“פעמונים של זהב” חוויה רב תחומית.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

 “פעמונים של זהב” מיזם חדש לחוויה רב-תחומית. שלוב בין הופעות מוסיקה וסיורים מרתקים בלב ירושלים. כי לטייל בירושלים זה להתפעל מהקסם הבלתי נדלה, של יופיה ועושרה ההיסטורי. האירועים מותאמים לצעירים ולמבוגרים, זוגות ומשפחות, ולכם אוהבי תיירות, ותרבות.

סוף שבוע של מוסיקה וסיורים מודרכים ברחבי ירושלים  “פעמונים של זהב”: חמישי-שישי-שבת, 18-17-16 במאי 2019 

פעמונים של זהב שילוב בין תרבות ותיירות. הטיולים שחלקם משולבים בקונצרטים ווקאליים בכנסיות המופלאות של העיר יתקיימו בהנחיית מיטב מורי הדרך, במבחר מסלולים ואתרים היסטוריים, באגן העיר העתיקה ומסביבו לגעת בהיסטוריה של ירושלים – אחת מהערים המרתקות בעולם. מופעים וקונצרטים של אנסמבלים ווקאליים וכליים ישראליים נבחרים, החל במוסיקת עולם, מוסיקה ערבית ועד מוסיקה קלאסית.

האירוע בהפקת המקהלה הקאמרית ע”ש ברתיני, בית אות המוצר הירושלמי ומוזות – יוזמות תרבות וקידום אמנים.

פעמונים של זהב, המלצה של רות, 106il מגזין לייף סטייל
פעמונים של זהב,

 

לוח האירועים:

יום חמישי, 16.5.2019

16:00-17:30 בעלבוסטע סיור במוזיאון חצר היישוב הישן בהדרכת אורה פיקל צברי

“הבעלבוסטע מתכוננת לשבת…” סיור וטעימות במוזיאון ובסמטאות הרובע היהודי. חוויה מרגשת המציגה את ההווי העשיר של חיי העדות המגוונות בסמטאות הרובע היהודי.

19:30-21:00 ירושלים הלא נודעת סיור בבית אות המוצר הירושלמי בהדרכת יצחק ויס

ההיסטוריה המרתקת של בית אות המוצר הירושלמי פוגשת אמנות ירושלמית בת אלפיים שנה ואמנות עכשווית בסדנאות האמנים של הבית ותצפית מהגג אל נופה הקסום של העיר העתיקה.

20:00-21:30 רביעיית שומן קונצרט באולם ימקא הבינלאומית, ירושלים

רביעיית שומן (גרמניה) מהרביעיות הצעירות הבולטות באירופה. חברי הרביעייה אריק שומן, קן שומן, כינורות, ליסה רנדלו, ויולה ומרק שומן, צ’לו, אורחי המרכז למוסיקה ירושלים, בתוכנית של שלוש רביעיות המייצגות שלוש תקופות:  מנדלסון, רביעייה במי במול מז’ור, אופ’ 12, ינאצ’ק רביעייה מס’ 2 “מכתבים אינטימיים” וצ’ייקובסקי, רביעייה במי במול מינור, אופ’ 30.

21:00-11:30 חגיגה יוונית בבית אות המוצר הירושלמי

מוסיקה משובחת וטעימות מהמטבח היווני עם יוון כחול לבן, אנסמבל של מוסיקאים ישראליים ומוסיקאי יווני, זמר ונגן לירה, המבצעים מוסיקה יוונית קלאסית, מוסיקה פונדית מסורתית ושירה נוסטלגית מהרפרטואר של יורגוס דאלארס ואחרים.

22:30-23:15 המלך דוד במוזיאון מגדל דוד

מופע הלילה החדש, שתחילתו בסיור וירטואלי סביב דמותו רבת הפנים של דוד המלך כפי שהיא משתקפת ביצירותיהם של גדולי האמנות שאגאל, מאטיס, מיכלאנג’לו ואחרים, והמשכו במופע אור קולי מרהיב המוקרן על חומותיה ומגדליה של מצודת דוד.

22:00-23:30 ציפורי לילה במחניודה בהדרכת איתמר בן דוד

סיור לילי המציג את פניו המתחדשות של השוק המיתולוגי: ביום באסטות של ירקות ופירות ובלילה מסיבות בבתי קפה וברים. מסעדות וחנויות ייחודיות, בליינים צעירים, קבצנים ואמני רחוב מספקים חוויה ירושלמית אותנטית ועם זאת, עכשווית.

