תערוכת Earth&wind&fire מיזם מרגש בתיאטרון גבעתיים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

מזמינים אתכם לפתיחה החגיגית: יום חמישי, 6.2.2014 בשעה : 19:00

בתיאטרון גבעתיים, רח’ דוד רמז 40

אוצרת: איילת אמוראי בירן

קלרה קרנציה
קלרה קרנציה

התערוכה בחרה להתמקד בפרשנות אישית של כל אחד מהאמנים, כל אומן יוצר בסגנון מיוחד לו ,לשלושת האלמנטים אדמה רוח ואש , אחד מהם או לכמה מהם ביחד, כאשר יסוד המים נוכח/נעדר/ סימבולי .

כבר היוונים הקדמונים אמרו כי העולם מושתת על ארבעה אלמנטים: אש, אויר, מים ואדמה. למעשה בכל תופעת טבע, כל חפץ או אירוע , אנו מוצאים את אחד מן היסודות או שילוב של כמה מהם. תורות רוחניות בכל התרבויות מאז ועד היום התייחסו למרכיבי הטבע הממשיים בכל מני צורות

יסוד האש מסמל את עקרון היצירה, הפעולה, העשייה, הצמיחה והגדילה. האש היא אקטיבית, יוזמת, מתלהבת, שמחה,, חמה, אנרגטית, בעלת מרץ וחיות אך גם מתפרצת,מהירה, נעה ממקום למקום בלי יכולת לצפות מראש. היא יכולה לחמם או לשרוף והאנרגיה שלה יכולה להיות בלתי ניתנת לריסון.

יסוד האדמה מסמל את החומר ואת היכולת ליצור ולהגשים במציאות, בחומר. הוא קשור לתכונות של התמדה, יציבות, פרקטיות, אחריות, קביעות, מיסוד. יסוד האדמה הוא החומר המוצק, אוכל, ההישרדות פיסית, מבחינה סימלית מתקשר לרכוש וכסף. האוויר מסמל את עקרון החשיבה והתקשורת – שכל, מנטליות, אנטיליגנציה, החלטות, הגיון, סקרנות רכישת ידע והפצתו.  המים שייכים  לעולם הרגשות המשתנים בקביעות ואין בהם יציבות,  שקטים /סוערים/עמוקים/רדודים/ צלולים/עכורים.  עולם  הרגש, חסר הגיון ושיטה עקביים ועובד בצורה אינטואיטיבית ואסוציאטיבית. לכל יסוד סוגי איכויות , מאפיינים ודימויים משלו: יסוד האדמה נחשב לכבד סטטי, יסוד האויר נחשב לקל וקשה לתפיסה ,ואילו יסוד האש נחשב לאנרגטי ובעל תנועה.

התערוכה, שבה משתתפים אמנים עכשוויים ממדיות שונות מביאים  פרשנות אישית אקספרסיבית  לנושא היסודות: אדמה רוח ואש, לאחד מהם או לכמה ביחד. בסמוך ליצירות של כל אמן ניתן לקרוא על יצירותיו בהקשר לאחד או יותר מהיסודות אליהם בחר להתייחס ביצירותיו.

קרן איזיקסון
קרן איזיקסון

 בצילום מציגים הצלמים: שושנה רימון, ענת בלקינד ותובל רבינא, נופים המביעים את תחושת האויר והאדמה ומקצת מגווני האש בצילומי השקיעה. איתמר מגורי-כהן, בקולאז’ים של גוף האדם מתייחס ליסודות האדמה שבגוף ולאש היוקדת בתנועה ואילו קרן איזיקסון  בסדרה על ברזי כיבוי מתזכרת אותנו שהאש יכולה גם להוות סיכון וצריך לשמור עליה מתונה .

שלושת הפסלים המציגים את יצירותיהם בתערוכה בחומרים השונים עוסקים כפשוטו ביסוד החומר, האדמה: שרית לפיד מציגה פיסול בזכוכית, תמר איתן פיסול בחומר וגילה טננבאום-הדר מציגה עבודות קיר בקרמיקה.

בציור מציג מרדכי (מוטי) שגיא ציורי מדבר בהם הוא חוקר לעומק את נושא האדמה  בעבודות על נייר, ריקי יעקובוביץ’ בסדרה על עולם המחול מביאה לנו מניחוחות האש והתשוקה, חנן מזל מציג עבודות מופשטות על בד  שבהם הדומיננטיות היא ליסודות הרוח והמים וקלרה קרנציה מציגה דיוקנאות, אקריליק על בד , החושפות את האש והתשוקה הפנימיים.

איילת אמוראי-בירן , אוצרת התערוכה, פברואר 2014

הגלריה העליונה של תיאטרון גבעתיים, רח’ רמז 40,

פתוח מידי יום בין10.00 – 17.00 יום שישי:12:30-10:00 ובשעות המופעים.

נעילת התערוכה: 1.3.2014  ,”ההמלצה שלי ” לשלב אירוע תרבותי בתיאטרון וליהנות מתערוכה .

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים