סידהארטה – סיפור מרגש נוגע ללב, נקודת המפגש בין תרבויות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

חשיפה לסגנון חיים בתרבות העוני, הייחודית לעולם השלישי לצד סיפור מרגש ונוגע ללב חוצה תרבותיות של אב המנסה למצוא את בנו שנעלם.

מהנדרה הוא מתקן רוכסנים עני, המפרנס בקושי את משפחתו. הוא שולח את בנו סידהארטה בן ה-12 לעבוד במפעל של קרוב משפחה בדלהי, במקום להיות בבית ספר בכדי לכסות את חובותיו. כאשר הילד לא חוזר הביתה לאחר מספר שבועות, המשפחה וחבריו הקרובים נרתמים לחיפושים אחריו. האב, דל האמצעים, יוצא למסע ברחבי הודו , דרכו הוא ומד מחדש על עצמו ועל ערך חיי המשפחה, בתקווה להשיב את בנו ללא פגע.

הסרט  דובר הינדית תרגום לעברית ואנגלית

בימוי ותסריט : ריצי מהטה Richi Mehta

דיאלוגים : ריצ’י מהטה , רגיש טיילנג

צילום: בוב גונדו Bob Gundu

מוסיקה : אנדרו לוקינגטון Andrew Lockington

עריכה: סטיוארט א. מקינטייר , ריצ’י מהטה

עיצוב : אפרנה קאפור

סידהארטה
סידהארטה

שחקנים

האב: רנגיש טיילנג Ranjesh Tailang

האם: טנישטה צ’טרי Thanisshtha Chatterjee

 דברי הבמאי ריצ’י מהטה:

“בשנת 2010 פגשתי ברחובות דלהי אדם ששאל אותי על מיקומו של מקום בשם “דונגרי”, שאלתי אותו מה זה, הוא אמר לי שזה המקום בו הוא משער שנמצא בנו האובד.

הוא המשיך לספר לי את סיפורו – הוא שלח את בנו בןה- 12 לעבודה ולא ראה אותו שוב מעולם. הוא האמין שבנו נחטף ונמכר על ידי סוחרי ילדים. לאחר שההלם הראשוני מן הסיפור חלף ביקשתי ממנו פרטים נוספים, תמונה, איות השם של בנו ועוד. הוא לא היה מסוגל לענות על אף אחת מן השאלות כיוון שהיה אנאלפבית, וכן מעולם לא צילם את בנו. כיוון שהיה עליו לעבוד מדי יום כדי לפרנס את אשתו ובתו, כל מה שהיה ביכולתו לעשות הוא לבקש עזרה מאחרים. הוא עשה את זה במשך יותר משנה.

בידיעה שאין בידיו את היכולת ולא את האמצעים לחקור בצורה מוסדרת מה עלה בגורלו של בנו הוא לא היה מסוגל להבין מדוע דברים כאלה קורים ועוד יותר מכך כיצד.

הסרט הזה הוא ניסיון שלי להתפייס עם סיטואציה מורכבת וקשה זו. זהו סיפור המטפל במידה שווה בטרגיות ובתקווה.  אני מקווה שהצלחנו להעביר אפילו במעט את הבלבול, הכאב, חוסר האונים ומעל לכל את התקווה שחשתי כשפגשתי את האיש הזה.”

על הבמאי ריצ’י מהטה :

במאי קנדי ממוצא הודי.סרטו הראשון “אמאל” זכה ביותר מ – 30 פרסים ברחבי העולם, והיה מועמד ל – 6 פרסי הגיני, פרס הקולנוע הקנדי. נבחר על ידי המגזין “פלייבק” לאחד מעשרת הסרטים הקנדיים הטובים ביותר של העשור. לאחרונה סיים לצלם מדע בדיוני ” אני אעקוב אחריו עד השחר” בהשתתפות היילי גו’אל אוסמונט, רופוס סיוול ועוד… הסרט אמור להיות מוכן לקראת סוף שנת 2014.

הצלם בוב גנדו

צלם העובד בתחומים שונים של צילום ואפקטים מיוחדים. כמו כן מצלם סטילס למגזין עיצוב שונים. עבד בסרטים מימיק, סופרמן חוזר וכמה מסרטי הארי פוטר, צילם את סרטיו של ריצ’י מהטה. ומספר סרטים קצרים נוספים…

המלחין אנדרו לוקינגטון

כותב מוסיקה לסרטין החל משנת 1997. המוסיקה שכתב לסדרת הסרטים “מסע אל בטן האדמה” זכתה לביקורות אוהדות. זכה בפרס המלחין המבטיח של השנה מטעם איגוד מבקרי המוסיקה לסרטים הבינלאומי. ובפרסים ומועמדויות רבות לפרסים במהלך השנים. כתב מוסיקה לסרטים כמו עיר האזמרגד, פרנקי ואליס, ואת השיר stalking Stars , המופיע בפסקול הסרט “ארגו” .

סידהארטה
סידהארטה

על השחקנים

רגיש טיילנג – האב מהנדרה סאיני

בוגר בית הספר היוקרתי למשחק בדלהי, בית הספר הלאומי לדרמה. הופיע בלמעלה מ 500 פרקים בסדרות טלוויזיה בהודו וב-12 סרטים. זהו שיתוף הפעולה השני עם ריצ’י מהטה לאחר שכבר הופיע בסרטו הקודם “אמאל”. הופיע בלמעלה מ 50 הפקות תיאטרון איתם סייר בפקיסטאן, גרמניה, צרפת, סין, בנגלדש וקניה ולכל אורכה ורחובה של הודו. רגיש טיילנג גם ביים, תרגם וכתב מספר מחזות ושירה.

טנישטה צ’טריי- האם

מוכרת בעולם המערבי מתפקידיה בסרט הבריטי “בירק ליין”, העיבוד לספרה של מוניקה עלי.  הייתה מועמדת לפרס השחקנית בתחרות הקולנוע העצמאי הבריטי. הופיעה גם בכמה סרטים גרמניים ובסרט “ביבר” שזיכה אותה בפרס המשחק בפסטיבל אוסיאן בשנת 2006. השתתפה בסרט אנה קרנינה, בסרט גשמי מונסון שהשתתף בפסטיבל קאן ה- 66 והסרט “קרקס הודי” עליו זכתה בפרס השחקנית בהודו.

הסרט המרגש מופץ על ידי סרטי אורלנדו החל מן ה-5 ליוני בבתי הקולנוע אורלנדו בבית ציוני אמריקה, במוזיאון ארץ ישראל וברחבי הארץ.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email
WhatsApp

הצטרפו עכשיו
לקבלת המלצות והטבות ישירות למייל

מתעניינים בקשר ישיר וקבוע?... הצטרפו גם לאינסטגרם!

פוסטים אחרונים