פעמונים של זהב, המלצה של רות, 106il מגזין לייף סטייל
פעמונים של זהב, המלצה של רות, 106il מגזין לייף סטייל

יום שישי 17.5.2019

 11:00-12:00 ירושלים הלא נודעת סיור בבית אות המוצר הירושלמי בהדרכת יצחק ויס

13:30-14:30 ההיסטוריה המרתקת של בית אות המוצר הירושלמי פוגשת אמנות ירושלמית בת אלפיים שנה ואמנות עכשווית בסדנאות האמנים של הבית ותצפית מהגג אל נופה הקסום של העיר העתיקה.

 12:00-13:00  יפה נוף בבית אות המוצר הירושלמי

הרביעייה הקולית תלמוס בשירת א-קפלה: מסע אינטימי למחוזות הגעגועים לירושלים. היצירות מתקופת הרנסאנס והבארוק לצד מוסיקה עכשווית מאת: גיום ופאיפלסטרינה, סלומונה רוסיג’ו דאולנדחנן יובלידידיה אדמוןנעמי שמר וקול פורטר.

 14:00-16:00 בין סקוטלנד לירושלים סיור מבית אות המוצר הירושלמי אל הכנסייה הסקוטית עם אסתר סעד סמלי אצולה סקוטים מסתוריים ואדריכלות אנגלית רומנטית בבית היפהפה, תצפית מגג הבית אל חומות העיר וסיפורן הלא ידוע, דרך גבעת התנ”ך הסמוכה: סיפורו של חולם ויזם שכשל. משם לפעמי המשיח בתחנת הרכבת הישנה ולכנסיה הסקוטית, לליבו של המלך ברוס ולחידת מגילת הכסף העתיקה.

16:00-17:15 קרובים במזרח בכנסייה הסקוטית

קונצרט ייחודי ופורץ דרך שמחבר בין שפות מוסיקליות ומוסיקאים יהודים וערבים, ובין מוסיקה ערבית ומוסיקה עממית מזרחית למוסיקה מקהלתית מערבית. בהשתתפות  אנסמבל יהודי-ערבי אבעאד, הזמרת מאריה ג’ובראן שמשלבת בין אופרה מערבית לטכניקה אמנותית ערבית בשירתה ומקהלת ברתיני, בניצוחו של רונן בורשבסקי. את הלחנים הערביים עבד המלחין, הפסנתרן ניזאר אלחאטר לשירים של פיירוז, עבד אל ווהאב, פאריד אל אטרש וריאד-א-סונבאטי וכן עיבודים ליצירות מאת יחזקאל בראון, שרה שוהם, צבי שרף ומשה זורמן.

19:30-20:00 צלילי פעמונים בחצר ימקא הבינלאומית, ירושלים

הפעמונר גבי שפלר יפליא בנגינתו על הפעמונייה, מערכת הפעמונים הייחודית של מגדל ימקא המיתולוגי.

20:00-22:30 שרים ביחד באולם ימקא הבינלאומית, ירושלים

אנסמבל קורל מארח את קולולם:

20:00 פתיחה: פעילות קולולם בהנחיית בן יפת בשירו של בוב מארלי  One love

21:30 האנסמבל הקולי קורל בהדרכתו של צביקה שרף בעיבודים מפתיעים לקלאסיקות ישראליות ואחרות בהם הללויה של לאונרד כהן, גרשווין, מתי כספי, חיים חפר, רחל שפירא ועוד.

 יום שבת 18.5.2019

 10:30-11:00 צלילי פעמונים בחצר ימקא הבינלאומית, ירושלים

הפעמונר גבי שפלר יפליא בנגינתו על הפעמונייה, מערכת הפעמונים הייחודית של מגדל ימקא המיתולוגי.

 11:00-12:15 באך: אנה מגדלנה באולם ימקא הבינלאומית, ירושלים

קונצרט בביצוע אנסמבל בארוקדה: אהבתו של באך לרעייתו הצעירה אנה מגדלנה, זמרת ומלחינה מחוננת, כפי שבאה לידי ביטוי ביצירות המופת שלו ובקטעים מתוך המחברת שכתב לאהובתו. יעלה אביטל סופרן, שלומית סיון כינור, אניה הופנגל, ענבר סולומון  חליליות, יזהר קרשון צ’מבלו.

בתכנית: י.ס.באך קונצ’רטו ברנדנבורגי מס’ 4, קונצ’רטו לכינור במי מז’ור, קנטטה מס’ 82 לסופרן, חליל ומיתרים “די לי”, קטעים מתוך “אמנות הפוגה” ומתוך “המחברת לאנה מגדלנה באך”.

 שלושה מסלולי קונצרט-טיול ושלוש כנסיות:

 12:45-15:00 מה בין הרוסים לצרפתים? בהדרכת שמואל לנגר

טיול-קונצרט ממגרש הרוסים לכנסיית נוטרדאם: מהכיבוש הצלבני ועד ילדי תש”ח, מגני ירושלים.

אתרי מגרש הרוסים: הכנסייה, “אצבעו של עוג”, הקישלה, מוזיאון אסירי המחתרות ומשם לכנסיית נוטרדאם.

15:00-16:00המקהלה הקאמרית אורטוריו ירושלים בניצוחו של דור מגן בכנסיית נוטרדאם.

12:45-14:00 בין גן עדן לגיא בן הינום בהדרכת אסתר סעד

טיול-קונצרט מימקא לכנסיית המשיח: ימקא, מאדריכלות של חלום אמריקאי תמים לאחוות עמים דרך ימין משה, התגשמות חלומה של האישה שעמדה לימינו של משה מונטיפיורי אל גיא בן הינום ולאורך פיתחו הפסטורלי של הגהינום ומשם אל החלום הנאיבי שברקע הקמתה של כנסיית המשיח.

14:00-15:00 המקהלה ע”ש ברתיני בניצוחו של רונן בורשבסקי בכנסיית המשיח.

15:00-16:00 המשך הטיול מכנסיית המשיח אל הרובע הנוצרי.

12:45-15:00 אדריכלות ורומנטיקה בירושלים בהדרכת ניר אורטל

טיול-קונצרט מימקא לכנסייה הסקוטית: האדריכלות הבריטית רבת הפנים בירושלים, מנאיביות לפונקציונליות, מימקא דרך גן ימין משה אל מזרקת האריות ועץ הדעת ומשם לקברים מימי הבית הראשון וסיפורה של מגילת כסף קטנה לסיום בכנסייה הסקוטית לסיפורם של חיילים סקוטים וליבו של המלךברוס.

15:00-16:00 עברית חוצה גבולות מקהלת עדי בניצוחו של עודד שומרוני בכנסייה הסקוטית.

בתוכנית על טהרת העברית, מפרי עטם של יושבי ספרד, גרמניה, יוון, אוקראינה, ארצות הברית, פולין, שוויץ, צפון אפריקה וישראל: יחזקאל בראון, לואי לבנדובסקי, עמי מעייני, יהונתן ניצן, מקס ז’נובסקי, עמנואל עמירן, קַרְאֶל שַׂלְמוֹן ומשה זורמן.

17:00-18:00 קונצרט סיום חגיגי באולם ימקא הבינלאומית, ירושלים.

תזמורת הרחוב הירושלמית, מקהלת ברתיני, המקהלה הקאמרית של אורטוריו ירושלים, דניאלה סקורקה סופרן, איתן דרורי טנור, יאיר פולישוק בריטון.
בתכנית: י. ס. באך קנטטה 131 בניצוחו של רונן בורשבסקי פורה הרקוויאם בניצוחו של עידו שפיטלניק

 סוף שבוע של מוסיקה וסיורים מודרכים ברחבי ירושלים שלושה ימים של חוויה רב-תחומית המשלבת טיולים בנבכי ירושלים, מופעים וקונצרטים של אנסמבלים ווקאליים וכליים ישראליים נבחרים, החל במוסיקת עולם, מוסיקה ערבית ועד מוסיקה קלאסית.

“פעמונים של זהב”: חמישי-שישי-שבת, 18-17-16 במאי 2019 ברחבי ירושלים

פעמונים של זהב שילוב בין תרבות ותיירות. 

 הטיולים שחלקם משולבים בקונצרטים ווקאליים בכנסיות המופלאות של העיר יתקיימו בהנחיית מיטב מורי הדרך, במבחר מסלולים ואתרים היסטוריים, באגן העיר העתיקה ומסביבו לגעת בהיסטוריה של ירושלים – אחת מהערים המרתקות בעולם.

האירוע בהפקת המקהלה הקאמרית ע”ש ברתיני, בית אות המוצר הירושלמי ומוזות – יוזמות תרבות וקידום אמנים.

למידע נוסף: בית אות המוצר הירושלמי בטלפון: 02-6717430  [email protected]

מחירי כרטיסים: קונצרט בימקא 95-85 ₪, קונצרט בכנסייה/ מופע 75-65 ₪, מופע אור-קולי 65-60 ₪, טיול-קונצרט  ₪130-120, סיור 75-65 ₪, חבילה בת 2 קונצרטים וסיור 220-210 ₪ 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים