הדור השלישי של המשפחה.

הפתיחה: יום שישי – 13 אפריל 2018 – בשעה 12:00

ההמלצה שלי רות ברונשטיין אריה שרון אדריכל המדינה. תערוכת חובה!

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים