תחזית מגמות היופי והאיפור על פי ירין שחף

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הגעתי לבקר בבניין ירין שחף, מנהל בית הספר המוביל למקצועות היופי, כדי להתרשם מתחזית מגמות היופי והאיפור. 

ירין שחף מציג את התחזית שלו למגמות היופי והאיפור לשנים הבאות. כמי שמנהל בית ספר מוביל למקצועות היופי, כבר קרוב לשלושה עשורים, בוגריו הרבים הם בוודאי ה-“ויז’ואליסטים”, כישרונות צעירים שהכתיבו את היצירה הבלעדית והאישית שלהם לטרנד אופנתי.  אמני ה-“טוטאל-לוק” המתמחים במקצועות האיפור, הסטיילינג, תסרוקות, אופנה ומובילי דעה בתחום הכתבה הזו מיועדת לכם.  

ירין שחף מציג תחילה איך אפשר לענות על צורך חברתי, כלכלי, או חברתי למטרה עסקית ורווחית בתחום.  לדוגמה התחרדות או התקרבות לדת יצרה כיסויי ראש, במקום להתעלם מפלח שוק ענק בעל צורך ערכי נעשה מסחר עם הטרנד ולא ההיפך, אם חסר משאב בעולם כמו עץ אזי אריזות האיפור יהיו מחומר אחר. מה שלא מקובל הופך בזכות הטרנד שנטמע להכי אופנתי ועובדה קיימת כמו הקעקועים שהיוו קונוטציה לארסים ופושעים היום הם טרנד ותחום לגיטימי וביותר. צעירים בעיקר מעזים, הם הראשונים לחפש ביטוי אישי, חיפוש אחר האינדיבידואל, הציור האישי.  גרפיקה ועיצוב נכנסים לעולם האיפור כחלק מהשאיפה להעניק ביטוי אישי ויצירתי .לנוער תעוזה יותר מהמבוגרים, לכן הם אלו שמתחילים את הטרנד ובסוף אנחנו המבוגרים והמנוסים מגבשים כלכלה צרכנית עבורם.  מספר  רב של תיאורים למושג “טרנד” ואתם טרנדים רבים שמגיחים מדי שבוע למדורי האופנה. גם ירין שחף מבין את הבעיתיות של ההגדרה מה יהיה הטרנד הבא? ובכלל מה הופך “שיגעון פרטי ” לטרנד נחלת רבים .

איך יוצרים תחזית?

שחף: “כדי ליצור תחזית מהימנה ככל האפשר, כזו שתדייק בממצאים שלה, אני נעזר במחקרים, בשיחות עם אנשי מפתח, טרנדולוגים עמיתים. יוצר מחקר משלי, כאשר המחקר מתבסס על הלכי רוח בעולמות הכלכלה, הפוליטיקה, הסוציולוגיה והעיצוב. תחזית טובה מנסה ‘לנבא’ את רצונות האנשים בכלל ואת ההתנהלות העיצובית והצרכנית בפרט.”

שלושת המגמות העתידיות של ירין שחף הן גם ההשראות העיקריות שלו לטרנדים הבאים: מגמות איפור הלקוחות מהסרטים בשחור לבן, של ימי ראשית הקולנוע – סיס מייק-אפ במרקם מאט ומונוכרומטי, כמראה השחקניות בהוליווד, בשנות ה-40 של המאה הקודמת. השפתונים והצלליות בצבעים הקלאסיים יפנו את הבמה לגווני אפור כענני גשם ועד שחור פחם.  סיומת מרושלת ולא אחידה של קו האיילינר, לצד תוספות של חומרים תלת-ממדיים, למוצרי איפור שעד כה היו “שטוחים”. מראה גבות “לא עשוי” בגוון בהיר יותר מצבע השיער ועם סממנים  גראפיים כמו פסים, נקודות, ועוד.

מגמה וטרנד מכל הקשור למים –  יופי בהשראת גלי האוקיאנוס, באיפור הצללות והארות רכות. “פיסול” רך של הפנים. הנחה “לא עשויה” של צלליות במרקמים שונים. צלליות אבקה וצלליות קרם מונחות בטפיחות סביב העין והנחת גלוס על הצללית המדמות מראה רטוב. קו האייליינר הקלאסי מנוקד בלבן. הצלליות הונחו עם מכחולי טקסטורה, כדי להעניק מראה המדמה אלמוגים ושוניות דגים. תסרוקות אסופות בתנועת בגלים. השיער הנופל על הפנים, כמו שנראה לאחר רחצה.

מגמה וטנדט בהשראת הצבעוניות השבטית הנועזת של בגדי הסומררו והפונצ’ו הדרום אמריקאים שבמרכזה פרו זוכה לבעלת ההשראה. עולם האופנה יושפע מבגדי הפולקלור הפרואנים העשירים בהדפסים גאומטריים, לצד מראות טבעיים, השאובים מהנוף החקלאי המקומי. איפור: בסיס מייק-אפ עם נגיעות של הברקה במקומות הגבוהים בפנים. צלליות מט מטושטשות בגווני ורוד-פוקסיה וכתום-תפוז עם נגיעות של גלוס. מראה שפתיים “לא עשוי”, הנחה מרושלת וכיתמית של שפתונים בגווני הצללית. שיער: מגמת ה”פיוז’ן”- תסרוקות המדמות כובע, הידוק השיער בצדדים ו”נפילה” של שיער חופשי לכיוון הפנים או קליעת צמות לתסרוקות גבוהות.

 

 

 סיכום תחזיות היופי הבולטות לשנים 2017/18

  • איפור עיניים “מרושל” ו”לא עשוי”, קווי איפור ללא טשטוש ואפילו כיתמיים (ללא מעברי צבע). כל זאת כחלק ממגמות עיצוביות השולטות באופנה בכלל: ג’ינסים קרועים ונעלי סניקרס מלוכלכות.
  • שילובים של צלליות קרמיות ואבקתיות גם יחד, אשר יצרו מראה כיתמי ולא מסודר.
  • איפורי עיניים ב”תלת ממד” מודגש: חברות האיפור יציעו ללקוחות תוספות של אביזרים זעירים (כגון: גבישים, חרוזים, ועוד) אשר יודבקו מעל האייליינר. בנוסף לאלה, יוצעו ללקוחות גם אבקות מנצנצות, שיונחו מעל שפתונים.
  • הצבעים הבולטים: שחור, אפור, סגול פוקסיה וכתום.

http://yarin-shahaf.co.il/

הפקה:

צילום: הילה אלקיים

איפור: ירין שחף ע. מאפר: אילנה קוליחנוב, יסמין מגן

סטיילינג: גלי גרינפלד דרייר

עיצוב שיער: ליאו בן דוד

דוגמניות : טניה ודניאל ממסוכנות MC2 ומיה מסוכנות SAY TALENT

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים